telefoon bestellen bij OVH

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

blijkbaar niet simpel om daar iets te bestellen ?
probeer al een ganse week van deze telefoon te bestellen : https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/te ... set_S650H/
mogelijk doe ik iets verkeerd ?
ik kan toch alleen maar klikken op : "choisir ce téléphone" ?
en dan komt er niets meer
als sinds vorige week een ticket gemaakt bij hen waar ik eergisteren een antwoord heb op gekregen om te vragen wat nu juist mijn probleem is
kan iemand van jullie even proberen te klikken op "choisir ce téléphone" aub
ik weet het niet meer
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Hier krijg ik eerst "Chargement, veuillez patienter..." en dan na een tijdje "Un problème a pu survenir. Veuillez recharger."

Ik heb ook geprobeerd om eerst op mijn account in te loggen en dan opnieuw te doen maar helaas...
Heb je meegedeeld dat die foutmelding verschijnt?

Helaas is hij elders duurder.

EDIT: ik krijg ook geen reaktie op hun chat, nu al 20 minuten nadat ik dit heb gemeld.
Je zal wat geduld moeten hebben en/of wat moeite moeten doen om van dat voordeel te kunnen profiteren.
Heppie NY!
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Zal waarschijnlijk geo-blocked zijn. En met verzendkosten vanuit Frankrijk bijgerekend (want dat gaat niet gratis zijn), kost de set net zoveel als bijvoorbeeld bij Conrad.be
update: Ik ben mis, want bij Conrad gaat het om alleen de handset. Bij OVH zit ook het basisstation erbij.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

luukske schreef:kost de set net zoveel als bijvoorbeeld bij Conrad.be
met het enige verschil dat ik bij OVH een waarborg geef en niet aankoop.
en die waarborg krijg ik terug wanneer ik de toestellen terug stuur
af anders heb ik het verkeerd begrepen ?
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Het is inderdaad een waarborg. Daar had ik overheen gekeken. Ik heb nog verder gezocht op de website en daar staat ook dat je de telefoon kunt houden gedurende de periode van het voip abonnement. Je zult dus ook een voip abonnement moeten nemen en tijdens dat bestelproces kan ik de telefoon wel toevoegen (ik ben gestopt toen ik persoonlijke gegevens moest gaan ingeven, dus het kan zijn dat dit dan toch niet gaat lukken omdat ik geen Frans adres en rekeningnummer heb).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ikzelf heb een telefoon + voip 'lijn' van OVH, via hun waarborgsysteem. Werkt goed, maar je moet er inderdaad wel een lijn bij nemen voor zover ik weet.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

luukske schreef:tijdens dat bestelproces kan ik de telefoon wel toevoegen .
lukt het jou dan van de telefoon bij te voegen die ik wens te bestellen ? https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/te ... set_S650H/
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Als je eerst een lijn bestelt, kan je er een telefoon bijnemen. Die telefoon wordt dan geconfigureerd voor die lijn, daarvoor komen 14.99 EUR kosten bij.
Bij de bestelling wordt deze telefoon niet getoond, de twee andere handsets wel.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

johcla schreef:Bij de bestelling wordt deze telefoon niet getoond, de twee andere handsets wel.
bedankt voor het uit te testen
bij mij juist hetzelfde,ik kan dus niet de telefoon bestellen die ik graag zou willen
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

OVH heeft twee account-beheersinterfaces. Het nieuwe systeem en een oudere versie.

Links in het menu met label 'Manager V4'. Als het met het ene niet lijkt te werken probeer het eens met het andere. In beide is de optie beschikbaar om telefoons te bestellen bij mij.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

TS wil blijkbaar een telefoon bestellen zonder bijhorende lijn, dat zal niet lukken, vrees ik :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aha, hij is gewoon geen klant? Ik dacht dat hij een OVH voip-lijn had en nu op het gedacht kwam een telefoon te bestellen voor die lijn.

Zonder klantrelatie is het evident dat men geen kan bestellen. Ze verkopen geen telefoons. Ze stellen die ter beschikking aan hun klanten mits betaling van een waarborg.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

TS is wél klant bij OVH :-D

al jaren met één lijn
sinds kort een tweede Voip-lijn en één nummer juist geporteerd (vaste lijn van bij Proximus)
gebruik momenteel één lijn via mijn Fritzbox en dect-telefoons
de andere lijn met daaraan het geporteerde nummer gekoppeld gebruik ik met een Cisco ATA 191 die ik een paar weken geleden via de site van OVH probleemloos heb kunnen bestellen
ben er zo tevreden van dan ik er nog een toestel zou willen bestellen (al dan niet gekoppeld aan mijn eerste lijn of ik neem er nog een derde lijn bij, dat maakt niet uit)
maar helaas,het lukt mij niet om de bestelling te plaatsen
op gebied van klantendienst is het precies een ramp bij OVH ?
ik hoop dat ik er nooit een technisch probleem heb want dat lijkt problematisch te worden dan ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Sorry pwr... :oops:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

WalterB1 schreef:Links in het menu met label 'Manager V4'. Als het met het ene niet lijkt te werken probeer het eens met het andere. In beide is de optie beschikbaar om telefoons te bestellen bij mij.
ja,dat klopt
maar als je in de éne manager probeert te bestellen verwijzen ze u naar de andere manager
en bij de andere is de telefoon met basisstation niet bestelbaar
wel de losse handsets maar ik zou willen een nieuw bassistation gebruiken omdat ik van de Fritzbox op gebied van dect niet tevreden ben (heb nochtans de dect-telefoons van AVM ook)
Knipsel.JPG
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

vandaag een reactie gekregen van OVH :

Suite à une pénurie globale de semi-conducteurs, le fabriquant Gigaset connaît plusieurs ruptures de stock, notamment sur le N510.
Un réapprovisionnement de nos stocks n'interviendra pas avant plusieurs semaines.

Nous avons cependant encore du stock pour le Yealink W53P, qui est l'équivalent sans fil, de chez Yealink.

kent iemand Yealink ?
heb er nog nooit van gehoord..
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb die hier. Werkt heel goed
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tibo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

pwr schreef:
WalterB1 schreef:Links in het menu met label 'Manager V4'. Als het met het ene niet lijkt te werken probeer het eens met het andere. In beide is de optie beschikbaar om telefoons te bestellen bij mij.
ja,dat klopt
maar als je in de éne manager probeert te bestellen verwijzen ze u naar de andere manager
en bij de andere is de telefoon met basisstation niet bestelbaar
wel de losse handsets maar ik zou willen een nieuw bassistation gebruiken omdat ik van de Fritzbox op gebied van dect niet tevreden ben (heb nochtans de dect-telefoons van AVM ook)Knipsel.JPG
Weet er iemand hoe dat precies zit met de V4-manager?

Ik heb nu reeds meermaals een poging ondernomen om een voip-lijn aan te vragen bij OVH, echter zonder succes.

Ik heb een account, kan inloggen, bestellen en betalen.
De betaling wordt ook weergegeven als 'ontvangen'.

Tijdens het bestelproces wordt echter niet gevraagd een identiteitsbewijs en bewijs van woonst te uploaden.

Ik heb reeds meerdere tickets aangemaakt die telkens vlot beantwoord werden.
Via de V4-manager zou ik de nodige documenten moet versturen.
Ik zie echter nergens een functie om deze te uploaden.
Enkel een pdf-document waar er vakjes voorzien zijn voor een kopie van de documenten.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik heb de documenten dan maar opgestuurd als bijlage in een mail naar het adres dat op het formulier vermeld wordt.
Nu heb ik bericht ontvangen dat de bestelling geannuleerd werd.
Volgens de hulpdesk weten zij ook niet hoe dat komt, 'waarschijnlijk een bug' was hun vermoeden.
Er wordt echter door OVH geen poging gedaan om de bestelling manueel in orde te brengen.

Ik heb zo een vermoeden dat de helpdesk zelf amper weet hoe dat systeem van OVH werkt.
Voor die lage prijs van een voip-lijn kan OVH waarschijnlijk niemand grondig opleiden en alles gaat automatisch via software.

Ik zou dan nog liever een activatiekost van bv 20 € betalen en dat er iemand manueel de bestelling kan afwerken.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Toen ik mijn lijn heb laten overzetten naar OVH;
Ik stuurde het formulier naar het e-mailadres dat op het formulier staat. Waar ook op staat dat je het naar daar moet sturen.

Het kwam niet in orde. Maakte een ticket aan. Duurde lang alvorens reactie te krijgen. Kreeg advies het nog eens aan te vragen. Heb dan nog een keer dat formulier doorgezonden. En gaan rondneuzen in de interface en in de V4 manager een optie gevonden het daar te uploaden. Dat heb ik gedaan. Kort daarna was het in orde.
Tibo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

Ik ben blijkbaar niet de enige die problemen heeft om een telefoonlijn te bestellen bij OVH en vraag mij af hoe anderen dat deden.
De functie om documenten te uploaden heb ik niet gevonden in de V4-manager.
In plaats van de documenten afzonderlijk als bijlage te versturen heb ik nu het pdf voor de aanvraag bewerkt, zodat het alle documenten bevat.
Als het nu niet lukt geef ik het op.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kunt dat formulier ook per briefpost opsturen. Had dat toen bijna gedaan. Had al een omslag klaargemaakt met het adres. Maar uiteindelijk dacht ik; dat is toch zot eigenlijk wat ik nu aan het doen ben? En heb het niet verzonden.

Ach, uiteindelijk komt het wel in orde hé. Het is 1,2 euro per maand voor je eigen telefoonnummer en gratis bellen naar vaste lijnen. Als de setup gedaan is werkt het wel. Voor die prijs is dat een geweldige deal. Ja, de interface is verwarrend.

Maar uiteindelijk; je steekt er een kredietkaart in dat systeem en verder moet je daar verder niet meer zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Interface verwarrend? Een kattin vind er haar jong nooit in terug! Maar je hebt inderdaad gelijk, het moment dat je doodop raakt begint plots alles te werken, en dit voor weinig geld... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”