Kies ik niche of probleemtoestellen

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hallo,

Mijn smartphone geschiedenis is zachtst gezegd vreemd te noemen en iemand die de situatie niet snapt zou zeggen deze man is nooit tevreden.
Eerst telefoon weet ik wanneer ik die heb gekocht de rest idk.

telefoons waar ik me herinner wat gebeurde wel in goede volgorde:

Wiko darkmoon zomer 2014 gekocht(waar is de tijd) kreeg opeens groen/rode pixels in scherm --> reparatie --> terugkomst en nog steeds hetzelfde(zogezegd gerepareerd), dan maar een andere gekocht welke idk meer)
Microsoft lumia 640 XL april 2016 gekocht --> windows apps maar ontbrak teveel functionaliteit maar pas nadien ontdekt wat me limiteerde maar wel lang gehouden op zich.
oneplus 6 in mei 2018 gekocht en gehouden tot er een actie was waar ik aan mee kon doen want ik merkte batterij issues en ik zei van goede zaak om hem te vervangen voor een s10e.
S10e gekocht in juni 2019 maar al vervangen vomdat de batterijduur in mijn ogen al slechter was dan de vorige die een oneplus was en in oktober 2019 een huawei mate 20 gekocht.

Nu begin ik ook weer issues te krijgen. Mijn 4g en wifi flipt regelmatig. Chrome moet ik soms mijn toestel voor heropstarten. Alles voelt zo buggy achtig aan laatste tijd.

Ik heb de indruk dat ik een verkeerde productkeuze eraan overhoud of ik kies een verkeerde prijscategorie.

Belangrijkste zaken zijn voor mij: stabiliteit, erg goede accuduur/snel op te laden, goede connectiviteit 4g/wifi/belkwaliteit en snelheid OS/besturingssysteem en wisselen tussen apps moet goed zitten.. De rest interesseert me niet.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Chrome is een beetje een probleem geval lately. Op bijna alle toestellen gaat die wel regelmatig hangen en moet ik die force closen.

Van je toestellen ken ik enkel de op6, altijd enorm tevreden van geweest... Heb je speciale apps die je gebruikt?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Yazina
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2020, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

1 advies: apple iphone
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb geen speciale apps maar ik forceer men batterijverbruik met snap/facebook/instagram

Daarrnaast moet ik wel zeggen dat ik qua switchen tussen apps enzo heel snel wil en ook ga. En ik wel bankapps enzo gebruik. Maar echt heel speciaal.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Yazina schreef:1 advies: apple iphone
Ik ken meer mensen die batterij drains hebben met hun iPhone dan wat anders... Toestellen van net 2 jaar oud en buiten garantie. Voor de rest is dat best een schitterend toestel.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Met de s10e kon ik vaak de treinrit naar huis niet meer doen omdat de batterij al te veel was gebruikt. Opladen op het werk gaat moeilijk.

Ideale telefoon zou zijn de kracht van de batterij en het snelladen van de huawei mate 20 en alle eigenschappen van de S10e let vooral op de E.

Huidige is een huawei mate 20.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Er bestaat geen gsm met een echt goede batterij meer. Er zijn er natuurlijk wel die een iets grotere hebben wat kan helpen. Zou je niet beter een powerbank kopen om je batterij probleem op te lossen door in de dag op te laden?

Volgens mij kan je alles wat je wil doen met een smartphone van 350 euro. Hoe meer speciale functies hoe harder hij batterij gaat zuigen.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Goztow schreef:Er bestaat geen gsm met een echt goede batterij meer.
GSM nog wel, smartphone niet :wink:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

boonpwnz schreef:Ik heb geen speciale apps maar ik forceer men batterijverbruik met snap/facebook/instagram

Daarrnaast moet ik wel zeggen dat ik qua switchen tussen apps enzo heel snel wil en ook ga. En ik wel bankapps enzo gebruik. Maar echt heel speciaal.
Vrij basic gebruik dus - dan zie ik echt niet in wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Rooten van je toestel doe je wss niet?
Je zou es kunnen zien met een app zoals AccuBattery wat juist de grote gebruikers zijn. Qua stabiliteit wifi/4g, hangt zo hard af van toestel/omgeving dat het moeilijk te zeggen is. Mijn OP6 was bvb beter in 4G (indoor) dan m'n huidige OP8Pro.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Slafes schreef:
Yazina schreef:1 advies: apple iphone
Ik ken meer mensen die batterij drains hebben met hun iPhone dan wat anders... Toestellen van net 2 jaar oud en buiten garantie. Voor de rest is dat best een schitterend toestel.
2014: IPhone 5s
2020: IPhone 11

Nooit problemen mee gehad.
Ik hoop dat ik met de 11 ook weer een jaar of 5/6 kan doen.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Yazina schreef:1 advies: apple iphone
+1. Duur in aankoop maar omdat je er lang mee kan doen (4 à 5 jaar in mijn geval) eigenlijk erg goedkoop op termijn.
De nieuwe SE is trouwens een koopje, dergelijk toestel (ouder concept maar met meest recente processor) vind je m.i. niet bij Android-phones.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Sky, dan heb je geluk, de mensen in mijn kring precies wat minder. Vriendin van mij haar iPhone 7 plus... 2 jaar en half... 3 keer opladen per dag. Heeft nu een 11 pro max gekocht 2 weken terug.

Andere vriendin van mij heeft een weet ik veel wat iPhone, is 4 jaar oud en op een uur tijd zonder iets te doen 20% batterij kwijt.

Mijn eigen Oneplus 5... Kom ik gerust de dag door (80% lading) zonder bij te laden en toch minstens een uur spelletjes spelen en mijn partner haar Oneplus one, toestel van ondertussen net 5 jaar oud komt zelfs nog 2 dagen toe met niet intensief gebruik.

Wat wel nefast is voor alle gsm's blijkbaar... Langdurig in laten steken. De mijne wordt opgeladen tot 80% en zeer zelden eens tot 100% en tussen de 15% tot 30% gaat deze terug aan de lader. Volgens AccuBattery is mijn gezondheid van de batterij 80% Op het laatste jaar gebruik is er 3% af gegaan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

devilkin schreef:
Vrij basic gebruik dus - dan zie ik echt niet in wat het probleem zou kunnen veroorzaken. Rooten van je toestel doe je wss niet?
Af en toe eens een tower defense game ook maar snapchat is echt een grote verbruiker.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik lees hier weer allemaal aannames - versterkt door anekdotische bewijzen - over batterijen in mobiele apparaten die niet helemaal correct zijn.

Ten allereerste: een batterij is een verbruiksobject, en wordt door zo goed als alle fabrikanten ook zo behandeld. Vergelijk het wat mij betreft met inktjet-printkop: na een tijdje is gewoon op, en zakt de prestatie tot een niveau dat niet meer te vergelijken is met het begin. Tel hierbij op dat een moderne smartphone met normaal gebruik die meer dan 48h blijft werken is eerder uitzondering dan regel dan valt het uiteraard op als de batterij geen hele dag meer trekt. Van een batterij van die élke dag gebruikt wordt (laden en ontladen) kan je toch niet verwachten dat die na 3 jaar nog hetzelfde presteert als toen ie nieuws was. Maar meer hierover in punt drie.

Ten tweede: ik denk dat je al héél ver moet zoeken (naar de onderste regionen van de markt bijvoorbeeld) om een mobiel toestel te vinden dat géén batterijmanagementsysteem heeft. Dit omvat zowel een systeem waarbij de batterij optimaal geladen wordt, als een hele hoop (al dan niet configureerbare) opties om het batterijverbruik binnen de perken te houden, denk dan bijvoorbeeld aan achtergrondprocessen of race-to-sleep systemen.
Bij geen énkele moderne smartphone maakt het uit hoe je een batterij laadt, en maakt het he-le-maal niks uit of je die nu altijd in de lader laat steken of niet, het OS is slim genoeg om dit zo aan te pakken dat de batterij niet steeds belast wordt.

Ten derde en ten belangrijkste: de grootste vijand van moderne batterijen in mobiele toestellen is de temperatuur, zowel naar boven als naar beneden. Voor een aanzienlijke lange periode een grafisch zwaar spel spelen, GPS gebruiken, 4K/120FPS filmen, of de 4G modem tot zijn uiterste gebruiken warmt de batterij (en de SOC) van uw passief gekoeld apparaat zo hard op dat dit de levensduur zeer aanzienlijk verkort. Als je tijdens één van deze operaties dan ook nog eens de batterij gaat laden (wat ook voor een verhoging van de temperatuur zorgt) dan zal je al een prestatievermindering zien na enkele maanden.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Selder bij punt 3 is dus wat ik verkeerd doe inzake de batterij. Dat verklaart het huidige probleem niet maar kan wel preventief voorkomen dat ik het nogmaals voorheb met een decent batterij.
Ik laad meestal op wanneer het toestel heftig in gebruik is(meestal loopt het dusdanig leeg omdat het op voorhand niet genoeg werd opgeladen) Dus dan steek ik de lader erin en dan heb je natuurlijk dit voorval.
Is eigenlijk opladen met een powerbank in dit geval minder temperatuur opwekkend?

@everyone

Heeft iemand eigenlijk uberhaupt ervaring met het huawei os? Zou deze buggy dingen kunnen oplossen met een andere interface?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

De temperatuur is afhankelijk van aan welke snelheid/stroom je laadt. Hoe lager hoe minder warm, en omgekeerd. Ik raad het totaal af van je toestel te gebruiken als je het aan het laden bent. Alles voor zo lage temperatuur mogelijk, altijd en overal.

Mijn iPhone 11 Pro heeft een dag in een warme auto gelegen. Gevolg: batterij health van 99% naar 94%, permanent hé, dat is onomkeerbaar.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hier ben ik toch redelijk consequent gebleven qua merken.
Na m'n laatste iPhone (6) overgestapt naar een Huawei Honor 9, nadien Huawei P30, en tegenwoordig een P30 Pro aan het slijten.
Wat een wereld van verschil, om nog niet te spreken over de fotokwaliteit. :beerchug:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”