Xiaomi MI9 net gestorven ....

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Op 23/10/19 kocht ik bij Belsimpel een Xiaomi MI9

Prima phone tot voor een paar dagen, relatief deftige photos en mooi scherm, en redelijk snelle cpu waardoor ik minder mijn twee Nikon fullframes nog meesleur.

Doe een software update naar versie 11, en de phone loopt veel sneller plat. Op een paar uur is de batterij plat. Toch maar even een antivirus er op gegooid om te kijken of er geen malware was. Dan updaten naar versie 12, batterij alweer zeer snel plat, niks helpt.

En dan gisteren op onze autotocht rebootte de phone om de paar minuten, en vroeg dan telkens weer pincode, password en vingerafdruk - een ware pest.

Thuisgekomen van de tocht alles snel copy naar de NAS, en dan vandaag gestart met een full backup van het ding: procedure geschreven voor elke app apart (want de ene backup'ed naar een file, de andere via google services, de andere via google drives, ....) en xiaomi heeft ook nog z'n eigen tooltje voor backup wat dan weer niet met alle apps werkt.

Pas na een harde factory reset (volume omhoog ingeduwd + aan/uit knop) wil hij deftig rebooten, want een factory reset vanuit het android menu daar toonde hij na de reboot geen installatiemenu.

Na de harde factory reset werkt alles terug, procedure voor restore lukt, het gaat een paar uur goed, we gaan een paar trails rijden met de mountainbike en GPX Viewer staat op voor de trail informatie, en ergens op een trail stopt de phone plots met werken, en geen enkele button werkt nog, alsof het scherm dood is, want als we de phone aan een USB kabel hangen, vindt windows een device wat hij niet herkent.

Dus we moeten hem zowiezo in garantie steken, en dit was voor de software updates een prima phone - maar ik zit niet te wachten op een onbetrouwbare android phone die random uitvalt ....

Dan maar de procedure gebruikt om al mijn apps en settings toe te passen op mijn Galaxy S5 uit 2013 en oef alles werkt nog, en we gaan dus op zoek naar een nieuwe android cameraphone - of eerst wachten op wat de garantie case doet?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Klinkt een beetje naar defecte geheugenmodule(s)...
Ik heb hier ook een (weliswaar zeer oude) Galaxy S die ook als maar meer onverklaarbaar gedrag is gaan vertonen, mij lijkt het alsof het geheugen uiteindelijk "read-only" geworden is.
Het was uiteindelijk maar een speel-gsm hier, ik hoop dat jouw RMA succesvol afloopt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

meon schreef:Klinkt een beetje naar defecte geheugenmodule(s)...
...
Het was uiteindelijk maar een speel-gsm hier, ik hoop dat jouw RMA succesvol afloopt.
Dat zou wel eens kunnen. Hier geen speel GSM, en was redelijk happy met de MI9. Er is niks maar dan ook niks te zien aan de GSM (geen gebruikerssporen buiten een paar zeer vage mini krasjes op het scherm vooraan waar je echt al moet moeite doen om het te zien = normaal gebruik) en de verpakking is nog perfect intact.

Dus ze kunnen gewoon niet lastig doen, of er is kwaad opzet of drogredenen in het spel om geen garantie te moeten geven. Zal de phone vooraf wel fotograferen om discussie nadien te vermijden.

De MI 10 opvolger staat trouwens erg hoog in de cameraphone score van DXO:
https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/

P40 Pro is geen optie gezien geen google integratie, en dan staat hij samen met de Oppo op de 2e hoogste score van officiële Android certified phones.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Reden te meer wrm ik bij de topmerken blijf en wel niet mee hun lage telefoons. Altijd de topcategorie.
Tttsss
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mi = na Apple en Samsung de meest verkochte smartphone....De mi 9 was hun topmodel...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Volgens de laatste IDC cijfers is Huawei zelfs nr 2 op de wereldwijde markt. Al spelen ze haasje over met Apple - Samsung is nr. 1 qua sales.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

iceke schreef:Mi = na Apple en Samsung de meest verkochte smartphone....De mi 9 was hun topmodel...
Dat merk is geen topmerk, mss ooit, maar ik weet wel wrm ik het niet koop.

Huawei is wel goed, samsung en Apple ook.
Tblijft electronica natuurlijk, kan altyd fout aan zijn.
Maar ik ben het nog nooit tegen gekomen en ik heb al sinds de eerste weken een smartphone. Ik heb er al veel versleten. Software ook, daarom koop ik geene MI.
Tttsss
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8272
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

devilkin schreef:Volgens de laatste IDC cijfers is Huawei zelfs nr 2 op de wereldwijde markt. Al spelen ze haasje over met Apple - Samsung is nr. 1 qua sales.
"Wereldwijd".
1) Tel China niet mee en Huawei valt al meteen onder de "Others".
2) Huawei is itt Apple en Samsung een privaat overheidsbedrijf, ze mogen gelijk welke cijfers publiceren want ze vallen toch niet te controleren. Je beslist zelf maar hoeveel korrels zout je bij die cijfers neemt, maar ik denk dat je zelfs met een vat zout nog niet gaat toekomen.

De verkoop van dit merk buiten China is gekelderd. Niemand wil een Android zonder Google Play Store/Services, tenzij in China natuurlijk want daar weten ze toch niet wat dat is, een app-markt die niet door de overheid gecontroleerd wordt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Unicorn1 schreef:
iceke schreef:Mi = na Apple en Samsung de meest verkochte smartphone....De mi 9 was hun topmodel...
Dat merk is geen topmerk, mss ooit, maar ik weet wel wrm ik het niet koop.

Huawei is wel goed, samsung en Apple ook.
Tblijft electronica natuurlijk, kan altyd fout aan zijn.
Maar ik ben het nog nooit tegen gekomen en ik heb al sinds de eerste weken een smartphone. Ik heb er al veel versleten. Software ook, daarom koop ik geene MI.
Ik denk niet dat er iemand is die begrepen heeft wat de rede is waarom je "geene Mi" koopt :angel:

Ik verkoop nu ca 2 jaar Mi, daar is nog geen enkele in RMA van geweest, kan je van Samsung of Huawei niet echt zeggen.
Als ze hun updates nu nog wat bugfree kunnen houden(want daar loopt het wel degelijk een keer mis) komt het wel goed met dat merk.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik heb hier voor de familie al 5 stuks Mi A2 en 1x een Mi A3 besteld.
Voor zen geld goede toestellen, en natuurlijk "Android One".
Ragnarok
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jul 2020, 21:35
Bedankt: 1 keer

Al eens met fastboot alles opnieuw geflasht?

Heb zelf ook al eens een bootloop gehad met mijn MI9 en opgelost door de nieuwe xiaomi.eu rom te flashen.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Elektronica bevat veel fouten. Met elk kleinere productieprocede zal de foutenmarge alleen toenemen.

Uiteraard zijn er nog veel dingen die een rol spelen waarom uw telefoon gemaakt is om maar 2,5 jaar mee te gaan. Dat weet uberhaupt iedereen. Das nu éénmaal onze (consumptie) maatschappij.

2 iphones van vrouwlief hebben de geest gegeven. Naar mijn insziens veel te snel. Die dingen gebeuren hé. Ik ben zelf aan mijn 2e xiaomi. Momenteel de 9t. Guess what? dat kan morgen uitvallen.. hopelijk gebeurt het nog in de garantieperiode. :-)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Nexus1980 schreef: Uiteraard zijn er nog veel dingen die een rol spelen waarom uw telefoon gemaakt is om maar 2,5 jaar mee te gaan. Dat weet uberhaupt iedereen.
ik heb hier een oneplus one liggen die ondertussen op android 10 draait... :)
dat ding blijft meegaan - akkoord, je moet custom roms gaan flashen en sinds android 10 is de boottijd van het toestel wat hoger geworden, but still... 6 jaar!!

al moet ik wel toegeven dat de one ondertussen al even mijn daily driver niet meer is, gezien ook ik zo nu en dan toegeef aan wat meer luxe op de telefoon.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Unicorn1 schreef:Reden te meer wrm ik bij de topmerken blijf en wel niet mee hun lage telefoons. Altijd de topcategorie.
De MI 10 PRO heeft toch wel het prijskaartje van een Apple of Samsung topmodel, en een betere camera dan beide toestellen.

1000 euro voor een phone is high-end en zeker geen budget phone

Ik was wel tevreden van die MI9 tot die update die alles verpeste.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Howhow : ik heb nergens gezegd denk ik dat het brol is e, ik zeg dat de topmerken er nog boven staan, is maar mijn mening. Ik ken ook mensen die een iPhone nieuw uit de doos halen en er was een productiefout aan en dat kost dan toen 800-900€.

Anderzijds gaat geen ene zeggen dat hem er toch niet zo voorzichtig is mee omgegaan, ze gaan het u niet wijsmaken dat ze bv hun toestel op 1j tijd 10 keer of meer laten vallen hebben enz...zo heb je er ook en dan komen ze op fb posten wat voor brol dat het is :).

Effe mijn palmares en vooral die van mijn maat: ik koop altijd of toch veelal een nieuw toestel. Af en toe koopt een maat die eens van mij. Hem doet er steeds zolang mogelijk mee.

Een paar resultaten: iPhone 3Gs enorm lang meegegaan.
IPhone 4s zeer lang meegegaan. Helaas te traag, verouderd, te weinig ram, apps niet compatibel enz... maar werkte nog steeds.
Dat ding is ontzettend veel opgeladen want ik ben zo eentje..... ik laad wanneer ik zin in heb, ik doe mijn eigen ding en ondanks dat ik die eender wanneer oplaad zelfs al heeft die bv nog 80% ofzo, ik laad die gewoon op. ;)

Nu heeft hem mijnen s8 van samsung. Ook hier hetzelfde: alles top, nog steeds, ondanks al die charges.
S8 is nu dikke 3j oud, dat ding blijft als een trein werken.

De reden volgens mij wrm mijn toestellen zolang meegaan: 1) Geluk speelt uiteraard mee.

2) Mss nog het belangrijkste van allemaal: ik weet welke hoes te kopen, want ook bij mij viel die wel eens, zeer weinig maar het gebeurt ook eens bij mij, maar zoals ik zei, ik heb een steengoeie hoes gevonden. - Wel zeggen de val niet van 3 meters hoog was, eerder zo'n beetje kniehoogte, soms lager. Niettemin heeft die hoes me flink gered, al meermaals.

3) Gewoon er voorzichtig mee omgaan ook. Ik zie andere mensen dat daar op de tafel zwieren, iedere keer opnieuw, dat toestel krijgt iedere keer een stamp te verwerken, zo'n zaken doe ik dus niet. Een smartphone is zoals een vrouw e, je moet dat met zachtheid behandelen ;).
Tttsss
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Unicorn1 schreef:3) Gewoon er voorzichtig mee omgaan ook. Ik zie andere mensen dat daar op de tafel zwieren, iedere keer opnieuw, dat toestel krijgt iedere keer een stamp te verwerken, zo'n zaken doe ik dus niet. Een smartphone is zoals een vrouw e, je moet dat met zachtheid behandelen ;).
Dit. Ik zie zoveel mensen die echt lomp omgaan met een toestel dat >800e kost...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:
devilkin schreef:Volgens de laatste IDC cijfers is Huawei zelfs nr 2 op de wereldwijde markt. Al spelen ze haasje over met Apple - Samsung is nr. 1 qua sales.
"Wereldwijd".
1) Tel China niet mee en Huawei valt al meteen onder de "Others".
2) Huawei is itt Apple en Samsung een privaat overheidsbedrijf, ze mogen gelijk welke cijfers publiceren want ze vallen toch niet te controleren. Je beslist zelf maar hoeveel korrels zout je bij die cijfers neemt, maar ik denk dat je zelfs met een vat zout nog niet gaat toekomen.

De verkoop van dit merk buiten China is gekelderd. Niemand wil een Android zonder Google Play Store/Services, tenzij in China natuurlijk want daar weten ze toch niet wat dat is, een app-markt die niet door de overheid gecontroleerd wordt.
Ik denk dat je de Europese cijfers van Xiaomi onderschat.

14/05/2020 https://tweakers.net/nieuws/167182/anal ... roids.html
De Samsung Galaxy A51 en Xiaomi Redmi-smartphones zijn de Android-smartphones die providers en retailers de afgelopen winter het meest hebben ingekocht. Dat becijferen diverse analisten.
25/11/2019 https://tweakers.net/nieuws/160328/huaw ... erbod.html
Xiaomi leverde (...) 5,5 miljoen smartphones.

Afbeelding
Niet bepaald "others" als Apple maar dubbel zo groot is in sales (cijfers 2019/Q3).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Aan Xiaomi heb ik mij nog niet gewaagd, maar bvb van Huawei ben ik zeer tevreden. In volgorde : P7, P8, P10 en P30 en allen werken nog steeds, alleen wou ik nieuw speelgoed met (meestal) wat meer RAM en een wat snellere processor.

Al vraag ik me nu wel af wat de volgende phone gaat worden : Huawei zonder Google Play Store zie ik toch niet zo zitten...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

krisken schreef:Huawei zonder Google Play Store zie ik toch niet zo zitten...
True.

Ik heh nooit echt begrepen waarom er geen custom ROM's voor die "gebande" Huawei telefoons uitkomen?
Het zijn eigenlijk toptelefoons, maar door het ego van Trump mag er geen Google Play Store op. Wat houdt wie tegen om een ROM te maken?
Ik kan dat niet, ik download bij LineageOS wat ik nodig heb, flashen en klaar.
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:
krisken schreef:Huawei zonder Google Play Store zie ik toch niet zo zitten...
True.

Ik heh nooit echt begrepen waarom er geen custom ROM's voor die "gebande" Huawei telefoons uitkomen?
Het zijn eigenlijk toptelefoons, maar door het ego van Trump mag er geen Google Play Store op. Wat houdt wie tegen om een ROM te maken?
Ik kan dat niet, ik download bij LineageOS wat ik nodig heb, flashen en klaar.
Mediatek SoC's...
Ragnarok
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jul 2020, 21:35
Bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:
krisken schreef:Huawei zonder Google Play Store zie ik toch niet zo zitten...
True.

Ik heh nooit echt begrepen waarom er geen custom ROM's voor die "gebande" Huawei telefoons uitkomen?
Het zijn eigenlijk toptelefoons, maar door het ego van Trump mag er geen Google Play Store op. Wat houdt wie tegen om een ROM te maken?
Ik kan dat niet, ik download bij LineageOS wat ik nodig heb, flashen en klaar.
Sinds kort is het ook niet meer mogelijk om de bootloader te unlocken aangezien Huawei geen unlockcodes meer wilt geven.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ze hebben het moederbord van de MI9 vervangen, krijg de phone vandaag normaal terug via POSTNL.

Hopelijk gooit hij het pakje niet over de omheining, want deze firma ....
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”