Smartphone met curved screens

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ben wat aan het browsen wat tegenwoordig de nieuwe highend (android) smartphones zijn, en ik merk dat ze bijna allemaal een curved scherm hebben.

Ik ben er niet aan uit of dit een pure gimmick is of effectief een meerwaarde heeft... Wat vinden de mensen er hier van?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik heb de Huawei Mate 20 pro. Ik zie er geen meerwaarde in, maar ik ondervind er ook geen nadelen aan/het stoort niet. Het scherm is wat groter terwijl het toestel in zijn geheel niet groter is.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Maar hoe doe je dat dan met screenprotectors?
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

De curve is tegenwoordig minder uitgesproken dan dat die bij Samsung Galaxy Edge-type toestellen was. Tegenwoordig is het meer een methode om een grotere screen-to-body ratio te hebben door ook nog scherm te hebben bij de randen.
In de praktijk wil ik wel een case rondom die toestellen, want de "accidental touch" omwille van de grip rondom zo'n toestel komt veel vaker voor.

Screenprotector: bij de high-end Samsungs zit er al een plastieken screenprotector op voorgeïnstalleerd en ik vind die prima, zeker in combinatie met een siliconen-case. Glazen screenprotectors moet ik niet van weten. Bovendien werken die niet met een ultrasone fingerprint-sensors onder het scherm.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Dat is nu exact de reden waarom ik meer dan een jaar geleden een Samsung S10e heb gekocht!

Voor mij geen curved screen...
Is niet mooi en is moelijk op te rapen...
Meerwaarde heeft het echt niet....

En nu we toch bezig zijn:
Ook geen in-display fingerprint reader....
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb voor mijn Oneplus 5 geopteerd om geen screen protector meer te zetten maar een dunne bumpercase voor de achterzijde van het toestel. Geen enkele screen protector sluit perfect op de randjes aan waardoor je ze steeds ziet zitten en het is zelfs redelijk hinderlijk.

Toestel is toch al een keer of 3 tegen de vlakte gegaan en de bumpercase heeft dat telkens mooi opgevangen. Wel hopen van hem nooit plat op het scherm te laten vallen.
Jerrie
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2020, 19:54

devilkin schreef: Ik ben er niet aan uit of dit een pure gimmick is of effectief een meerwaarde heeft... Wat vinden de mensen er hier van?
Pure gimmick en marketingstrategie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Het is mooier en meer scherm.
Ik vind het prachtig dat het beetje gebogen is aan de zijkanten.
Mooier toestel dan een toestel mee nog van die vrij dikke randen.
Tttsss
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Is dat niet weliswaar heel mooi maar ook zeer kwetsbaar? De randen zijn van glas. En als je er dan een stevig bescherming moet aan doen om die randen te beschermen ...wat is dan het punt?
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

redman schreef:Dat is nu exact de reden waarom ik meer dan een jaar geleden een Samsung S10e heb gekocht!

Voor mij geen curved screen...
Is niet mooi en is moelijk op te rapen...
Meerwaarde heeft het echt niet....
+1
Ik kom van een S7 edge en heb speciaal niet naar de S10 gegaan, maar naar de S10e, speciaal voor deze reden.
Voor mij geen curved screen meer. :bang:
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Waarom juist?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

devilkin schreef:Waarom juist?
Je neemt je smartphone in de hand en je vingers raken de zijkant van het scherm. Door het curved scherm heb je regelmatig dat je smartphone dit interpreteert als een aanraking van je scherm met onverwachte acties tot gevolg. En ik heb 1 maal ooit mijn S7 laten vallen en dit net op de linker onder hoek. Door het feit dat het scherm op de zijkant doorloopt, maakte dan ook dat ik daar schade had aan mijn scherm :-(
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

S10+ eigenaar hier. Ik heb er wel 'ns last van, als ik de telefoon aan iemand doorgeef om iets te tonen heb ik 9 van de 10 keer wel iets geraakt nog voor de ander de gsm goed en wel vast heeft en dan moet je weer eerst terugzoeken wat je wou tonen aan die persoon. :bang:

Ik sla telkens 1 Galaxy versie over. De S20 heeft het niet meer las ik, en nu hoop ik dat het zo blijft zodat ik er van af ben als ik de S30 (of S21 idk) koop binnen 9 maanden.

Die indisplay fingerprint reader waar iemand hierboven ergens over klaagde is idd ook een dikke klucht. Die werkt op basis van geluid en een dikke glass protector blokkeert dat en daardoor werkt ie niet. We zijn nu 2020 en ik voer nog steeds een pincode in. :bang:

Men lacht weleens met Apple dat ze steeds 5 jaar later met achterhaalde features afkomen maar Apple users hebben toch maar mooi al 3 jaar een 3d face unlock (en niet dat slappe afkooksel van Samsung waar zelfs een foto je gsm unlockt, en al aanwezig was op een HTC uit 2012)

De S20 heeft trouwens nog stééds diezelfde bagger indisplay reader. Like.. WHY the f***???? De S10e loste dit zo mooi op met de reader aan de zijkant in de powerknop. Zelfs de S8 die ik hiervoor had was beter op dat vlak, met de scanner naast de camera achteraan.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Ik hou van cases die 1 mm uitsteken boven de rand van het scherm. En curved screen komt er dus niet in hier.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Geen fan van Curved screens(en inscreen vinger scanner) mi10 een week getest, maar terug ingewisseld voor de redmi 9 pro
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”