Samsung Galaxy S10e batterij probleem?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Zijn er hier mensen met een galaxy S10e, s10 of s10+?

Ik ervaar extreem slechte batterij prestaties...
alle onnodige apps uitgeschakeld, factory reset, batterij optimisation modus ingeschakeld, laatste updates geinstalleerd.
Deze telefoon trekt zichzelf helemaal leeg in idle. Ik verlies 17% per uur.

Dit kan toch niet normaal zijn?
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Hier een S10e, gaat zo'n 24 uur mee zonder veel te gebruiken.

Heb je al eens bij de batterij status gekeken of er een bepaalde applicatie de batterij leeg trekt?
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

"android OS"

Zit jij veel op 4g of wifi? :)
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik ken het probleem maar ik zit ook hopelijk veel op data en wifi

Maar ik merk tov men vorige oneplus idd een veel snellere batterij degradatie

Bij mij verbruikt chrome bevoorbeeld 130 procent van men batterij daarna instagram 86 procent discord 43 procent en whatsapp 41 procent

130 procent???? hoe dan :eek:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Mijn S10e zit zo'n 9 uur per dag op 4g maar ik gebruik het ding overdag maar weinig, alleen om meldingen te bekijken...
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Jaren geleden ook gehad met mijn galaxy S6 voor een korte tijd. Batterij ging plots half zolang mee. Korte tijd erna met een stilzwijgende update was het opgelost. Hopelijk zal dit ook zo gebeuren.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Garpenlov schreef:Zijn er hier mensen met een galaxy S10e, s10 of s10+?

Ik ervaar extreem slechte batterij prestaties...
alle onnodige apps uitgeschakeld, factory reset, batterij optimisation modus ingeschakeld, laatste updates geinstalleerd.
Deze telefoon trekt zichzelf helemaal leeg in idle. Ik verlies 17% per uur.

Dit kan toch niet normaal zijn?
Nogal weinig info dat u hier hebt gegeven. Idle wat is idle?
17% per uur dat lukt mij zonder probleem, zelfs met een iPhone.
Wat hebt u ermee gedaan in dat uur? Hoe hoog staat bv uw schermhelderheid? Was het op 4G of wifi? Was het bv via de fb app of hebt u zitten streamen?

Ik heb de s10.
Batterijduur is idd geen vetten vooral bij 4G en zwaar gebruik.

Ook als ik de phone vd lader doe, ik moet maar effe bezig zijn en ben al in den beginne snel bv 5% ofzo kwijt, die eerste 10% is er vrij snel af, terwijl ik er in feite nauwelijks ben aangeweest.

Als je er niet tot nauwelijks bent aangeweest dan vrees ik ook dat er ergens iets niet pluis zit. Uw data verbruik klopt dat zo'n beetje?
Soms mensen zeggen allee, hoe kan dat nu, ik heb 15€ voor 4GB bijgeladen en ik ben op 25min alles kwijt? Dat heb je niet voor?
Ik gebruik internetspeedmeter. Zo zie ik mijn verbruik op wifi en 3G/4G.
Tttsss
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Hzt probleem zit zich in de 4g modem van samsung's exynos SoC.

Helaas trekt dit de batterij erg snel leeg. Enkel de amerikanen krijgen de snapdragon versie, die hebben dat probleem niet.

Ik heb ondertussen de telefoon verkocht.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Misschien hoort het volgende in een nieuw topic met android 10 ervaringen....

Mijn S10e is er enorm op vooruit gegaan in verband met batterij met Android 10.
Nog iemand deze ervaring met een samsung s10?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Gekend probleem, maar wordt door Android/Google fans nooit aangehaald, of je moet allerlei 3rd party oplosingen/apps/instellingen/ROMs nemen om het op te lossen. Yay iOS & WatchOS, all day battery life met héél intensief gebruik op alle gebied: Wi-Fi, 3G/4G, BT, Carplay draadloos, ...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
wouter5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

selder schreef:Gekend probleem, maar wordt door Android/Google fans nooit aangehaald, of je moet allerlei 3rd party oplosingen/apps/instellingen/ROMs nemen om het op te lossen. Yay iOS & WatchOS, all day battery life met héél intensief gebruik op alle gebied: Wi-Fi, 3G/4G, BT, Carplay draadloos, ...
Lol. Hier een Oneplus 7 pro waar ik twee dagen mee toekom (incl. Waze, een beetje streamen etc.). De nieuwe iPhone van mn vriendin gaat max een dag mee.
Alles hangt er ook van af hoe het toestel gebruikt wordt. Moet wel zeggen dat mijn vorige Samsung ook niet zon best batterijleven had. Mijn oneplus is de beste tot nu toe, incl. beter batterijleven ivm. mijn vorige iPhones.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Vreemde redenering, Selder.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ik zie het in m’n directe omgeving, dus niets vreemd aan. Niemand die ik ken gebruikt iets “stock” op Android of zijn niet-iOS phone, allemaal custom/3rd party dingen. Maar voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat die optie slecht is, ze kost alleen veel tijd en is niet stabiel vergeleken met “stock” iOS. Meer dan 1 dag per batterij is een onzinnige gedachte, je kan toch elke nacht opladen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

selder schreef:Gekend probleem, maar wordt door Android/Google fans nooit aangehaald, of je moet allerlei 3rd party oplosingen/apps/instellingen/ROMs nemen om het op te lossen. Yay iOS & WatchOS, all day battery life met héél intensief gebruik op alle gebied: Wi-Fi, 3G/4G, BT, Carplay draadloos, ...
:bdaysmile: :beerchug: :banana:

Ja, want elke Android gebruiker heeft een Samsung Galaxy S10?
Mijn Pocophone doet vlotjes 2 dagen op 1 batterij, maar wat betekent dat? Dat de Pocophone een goede batterij heeft, dat ie een goed battery management heeft of dat ik mijn telefoon nooit gebruik :)?
In mijn omgeving (op het werk) zie ik iPhones die constant opgeladen hoeven te worden en mensen die panisch worden omdat ze geen iPhone lader bij hebben of vinden. Maar opnieuw: wat betekent die anekdotiek?
Laatst gewijzigd door heist_175 12 jan 2020, 18:43, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Zoals ik al eerder vermeld, het probleem zit in Samsungs's exynos SOC. Wanneer je LTE aanzet, zuipt de telefoon zich direct leeg.
De snapdragon versie niet.

Het zou behoorlijk onwetend zijn om dit op android in het algemeen te steken.
Zelfs een beetje fanboy-achtige toestanden.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

selder schreef:Ik zie het in m’n directe omgeving, dus niets vreemd aan. Niemand die ik ken gebruikt iets “stock” op Android of zijn niet-iOS phone, allemaal custom/3rd party dingen. Maar voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat die optie slecht is, ze kost alleen veel tijd en is niet stabiel vergeleken met “stock” iOS. Meer dan 1 dag per batterij is een onzinnige gedachte, je kan toch elke nacht opladen.
Scheve vergelijking. 3rd party ROMs zijn nu niet direct bekend om een goed batterijleven. Er zijn uitzonderingen, maar meestal heb je een slechter batterijleven dan de stock rom.
Je hebt geen 3rd party ROMs voor iOS devices, dus er is gewoon geen vergelijking.
selder schreef:Gekend probleem, maar wordt door Android/Google fans nooit aangehaald, of je moet allerlei 3rd party oplosingen/apps/instellingen/ROMs nemen om het op te lossen. Yay iOS & WatchOS, all day battery life met héél intensief gebruik op alle gebied: Wi-Fi, 3G/4G, BT, Carplay draadloos, ...
Ikzelf heb een OP6, en doe daar toch vlotjes een dag mee (en meer) eigenlijk in gebruik, Waze, streaming, beperkte social media. Ik laad die wel elke avond een half uurtje op om de volgende dag niet voor verrassingen te staan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Nou, ik zie in mijn omgeving ook veel meer problemen met Ios gebruikers en hun batterij dan Android gebruikers....
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik lees altijd van ik doe 2 dagen met mijne smartphone: maar ze doen dan ook geen zwaar gebruik. Ge doet er geen 2 dagen mee ze bij druk gebruik.

Maar tis idd geweten diene exynos het probleem is bij samsung hier. Mijn s10 op 4G da zuipt ppfff.
Op wifi valt het nog mee.
Tttsss
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Samsung stopt (waarschijnlijk) met Exynos. Terwijl ik dit goed vind voor de gebruikers (die chip was toch niet dat), is het wel slecht voor de competitie in de markt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Ios/Android, blabla, dat soort reacties laten we inderdaad beter achterwege.
Soms is de verklaring ook wat ingewikkelder, kan malware op uw toestel zitten of een issue bij de provider waardoor uw toestel intensiever moet "werken" om een signaal vast te krijgen. (Issue op mast, uw huis stevig geisoleerd,...)
De battery optimization modus moet je soms met opletten, op de werk android telefoon werkte dat contra productief, die modus blokkeerde bijvoorbeeld MFA applicaties waardoor die vaak in een soort van polling mode bleven hangen. Gevolg, meer batterij verbruik... :wink:
En indien nog in garantie, gebruik van maken?
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Heb em na een week verkocht. M'n geld terug, en direct een xiaomi 9t pro gekocht.

Kan vlot 3 dagen mee op intensief gebruik :)
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1333
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Nokia doet wat hij moet doen maar intussen wel eens om de 3 weken herladen :lol:
tilalert
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 maa 2020, 20:53

Garpenlov schreef:Heb em na een week verkocht. M'n geld terug, en direct een xiaomi 9t pro gekocht.

Kan vlot 3 dagen mee op intensief gebruik :)

* # * # 4636 # * # * - Telefooninformatie weergeven Xiaomi Mi 9T Pro. Er verschijnen 4 menu's op het telefoonscherm: (Telefooninformatie, Batterijgegevens, Batterijgeschiedenis, Gebruiksstatistieken)
Xiaomi Mi 9T Pro - secret codes.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”