Welke SmartPhone gaat het deze keer worden?

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb de laatste jaren nogal wat Huawei's versleten (Huawei P7, Huawei P8, Huawei P10) en telkens zeer tevreden geweest. Echter met het debacle van Huawei heb ik me voorgenomen om eens te kijken naar de concurrentie als ik eind dit jaar ga shoppen voor een nieuwe smartphone.

Echter : ik ben er de laatste tijd niet zo meer mee bezig zoals vroeger. Vandaar dat ik hier wat hulp vraag...

Vereisten:
- USB-C snelladen mogelijk
- fingerprint scanner vooraan (of in het scherm), niet aan de achterkant
- NFC
- grote accu = altijd pluspunt
- kleur LED'je vooraan om wat met Light Flow (app) te spelen
- Specs die beter zijn dan mijn huidige smartphone : Huawei P10 (https://www.gsmarena.com/huawei_p10-8514.php)

P30 zou de meest logische opvolger zijn (deze heeft nog full support), maar is dat ook zo? :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Xiaomi 9T? 290 euro op eglobal en waardige opvolger van mijn pocophone. Snel, mooi scherm, 4000 mah accu, QC 3, enkel vond ik mijn capacitieve vingerafdruk achteraan op de poco sneller dan diegene in het scherm. Maar ik zie dat je er wel belang aan hecht.

Ik speel’er wel geen spellen op. dus misschien als je dat wil is deze te traag. Chip QC 730 presteert min of meer als de 845 van vorig jaar. Maar ik zal eerlijk zijn dat prijs voor mij ook een rol speelt. :lol:

Nfc en usb c ook zoals de meeste xiaomi telefoons. Een ledje is er eveneens maar wel aan de zijkant..
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Qua games heb ik enkel het volgende staan : Mini Metro, 1010! en Lemmings. Dat is puur voor als ik eens niks anders te doen heb. Ik gok dan ook dat deze games niet veel CPU power vragen...

De reden waarom ik geen sensor op de achterkant wens is als volgt : vriendin heeft een Huawei P9 lite. Ik merk op dat den vingerafdruk achteraan daar vrij groot is (1x1cm a 1.5 a 1.5cm). Ik heb de vervelende gewoonte om van alles in mijn broekzakken te proppen (autosleutels, huissleutels, gsm, ...). De kans dat er op die sensor dus vrij snel krassen gaan komen (en dus minder goed zal werken) is dus relatief groot.

Bovenstaande is ook meteen de reden waarom ik altijd eerst zorg dat er ook een "bookcase" hoesje met magnetische sluiting is waar de gsm in past al voor ik deze in mn broekzak steek :-) (zoiets dus : https://www.gsmpunt.nl/hoesjes/huawei-p ... ycQAvD_BwE)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

De reden waarom ik geen sensor op de achterkant wens is als volgt : vriendin heeft een Huawei P9 lite. Ik merk op dat den vingerafdruk achteraan daar vrij groot is (1x1cm a 1.5 a 1.5cm). Ik heb de vervelende gewoonte om van alles in mijn broekzakken te proppen (autosleutels, huissleutels, gsm, ...). De kans dat er op die sensor dus vrij snel krassen gaan komen (en dus minder goed zal werken) is dus relatief groot.
Op mijn nexus 5x werkt die nog altijd hoor, vallen, krassen, vuil, overreden door een auto (glas en camera vervangen, sensor was nog perfect) dus zoek even een ander excuus daarvoor :lol:
Ik ga eind deze week de PIxel 3a bestellen bij Fnac €399 - 5% viking punten -3% korting via beo bank mastercard.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dan heb jij meer geluk gehad :) De vriendin mocht een nieuwe sensor laten steken na +/- een maand (handtas). Vandaar dat ik wat terughoudend ben voor wat dat betreft.

Wat die Xiaomi betreft : dat zou een dualsim phone zijn. Is dat volwaardig, of zoals bij Huawei (tweede slot is ofwel een SIM, ofwel een SD card)?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

De 2e sim slot kan je enkel gebruiken voor een andere sim. Werkt perfect. Zitten bij mij nu 2 sims in. Je kan echter geen extra sd kaart erin steken.

Xiaomi lost dit goed op door een upgrade aan storage niet al te duur te maken. Van 64gb naar 128 gb kost 29 euro extra en 256 gb 50 euro extra op de 128 gb verdie dacht ik. Dan heb je ook 8gb ram.

Voor de spellen zal je vermoedelijk genoeg hebben aan de QC 730.

Een kleine zijnoot van q-tec, als je de videos ziet van jerryrigeverything ziet het inderdaad naar uit dat capacitieve sensors van bvb de poco erg robuust is. De nexus5 zal wel hetzelfde zijn. Sleutels zouden geen probleem moeten geven. Bookcase is natuurlijk heel veilig. Ik heb bij de bestellng op eglobal van de 9t zijn leren bookcase erbij gekregen. Fijn maar ik hoef het niet. Als je beslist om de telefoon te kopen mag je deze gerust hebben als je deze er niet bij krijgt.. mocht je dat willen?

Waar gebruik jij nfc allemaal voor Krisken?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

q-tec schreef: Ik ga eind deze week de PIxel 3a bestellen bij Fnac €399 - 5% viking punten -3% korting via beo bank mastercard.
Als je tijd hebt zou ik even wachten. Binnen de 1.5 maanden zou de 4 uitkomen en dan doet Google altijd wel acties op zijn phones.


Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

NFC gebruik ik vooral om dingen makkelijker te maken. Een tag in de auto om bluetooth in te schakelen, waze aan te zetten, diverse tags in de slaapkamer (voor diverse uren waarop de wekker moet aflopen van mij + vriendin), een tag aan de voordeur voor wifi aan te zetten en te verbinden met mijn netwerk, vroeger nog een paar tags om automatisch in te loggen op facebook op die plek etc. Kortom : wat serieuze dingen in combinatie met wat speeldingen.

En natuurlijk probeer je al eens met NFC te betalen :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

NFC om in de frituur hier, bij de bakker en in de 2 winkels hier te betalen, werkt heel goed behalve als die wiebels vd app eens een fout maken bij een update, ik stond er tijd geleden mooi te staan, gelukkig had ik de bankkaart toch nog mee, heeft dan ook een tijd geduurd eer dat opgelost was en ze wisten er ook van, ik had toen een mailke gestuurd, nu is het al lange tijd weer goed alleen snap ik iets niet goed; hier kan ik overal betalen, fun, maar als ik naar den cinema ga in Gent daar zegt die al binnen een halve seconden dat het niet gaat lol, dat kan echt niet aan de app of mijn toestel liggen als ik elders wel overal kan betalen.
Tttsss
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb eens verder gekeken naar het genoemd Xiaomi toestel. Lijkt me op zich een prima toestel maar er zit één groot nadeel in (voor mij persoonlijk) : de popup camera...

In mijn job als ambulancier werk ik zowat continu met handschoenen aan. Wat wilt zeggen dat ik de fingerprint niet kan gebruiken om mijn toestel te ontgrendelen. Vaak werken ook "touchgevoelige" zaken zoals een code of een patroon ingeven niet of niet goed. Daarom dat mijn huidige P10 ingesteld staat om het toestel te ontgrendelen met de fingerprint, gevolgd door gezichtsherkenning (mits eens drukken op de rode knop op de zijkant) en als derde mogelijkheid een patroon.

Mits de camera uit het toestel moet springen vraag ik me af hoe snel deze kan werken om een toestel snel te ontgrendelen? Iemand ervaringen mee?

En voor wie nieuwsgierig is waarom ik in godsnaam mijn smartphone gebruik tijdens een interventie :
- Google Maps om nauwkeuriger posities door te geven
- 112 app (bvb als Astrid geen bereik heeft, dan bellen we binnen voor diverse redenen)
- Google Translate
- BCFI app
- ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

krisken schreef: - 112 app (bvb als Astrid geen bereik heeft, dan bellen we binnen voor diverse redenen)
Zijn er dan zoveel blind spots?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Astrid heeft binnen in gebouwen soms geen bereik (kelders, private ondergrondse parkings, midden in grote gebouwen, sommige tunnels, soms ook in een bos niks). Maar voor sommige informatie ga ik ook eerder 112 bellen dan via Astrid roepen (waarbij een hele provincie kan mee luisteren). Denk hierbij aan een code 20 (overlijden), een situatie waarbij je een MUG nodig hebt en je specifieke informatie kan doorgeven, Privacygevoelige informatie (adressen, namen, ...) en zo verder.

Zeker als er extra diensten onderweg zijn welke vertrouwen op correcte informatie is het steeds beter dat je inbelt dan dat je het roept via de radio.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

s20 besteld. :banana: :beerchug: :bdaysmile:
Tttsss
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Why not de P30? heb zelf de p30 pro. Super content. haarfijne foto's, snel, android /google ondersteunt prima alles.En batterij gaat lekker lang mee, minimaal 1,5 dag bij intensief gebruik.
Denk qua prijs dat ie ook nog goed te doen is, vergeleken nu met bijv de nieuwe samsung.
Succes :beerchug:
Live life to the Max
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

regeri schreef:Why not de P30? heb zelf de p30 pro. Super content. haarfijne foto's, snel, android /google ondersteunt prima alles.En batterij gaat lekker lang mee, minimaal 1,5 dag bij intensief gebruik.
Denk qua prijs dat ie ook nog goed te doen is, vergeleken nu met bijv de nieuwe samsung.
Succes :beerchug:
Ik heb de p30 pro getest hoor, super toestel.
Maar... Ik hou nog iets meer van de software op de samsung en ik kan u zeggen dat als je de schermkwaliteit gewoon bent vd samsung dan wil je echt niet verlagen naar mindere kwaliteit, geloof me, je ziet echt het verschil. Op de samsung heb ik dat ook eens op medium kwaliteit gezet, snel terug opt hoogste gezet :).

En ik koop graag het nieuwste, mochtk een huawei kope het zou de p40 pro zijn. Maar die hebben geene google en ja ik weet het, er is een mogelijkheid om het erop te krijge maar mee zo vodderij begink niet mee.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”