Huawei P30 Pro / bluetooth issues

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik ben overgestapt van een iPhone 7+ (!) naar een Huawei P30 Pro, eigenlijk enkel omwille van de camera. Tot nu toe had ik een hekel aan dat hoekige en knullige zelfbouw-ontwerp van Android, maar deze camera heeft me voorlopig doen zwichten. De meeste apps op Android 9 zien er ook gelikt uit, en dus kan ik er zeker mee leven. Positief verrast door het 'nieuwe' Android.

Maar nu is er 1 probleem: Nuki deursloten en mijn fietsslot reageren niet meer op mijn nabijheid. Die zouden automatisch moeten unlocken (via Bluetooth) zodra ik in de buurt kom. Beide werkten prima op de iPhone. Manueel bedienen via Bluetooth werkt prima overigens, ook op Android, maar dus het idee om het zonder bediening te doen niet. Er zijn heel wat issues geweest met energiebesparingsmodi etc maar die heb ik dus uitgezet voor deze apps.

Iemand nog een probleem met Android 9 en automatische actie bij nabijheid via Bluetooth? Of specifiek Huawei misschien?
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

https://developer.nuki.io/t/auto-unlock ... ie/1145/41

Dat leek een Samsung specifiek probleem maar het zou kunnen dat ook Huawei iets raar doet om de batterij te sparen. Maar ik kan er niet veel over vinden en ik zou het raar vinden mocht je de enige Huawei gebruiker zijn. In ieder geval met de alpha app die daar staat werkt het op Android Pie wel bij Samsung gebruikers dus aan Android Pie ligt het normaal niet.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Inderdaad die link had ik ook al gevonden. Misschien dan eens de alpha app installeren. Maar het is dat geklooi dat me ondanks het nieuwe knappe design van Android weer doet verlangen naar Apple.

Maar het lijkt inderdaad wel daarmee verband te houden. Even kijken of iedereen die appkan installeren.

Ook nog: op internationale fora vind je bitterweinig Huawei gebruikers. In de us zijn er geen gebruikers. Wellicht is dat de reden waarom er zo weinig te vinden is.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”