Berichtdoor jutuiz » 1 week 6 dagen 8 uur geleden (06 Apr 2021, 11:51)
Route aanmaken op webbrowser met Graphhopper.de, kies rechtsboven voor het type kaart (HikeBike, TFOutdoors, etc...).
Kliks linksboven voor het type vervoersmiddel (deze site maakt ook een onderscheid tussen gewone fiets, racefiets of mountainbike).
Eenmaal de route uitgestippeld, de GPX file downloaden (naar keuze ook de route, de waypoints mee downloaden) naar uw Gdrive (of wat dan ook).
OSMAnd installeren op uw smartphone (die dan hopelijk een Android is).
De GPX file aanklikken, inladen in OSMAnd, in de navigatiesettings zeggen dat hij de GPx moet volgen en daar ga je.
Je kan OSMAnd ook zo tunen dat hij de route in omgekeerde richting volgt indien hij dat detecteert. Dat hij al of niet herrekent naar het volgende waypoint of niet, etc...
Gebruik ik al jaren om te navigeren met fiets en wandelingen.
Op fiets met Quadlock en waterdichte case Amazon. De Edge 530 gebruik ik niet om te navigeren, is een onding. Toch daarvoor.
Vroeger met GSM toestellen met 5000mAh batterij, nu met een Pixel 4a met ocharme 3000mAh en mits juiste settings - extreme batterijbesparing, dark mode - haal ik makkelijk minstens 8 uur (ik heb -27% batterij op 4 uur al bekomen) on screen navigatie met audio-instructies. In de praktijk zal dat vermoedelijk tot 10uur gaan, maar dat heb ik nog niet kunnen uittesten.
Laatst gewijzigd door
jutuiz op 06 Apr 2021, 12:52, 2 keer totaal gewijzigd.