gsm belde super kort spam

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Hi
Ik ben aangesloten bij mobile Vikings. Gisteren belde ze mij op mijn gsm en muziekje werd na ongeveer 4 seconden afgebroken.
Toen ik keek zag ik dat het spam is. Hoe weten ze dat een nr dat mij Beld spam is?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Volgens mij is het android/google die een blacklist heeft en niet MV.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

In beide gevallen toch vreemd dat het dan even gaat bellen. Het concept van zo'n systeem, op welk niveau het ook zit, is toch dat de telefoon niet gaat bellen?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Bij mijn Samsung is het wellicht omdat een bepaald nummer veel andere nummers belt en dan krijg je de melding "vermoedelijk spam".

Bleek vorige week om een (franstalig) telefoontje te gaan van de Brusselse gasmaatschappij, terwijl ik aan de andere kant van het land woon. Een andere keer was het gewoon de abonnementendienst van een krant - ook weer "vermoedelijk spam". Bij die eerste was het dat effectief (oplichters?), bij de tweede duidelijk niet.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Samsung en Google maken gebruik van Jiya, waarbij gebruikers kunnen aanduiden waarvoor een nummer dient.

Dat wordt dan ook weergeven als Firma X of spam, naargelang hoe de gebruikers het flaggen.

https://www.hiya.com/
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

WalterB1 schreef:In beide gevallen toch vreemd dat het dan even gaat bellen. Het concept van zo'n systeem, op welk niveau het ook zit, is toch dat de telefoon niet gaat bellen?
Volgens mij belt dit altijd, alleen wordt er weergegeven dat het mogelijk spam is.
Misschien heeft de andere kant (die automatisch nummers belt) gewoon afgelegd, wegens momenteel geen oplichters beschikbaar om u te woord te staan :lol:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Enige issue is dat hiya voor spoofed BE-nummers niet (altijd) werkt.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Avenger 2.0 schreef:Volgens mij belt dit altijd, alleen wordt er weergegeven dat het mogelijk spam is.
Neen, er is keuze tussen enele opties zoals de nr's automatisch blokkeren als het bijna 100% zeker spam is, of je kiest dat die ook "vermoedelijk spam" blokkeert, dat kan je kiezen, of niets natuurlijk.
Afbeelding
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Fallschirmjaeger schreef:Samsung en Google maken gebruik van Jiya, waarbij gebruikers kunnen aanduiden waarvoor een nummer dient.

Dat wordt dan ook weergeven als Firma X of spam, naargelang hoe de gebruikers het flaggen.

https://www.hiya.com/
Moet ook wel zeggen je kan zelf betalend bij Hiya terecht op andere smartphones :-D Ik heb dat en sindsdien blokkeert hij quasi alle spam. Maar ook niet alles want toen het die dagen waren dat mensen heel veel spam telefoontjes kregen kwamen er ook bij mij een paar door.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”