Belwaarde Jim Mobile

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Vandaag tot de ontdekking gekomen dat het beltegoed bij Jim Mobile maar 1 jaar geldig blijft. (zie website Jim mobile) Je belwaarde blijft 12 maanden geldig. De gratis belminuten naar JIM Mobile-klanten blijven 1 maand geldig.)
Wanneer men vorig jaar voor een bepaald bedrag herladen ,heeft en dit opgebruikt heeft is men dit kwijt.
Dus opgelet voor Jim mobile gebruikers
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waterboy schreef:Wanneer men vorig jaar voor een bepaald bedrag herladen ,heeft en dit opgebruikt heeft is men dit kwijt.
Als men het heeft opgebruikt, dan is men het kwijt.
Maar ook als men het niet heeft opgebruikt - wat je waarschijnlijk wel wou zeggen - is men het kwijt.
12 maanden vind ik toch behoorlijk. Ik denk dat er operatoren zijn waarbij krediet maar 6 maanden geldig blijft. Bij Carrefour is het onbeperkt (als je om de 6 maanden eens belt of sms't).
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Klopt volkomen
Dacht bij Base dat dit vroeger niet was.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2969
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Inderdaad, daarnet eens nagezien in de klantenzone.
Had normaal 3€ over en onlangs, na bijna 1 jaar, herladen met 5€, rest 5€ :roll:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Ricky1
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2016, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

we hebben vandaag ook een melding van jim ontvangen dat het volledige beltegoed dat 12 mnd 'oud' is zal vervallen.
zeer klantONvriendelijke mentaliteit daar!
ze maken reclame dat jim 'zo goedkoop' is maar als ze iedere 12 mnd het beltegoed vernietigen zijn ze dus enorm duur!
het tegoed terugbetalen bij overstappen doen ze ook niet
we hadden pas voor 10 eur herlaad omdat anders de sim verviel en nu vervalt het beltegoed v 12 mnd... hoe durven ze dan te verkondigen dat jim de goedkoopste is?!?!?!!
we dachten dat het -net als bij de vorige providers- beltegoed opwaarderen inhoudt dat het vanaf dat moment weer 1 jaar geldig zal zijn maar bij jim is dat blijkbaar niet het geval... we zoeken nu dus een andere provider want geld van klanten inpikken...dat zijn praktijken waar we niet van gediend zijn!
wie weet een goed alternatief voor als je weinig verbruikt?
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ricky1 schreef:ze maken reclame dat jim 'zo goedkoop' is maar als ze iedere 12 mnd het beltegoed vernietigen zijn ze dus enorm duur!
Voor een stuk doen ze het ook om te voorkomen dat mensen gratis bij hun een telefoonnummer komen parkeren. Een normale gebruiker zal binnen het jaar wel eens zijn belkrediet hebben opgebruikt, als is het maar €5.

Je hoeft niet per sé boos te zijn op JIM daarvoor. Belkrediet dat vervalt is vrijwel overal de norm... zelf 20 jaar geleden met een Pay&Go-kaart...
Wees blij dat het een jaar is. Ondertussen is belkrediet dat na 6 maand vervalt al een hele tijd niet meer uitzonderlijk.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ricky1 schreef: wie weet een goed alternatief voor als je weinig verbruikt?
Ik meen dat JimMobile de beste keuze is om bereikbaar te zijn via telefoon/sms. Laagste structurele kost. Of je zou nog een 0 euro abonnement ergens moeten vinden.

Gratis simkaart & activatie. Herladen vanaf 5 euro. Belkrediet is 12 maanden geldig. Tarieven zijn zeer scherp en eenvoudig. 1 cent voor sms, 8 cent per minuut om te bellen.

Of doe u belkrediet op door te bellen, of kijk eens over je het kun uitgeven aan iets. SMS steunactie goed doel, SMS-ticket De Lijn of beschouw het gewoon als een vergoeding om bereikbaar te zijn. 5 euro per jaar is IMHO zeer redelijk.

Aanvulling; misschien is MobileVikings pre-paid toch nog goedkoper. Na overdracht van bestaande telefoonnummer, anders kosten. Via het systeem van de Vikingpunten kun je voldoende punten verdienen waarschijnlijk om kosteloos bereikbaar te blijven en het potentieel te hebben om te bellen.
Weliswaar tegen zeer hoge tarieven als je effectief gaat bellen. Maar het belkrediet is dan wel gratis verworven. Via de Vikingdeal van HelloBank kun je 5 euro per maand belkrediet verkrijgen.
Laatst gewijzigd door WalterB1 04 mei 2020, 20:40, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

WalterB1 schreef:Of je zou nog een 0 euro abonnement ergens moeten vinden.
Telenet 'Prijs volgens verbruik' bestaat nog steeds!
Alleen wel €5 activatie, duurder in gebruik dan JIM en om de x-tijd sturen die ook even een bericht om te laten weten dat er iets van activiteit moet plaatsvinden om te voorkomen dat ze je nummer afsluiten...
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Ricky1
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2016, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bedankt voor jullie reactie ;-)
prepaid gebruiken is een systeem waarbij je geld vooraf aan een bedrijf geeft, in ruil voor wat je tzt zal gebruiken... dan vind ik een periode van 12 maand erg kort. sowieso dat een bedrijf geld laat vervallen is natuurlijk te gek voor woorden
ja we hebben nog een 0 euro abonnement bij Base, waren van plan om dat nr ook naar jim over te zetten als het saldo op was maar gaan dat nu dus niet meer doen.
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Vraag me soms af hoe het zou zijn om als helpdeskmedewerker randgevallen te woord te moeten staan, specifiek dan randgevallen op het vlak van besef dat er steeds een afweging moet gemaakt worden tussen de belangen en rechten van de klant enerzijds en de vereisten van een normale bedrijfsvoering anderzijds. Op spaargids lees je jaarlijks ook van die jeremiades van individuen die meerdere miljoenen Euro verspreid hebben over een hoop banken, maar die wel de helpdesk van Argenta belasten voor ettelijke manuren met gezeur over EUR 0,15 zegelrecht. Zegelrecht dat juridisch correct werd aangerekend, net zoals het vervallen van het belkrediet bij Unleashed (Jim Mobile) voorzien is in de voorwaarden waar de klant mee ingestemd heeft. Zelfs "juist is juist" is dan geen argument. Maar zelfs indien je in je recht bent moet je je toch eens afvragen of het wel gepast is om te zeuren om dingen die het resultaat zijn van het feit dat jouw use case zodanig marginaal is dat de backend-processen er niet op voorzien zijn. Dat bedrijf is uiteindelijk niet verplicht om jou als klant te houden. Dommel heeft dat indertijd opgelost door een minimumprijs per maand, 3 Euro meen ik, aan te rekenen voor hun SIM-kaarten. Juridische correcte en commercieel bekeken perfect redelijke zet van hen, maar hopelijk brengt dit soort gezeur Unleashed niet op het idee iets vergelijkbaar te doen.
Ricky1
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2016, 19:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

wij vinden onze reactie wel degelijk gepast en natuurlijk mag je het 'niet gepast' vinden.... maar wie het kleine niet eert is het grote niet weerd...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het verbaast mij eigenlijk dat niet meer bedrijven zeggen tegen bepaalde klanten dat ze deze niet meer willen als klant. Er zijn er wel die het doen natuurlijk.

Energiemaatschappijen doen dat. Eigenlijk te enthousiast. Als je 'gedropt' bent door de oude leverancier kunnen andere leveranciers moeilijk doen om u te aanvaarden. En die gaan zich niet bezighouden met het waarom van die drop.

Banken, verzekeringmaatschappijen, ja, die doen dat. - Maar ik heb geen weet van bijvoorbeeld een supermarkt die gaat beslissen; neen, jullie zijn niet meer welkom hier. - Mensen bijvoorbeeld die hun BMW dwars over twee gehandicaptenparkeerplaatsen gaan parkeren zonder handicapkaart.

Of een vervoersmaatschappij (De Lijn, NMBS) . Misschien mogen die dat niet. Mensen die meerdere keren zich ernstig misdragen hebben. Of spoorlopers.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

€5 per jaar is toch een mooie deal?
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

Ricky1 schreef:wij vinden onze reactie wel degelijk gepast en natuurlijk mag je het 'niet gepast' vinden.... maar wie het kleine niet eert is het grote niet weerd...
Als we gaan argumenteren op basis van spreekwoorden denk ik dat

"Penny-wise but pound-foolish..."

meer van toepassing is. Dat is nl. het resultaat als je enkel nog klant kan worden bij dure leveranciers omdat de goedkope je opgezegd hebben wegens commercieel te oninteressant. Commercieel oninteressant ten dele omdat je er voor kiest om voor een paar Euro de helpdesk te belasten, geld waar je overigens niet eens recht op hebt, want wat Unleashed doet is juridisch correct.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6013
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Base zero? Geen kost, ook niet om aan te sluiten. Elke paar maand es bellen naar voicemail is voldoende om je nummer actief te houden - staat letterlijk op de website.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

Carrefour mobile.
Je belwaarde blijft in principe altijd geldig op voorwaarde dat je gsm-nummer actief blijft.
Je gsm-nummer zal worden gedeactiveerd na een inactiviteit van 6 maanden (conform onze algemene voorwaarden). D.w.z. na 6 maanden zonder een betalende oproep of SMS te doen. Je kaart zal in dat geval definitief worden gedeactiveerd en dan verlies je je belwaarde. Het is dus belangrijk dat je minstens 1x per 6 maanden een betalende oproep of SMS doet om zowel je belwaarde als gsm-nummer actief te houden.
Dus voor 1sms om de 6 maanden is 0.06 euro of 0.12 euro per jaar kun je je nummer parkeren of houden.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Idd blidi, ik heb het hier ook al vaak verkondigd: Carrefour Mobile is de goedkoopste provider om nummers te parkeren of bij een enorm laag verbruik! Ik heb daar al jaren een reserve gsm bij geparkeerd waar ik om de 5 maanden (elke keer bijna 6 maanden wachten, kom je op een lijst te staan) een oproep mee doe. Dus voor 30 a 40 cent per jaar blijft dat nummer geldig.

En dan reken ik de welkomstpromo nog niet: wanneer je voor minstens 12 euro (dus ook 50 euro bv) herlaadt krijg je die belwaarde er nog eens bij (dus tarieven gedeeld door 2).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”