beste deal onbeperkt mobiel internet

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Waar zit momenteel de beste deal voor onbeperkt mobiel internet? Abo of prepaid maakt niet uit. Operator ook niet. Mobile Vikings 29 euro? Of kan het nog beter?
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Base unlimited is drie maand 20 euro. Daarna 40.
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... mited.html
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

idem hier (en nog wat gratis extraatjes) :-D
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nten/arend
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

In België bestaat er alleen fake onbeperkt mobiel internet: de eerste 20 GB breedband, daarna smalband 0,5 Mbps
Zeer opvallend dat alle mobiele providers krak dezelfde fake onbeperkt voorwaarden hanteren, ruikt sterk naar illegale kartelvorming.

Daarnaast heb je Orange Flybox: de eerste 150 GB breedband, daarna smalband 0,25 Mbps en de mogelijkheid om datavolume bij te kopen aan 1 euro/gigabyte.

Of het spookproduct Tadaam: de eerste 300 GB breedband, daarna smalband van 5 Mbps

Ter vergelijking: in Nederland heb je bijvoorbeeld Tele2 écht onbeperkt mobiel internet voor 20 euro/maand, een FUP van 5 GB/dag, daarna kan je met een eenvoudige sms of via webinterface gratis volumeblokken bijbestellen van 1 GB.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Bedankt. Conclusie is dus dat na de 3 maanden je toch her goedkoopst af bent met mobile vikings unlimited.

Is voor onderweg dus wellicht geen flybox mogelijk.

Is ook voor mijn betere wederhelft dus mag niet te veel gedoe zijn.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Mag je een flybox sim in een telefoon steken, bvb in dual sim slot?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@fred
In dit draadje wordt verteld hoe dit moet gebeuren...
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=107&t=54965
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik vraag me eigenlijk af of er landen zijn waar er niet gecontroleerd wordt op roaming. Landen waar je wél onbeperkt mobiel internet kunt krijgen dan. Nederland werd al eerder vermeld, met een 5GB FUP per dag. Maar zouden ze controleren op (permanente) roaming in BE?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een soort permanent onbeperkt internet voor 20GB via 4G stick op thuisnetwerk. Flybox is zeker een optie, maar ik denk dat ik niet toekom met 150 GB.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dan 2 X Flybox in huis halen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Wied, ja, kan, maar bedoeling is natuurlijk om voor rond de 20 euro een internetverbinding voor thuis te hebben. Zowel tv als telefoon loopt sowieso over internet, dus ik heb niet veel nodig, enkel de goedkoopste lijn mogelijk. Heb een fritzbox met 4G stick. Flybox met aanvraag pro zou kunnen, maar met 2x 20 euro zit ik natuurlijk weer aan een te hoog bedrag.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

liegebeestig schreef:Ik vraag me eigenlijk af of er landen zijn waar er niet gecontroleerd wordt op roaming.
Een Belgische operator zoals Proximus zal niet toelaten dat hun business kapotgeroamd wordt. Dus als je echt voor 100den gigabytes per maand oneigenlijk gaat roamen zal je ooit wel de rekening gepresenteerd krijgen aan 4,50 euro/gigabyte (wettelijke maximumprijs)
liegebeestig schreef:Nederland werd al eerder vermeld, met een 5GB FUP per dag.
Bij roaming is de FUP véél strikter: 12 GB per maand en daarna sowieso bijbetalen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@liegebeestig

Je redenering klopt natuurlijk. In een ander UB Flybox draadje wordt uitgelegd dat het van belang is om eerst je 100 GB te benutten vooraleer aan de 50 GB te beginnen! 150 GB/maand voor 20€ is echt wel een goeie deal inderdaad...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ik vrees echter dat de markt er nog niet klaar voor is in België. De flybox met 100 en 50 GB zal iets te krap zijn om vrijuit te werken telefoneren en tv te kijken.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

liegebeestig schreef:Ik vrees echter dat de markt er nog niet klaar voor is in België. De flybox met 100 en 50 GB zal iets te krap zijn om vrijuit te werken telefoneren en tv te kijken.
We blijven een kabelland en niemand ligt echt wakker van hoeveel telenet en bgc profiteren. Als iedereen effectief vertrekt die dat bij prijsstijging beweerde, was er niemand meer. Dan zou niemand die bij Renault Vilvoorde werkte nog met Renault rijden, zou niemand nog tv kijken en aanschuiven bij de kerken voor de ontdopingen. Waarom meer aanbieden voor minder als je het toch zo verkocht krijgt :?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat verkocht krijgen begint stilaan verleden tijd te worden, gezien de duidelijke posities die beiden (TN en PX) innemen om overeind te blijven in een nieuwe markt. En VTM dreigt zelfs achter het net te vissen, ondanks hun recente besparingsronde...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

liegebeestig schreef:Bedankt. Conclusie is dus dat na de 3 maanden je toch her goedkoopst af bent met mobile vikings unlimited.
Wel oppassen met die Mobile Vikings, die hebben geen afspraken met alle netwerk providers in het buitenland voor hun roaming. Hoewel je uiteraard geen problemen gaat hebben in die dichtbevolkte gebieden.
Ik ben enkele maanden MV geweest en ben zelf nogal veel aanwezig op afgelegen locaties in het buitenland. Nadat ik uiteindelijk aan mezelf en mijn apparatuur begon te twijfelen door de antwoorden die ik bij de MV helpdesk te horen kreeg, kwam er éénmaal een MV medewerker over de brug die me vertelde, dat ze geen afspraken hadden met alle providers voor hun roaming.
Toen werd het me eindelijk duidelijk waarom ik niet kon connecteren op die netwerkprovider met een sterk signaal daar op mijn locatie.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”