Dommel --> Mobile Vikings

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik heb het opgegeven met Dommel.
Je weet nog wel, ze waren failliet, of toch niet, je kon naar Telenet overschakelen, of wacht "Mobile Freedom" bleef bestaan, met dezelfde voorwaarden, ik moest alleen eventjes een nieuw SIM kaartje aanvragen.
Dat duurde dan weer heel lang, en het activeren ook, toen het eindelijk werkte, stond er United op het display, en niet meer Dommel.

4 maanden later heb ik nog geen enkele nieuwe factuur ontvangen, er is zelfs een factuur die ik betaald heb en die nog altijd als "Unpaid" staat.
Op vragen naar facturen zeggen ze dat ze ermee bezig zijn, maar nog niet klaar.
Ik was 2 weken in Spanje, een hele week stond er "Enkel noodoproepen" op mijn scherm, ik was ook niet bereikbaar.
Na 1 week kwamen er plots wel SMS'en binnen, alsof heel dat roaming proces daar met de hand dient te gebeuren.
Toen ik dan eventjes wou bellen kreeg ik direct bericht in het Spaans dat mijn belkrediet bijna op was.
Op het schermpje stond toen United/Movistar, als ik mij niet vergis.

Nu ben ik terug, en ik denk dat ik nu ook data wil gebruiken (af en toe), en ook, ik vind heel dit gedoe veel te raar.
4 maanden zonder factuur, en ik zou niet weten hoe ik ergens mijn gebruik kan controleren.
Roaming blijkt dus ook niet te werken of ook niet betrouwbaar te zijn.
En wat voor tarieven heb ik nu eigenlijk in heel die periode gebruikt?
Waren dat écht dezelfde voorwaarden of was dat alleen een truukje om mij te overhalen een nieuwe SIM kaart aan te vragen?

Bij het overschakelen naar Mobile Vikings zag ik in de opties qua vorige provider niet alleen Dommel te zien, in dat lijstje stond ook United Telecom.
Nu vraag ik mij af, slaat die United die op het display staat daarop?
Moest ik bij de nummeroverdracht "United Telecom" kiezen in plaats van Dommel?
Heb ik die 4 maanden met United Telecom gebeld, terwijl ik dacht dat ik nog bij Dommel zat?

Wat een rare boel is dat daar allemaal.
Hopelijk lukt die nummeroverdracht nu goed.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2018, 15:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Interessant om te horen hoe dit verder verlopen is. Ben zelf direct overgeschakeld naar Jim. Mis wel het goedkope internationale roamen buiten de EU van Dommel, dus hoopte nog een beetje op een comeback..
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Zoals ze bezig zijn bij Dommel vind ik het heel moeilijk om mij nog een comeback voor te stellen.
Als je gewoon naar de site van Dommel gaat, zie je nog altijd dezelfde communicatie van vlak na de berichten dat ze zouden failliet gaan: dat je naar Telenet kunt overschakelen, en op een andere plaats dat "Mobile Freedom" niet verdwijnt, dat je gewoon een nieuwe SIM moet aanvragen.
Het client portal van Dommel en Billi staat er nog altijd, maar als je daar een call logt gebeurt er niets mee (ten minste in het Dommel portal).
Nieuwe facturen zie je er niet komen.

De vraag is dan, waarom blijft het er allemaal staan?
Waarom de dubbele communicatie van reclame maken voor Telenet, en tegelijkertijd zeggen dat Dommel Mobile Freedom niet verdwijnt?
Waarom maken ze geen werk van hun facturen?
Geen enkel bedrijf kan toch blijven bestaan als er geen centen binnenrollen?

Het is mij allemaal een raadsel, maar als ze hun zaken op 4 maanden tijd nog altijd niet op orde hebben, dan geloof ik niet dat het nog goedkomt.

De Mobile Vikings sim is ondertussen verstuurd, hopelijk lukt de omschakeling, want dat zal het moeilijkste zijn.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2963
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Nummeroverdracht nu nog regelen? Vergeet het maar. Ik spreek helaas uit ondervinding.
Ik heb een nummer willen overdragen naar edpnet mobile, maar dat lukte niet.
De enige manier lijkt om (tijdelijk) een formule bij Proximus te nemen zodat Proximus de nummeroverdracht kan doen.
Computer(k)nul
kclaes
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:00
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

boulder schreef:Nu vraag ik mij af, slaat die United die op het display staat daarop?
Moest ik bij de nummeroverdracht "United Telecom" kiezen in plaats van Dommel?
Het is Dommel dat je moet hebben.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2963
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Maar Dommel moet het nummer vrijgeven, en daar zijn ze zeeeeeeeeeer traag mee. Het lijkt alsof er daar maar één persoon meer werkt...
Computer(k)nul
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik heb ook de indruk dat het daar bij Dommel niet vooruit gaat.
Een eenvoudige vraag duurt soms een week om te beantwoorden.
Ik zal zien, als ik na het ontvangen van de MV SIM niets zie gebeuren, zal ik proberen via Proximus.
Is Scarlet ook een optie in dat geval (want Scarlet is feitelijk van Proximus), want bepaalde tarieven liggen dicht bij die van Mobile Vikings?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ondertussen is de overschakeling toch gebeurd, en nog wel heel vlotjes!
Gisteravond kwam de nieuwe SIM aan.
Vanmorgen een bericht dat de nummeroverdracht goedgekeurd was, deze namiddag kon ik niet meer bellen met Dommel (United).
Deze avond kwam ik thuis, kaartje van Mobile Vikings erin, en even later kon ik bellen.

Eindelijk zekerheid...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”