Jim mobile rekent dubbel in het buitenland.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 263 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Jim mobile rekent dubbel in het buitenland.

Berichtdoor on4bam » 21 Mar 2019, 12:15

Hi,

Ik heb al geruime tijd een pre-paid van jimmobile in mijn mobiele hotspot die ik sporadisch gebruik (meestal weekends). Ik heb een zeer laag verbruik (200/300MB/maand) en steek regelmatig de grens met NL over. Ook op minitrips wordt de hotspot gebruikt en dat leek altijd correct te zijn wat betreft verbruik.
Verleden week waren we 5 dagen in IJsland en bij thuiskomst check ik mijn saldo en vond ik dat er verdacht veel (wel maar een paar Euro) van mijn tegoed af was dus keek ik naar de verbruiksgegevens. Tot vertrek zie ik connectietijden en verbruik zoals altijd, vanaf de eerste connectie in IJsland staan alle connecties dubbel in de lijst en vanaf de eerste connectie in België staat alles weer enkel zoals altijd.

Uitleg van Jim:
ik zie in mijn systeem dat er heel
veel kleine data sessies waren op dat moment waardoor het lijkt dat je
dubbel bent aangerekend. Terwijl je correct bent aangerekend. Een data
sessie kan soms heel lang duren als er een verbinding blijft staan

jim.jpg

jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer

Re: Jim mobile rekent dubbel in het buitenland.

Berichtdoor jnsvr » 21 Mar 2019, 14:56

Er is momenteel een gekend probleem dat de verbruikslijnen (énkel) in het buitenland dubbel getoond worden. Dit is een visueel probleem, waarbij je niet dubbel aangerekend wordt.
In het buitenland is er onzichtbare bundel om je bij roamingverbruik op €48 en €60 te verwittigen. Die bundel op zich telt op/af (het is maar hoe je bekijkt) en de usage regels die daarvoor worden gebruiken worden momenteel onterecht ook getoond.

Tl;dr
Visueel probleem waarbij je zeker niet dubbel aangerekend wordt. Zal in de toekomst aangepast worden zodat er geen verwarring meer door ontstaat.

Extra: Probleem is momenteel ook op Mobile Vikings van toepassing aangezien hetzelfde systeem gebruikt wordt.
Ook daar geen zorgen dat je dubbel aangerekend zou worden.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 263 keer
Uitgedeelde bedankjes: 222 keer

Re: Jim mobile rekent dubbel in het buitenland.

Berichtdoor on4bam » 21 Mar 2019, 16:38

Dat antwoord kreeg ik van Jim ook net.
Er is wel een probleem. Mijn hotspot geeft aan een 270MB te hebben verbruikt de laatste maand. Ik ga er van uit dat dat "redelijk" juist is (m.a.w. zonder overhead en andere nodige communicatie). Jim houdt het op 746MB. Dat verschil in combinatie met het dubbel tonen van het verbruik doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is. Tel ik de getoonde hoeveelheid data bij elkaar dan kom ik ook op 746MB en dat werd ook zo aangerekend. Hoezo visueel? wat getoond wordt is aangerekend, het is niet dat men 2 keer 100MB toont en er 100 aanrekent.

Mijn verbruik ligt meestal rond de 200MB omdat de hotspot enkel gebruikt wordt als we in het weekend ergens naartoe gaan. Door het slechte weer en andere bezigheden de laatste weken had ik zelfs minder verbruik maar dat wordt nu gecompenseerd door de minitrip. In elk geval, no way dat ik zo veel verbruikt heb. De tablet geeft 60MB Waze, 60MB mail en een deel daarvan was dan nog op de hotel WiFi. Er is ook een aantal keer op vrtnws gekeken en iets opgezocht.

Terug naar “Kleine / Virtuele operatoren / MVNO”