Na mijn overstap van Dommel naar JIM Mobile ben ik nog steeds niet bereikbaar voor buitenlandse nummers. Ik weet dat omdat je je kunt laten terugbellen door Amazon.de helpdesk en zij bellen vanaf een duits nummer. Als je dat probeert, dan zegt Amazon dat niemand oppakt en de telefoon gaat niet over.
Bovendien heb ik nu blijkbaar ook het probleem dat ik geen verificatie sms krijg van Paypal om in te loggen. Dat vind ik een nog groter probleem.
JIM Mobile gecontacteerd, maar zij zeggen nu dat het in orde is, terwijl dat niet zo is. Volgens mij is Dommel iets vergeten over te zetten. Of wat denken jullie?
Dommel > JIM: niet bereikbaar voor buitenlandse nummers
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
Nee dit is een actiepunt van Jim en in principe conform de (internationale) processen een actiepunt voor de betrokken buitenlandse operator van oorsprong (op basis van info van de beller)
Samengevat:
Jim vraagt uitvoering, Dommel bevestigt de uitvoering van de overdracht en vervolgens licht Jim (broadcast via crdc) alle andere Belgische) operatoren in
Dus indien het bij Dommel destijds ok was, heeft nu één of andere Belgische operator (Proximus/Bics, Telenet, Orange, Colt Telecom, ....) de afwikkeling van het internationaal inkomend verkeer (en quasi zeker ook dat vanaf zijn eigen nationale netwerk) niet correct aangepast
Samengevat:
Jim vraagt uitvoering, Dommel bevestigt de uitvoering van de overdracht en vervolgens licht Jim (broadcast via crdc) alle andere Belgische) operatoren in
Dus indien het bij Dommel destijds ok was, heeft nu één of andere Belgische operator (Proximus/Bics, Telenet, Orange, Colt Telecom, ....) de afwikkeling van het internationaal inkomend verkeer (en quasi zeker ook dat vanaf zijn eigen nationale netwerk) niet correct aangepast
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
Dank voor de interessante uitleg. Zou kunnen kloppen: de eerste dagen was ik niet bereikbaar voor Proximus abonnees. Dat was na het weekend opgelost. Maar wellicht regelt Proximus ook een deel buitenlandse inkomende bellers en is dat nog misgegaan.
Hoe kan ik dit opgelost krijgen?
Zou het kunnen dat sms ontvangst uit buitenland hier ook door geaffecteerd is?
Hoe kan ik dit opgelost krijgen?
Zou het kunnen dat sms ontvangst uit buitenland hier ook door geaffecteerd is?
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
Dat (sms) is inderdaad niet uitgesloten & Bics (Belgacom International Carrier Services) wikkelt voor allerhande operatoren (o.a. Proximus) internationaall verkeer af (inkomend, uitgaand & transit)
Zoals gezegd is het in principe aan de buitenlandse beller dit aan zijn carrier te melden om dit opgelost te krijgen (enkel de carrier weet hoe hij zijn verkeer naar België afwikkeld)
In principe kun je ook proberen met elementen (wat wanneer) via Jim bij Proximus/Bics eventueel het probleem laten onderzoeken (maar geen garantie, het probleem kan zich eventueel ook elders situeren maar in 1e instantie kijk ik zelf inderdaad naar de afwikkeling van het betrokken verkeer door Bics foutje?)
Zoals gezegd is het in principe aan de buitenlandse beller dit aan zijn carrier te melden om dit opgelost te krijgen (enkel de carrier weet hoe hij zijn verkeer naar België afwikkeld)
In principe kun je ook proberen met elementen (wat wanneer) via Jim bij Proximus/Bics eventueel het probleem laten onderzoeken (maar geen garantie, het probleem kan zich eventueel ook elders situeren maar in 1e instantie kijk ik zelf inderdaad naar de afwikkeling van het betrokken verkeer door Bics foutje?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
Begrijp ik het goed dat dit nauwelijks oplosbaar is?
Ik denk dat ik het zo moet oplossen: heel even het nummer transfereren naar pakweg Base0 en en terug naar Jim. Op die manier wordt de update van carriers nog eens overgedaan. Klopt die redenering?
Ik denk dat ik het zo moet oplossen: heel even het nummer transfereren naar pakweg Base0 en en terug naar Jim. Op die manier wordt de update van carriers nog eens overgedaan. Klopt die redenering?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Dat is inderdaad pure kafka, ik heb iemand geholpen met een vergelijkbaar probleem tussen telenet en mobistar destijds.
Meermaals helpdesk geprobeerd maar uiteindelijk naar een prepraid formule bij een andere operator overstappen en een paar weken later terugkeren heeft het opgelost.
Je botst gewoon op een muur bij alles wat niet huis, tuin en keuken problemen zijn.
Meermaals helpdesk geprobeerd maar uiteindelijk naar een prepraid formule bij een andere operator overstappen en een paar weken later terugkeren heeft het opgelost.
Je botst gewoon op een muur bij alles wat niet huis, tuin en keuken problemen zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
@liegebeest
voorstel:
laat de buitenlandse beller contact opnemen met zijn lokale carrier met info ik probeerde x meermaals te bereiken op data a,b, c en kreeg de volgende boodschap (bericht tonaliteit ...)
&
contacteer Jim met dezelfde gegevens teneinde Jim bij Proximus whole sale te laten nagaan of alle instellingen ok zijn (ook deze van Bics); misschien dat hieraan geen gevolg gegeven wordt vermits het in principe aan de originating carrier is om het proces/analyse op te starten
Een al dan niet tijdelijke nieuwe overdracht naar een andere operator kan het probleem eventueel verhelpen indien de oorzaak zich in België bevindt maar enkel en alleen indien de betrokken operator (Proximus/Bics?) ditmaal wel goed zijn job doet
Voor de afwikkeling van het verkeer wordt gebruik gemaakt van "routeringsnummers" (en waarschijnlijk staat die bij x nog verkeerd voor uw nr)
https://bipt.be/nl/operatoren/telecom/n ... abase-coox (unleashed C0029, Proximus C0002, ....)
Het is uw keuze zelf zou ik het "voorstel" proberen en pas dan opnieuw gaan "porteren"
Betrokken problemen zijn snel oplosbaar indien elke betrokken operator zijn job (goed) doet; problematischer/langduriger wordt het wanneer er afwikkelingen 1e keuze via A , 2e keuze via B, 3e keuze via C, ... bij tijdelijk druk verkeer of in functie van dag/uur/kost zijn (= soms verbinding, soms niet)
succes
voorstel:
laat de buitenlandse beller contact opnemen met zijn lokale carrier met info ik probeerde x meermaals te bereiken op data a,b, c en kreeg de volgende boodschap (bericht tonaliteit ...)
&
contacteer Jim met dezelfde gegevens teneinde Jim bij Proximus whole sale te laten nagaan of alle instellingen ok zijn (ook deze van Bics); misschien dat hieraan geen gevolg gegeven wordt vermits het in principe aan de originating carrier is om het proces/analyse op te starten
Een al dan niet tijdelijke nieuwe overdracht naar een andere operator kan het probleem eventueel verhelpen indien de oorzaak zich in België bevindt maar enkel en alleen indien de betrokken operator (Proximus/Bics?) ditmaal wel goed zijn job doet
Voor de afwikkeling van het verkeer wordt gebruik gemaakt van "routeringsnummers" (en waarschijnlijk staat die bij x nog verkeerd voor uw nr)
https://bipt.be/nl/operatoren/telecom/n ... abase-coox (unleashed C0029, Proximus C0002, ....)
Het is uw keuze zelf zou ik het "voorstel" proberen en pas dan opnieuw gaan "porteren"
Betrokken problemen zijn snel oplosbaar indien elke betrokken operator zijn job (goed) doet; problematischer/langduriger wordt het wanneer er afwikkelingen 1e keuze via A , 2e keuze via B, 3e keuze via C, ... bij tijdelijk druk verkeer of in functie van dag/uur/kost zijn (= soms verbinding, soms niet)
succes
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
Het probleem is dat ik oproepen van buitenlandse nummers niet echt in de hand heb. Ik test dat door de helpdesk van Amazon Duitsland ok uk contact te laten opnemen. Je tikt dan je eigen nr in op hun website en het systeem belt je dan.
Ik kan moeilijk aan Amazon vragen om contact op te nemen met hun carrier.
Ik kan moeilijk aan Amazon vragen om contact op te nemen met hun carrier.
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
Dus blijft er niet veel anders over dan Jim Mobile al dan niet via tussenkomst van de ombudsman te vragen het probleem te laten onderzoeken in samenwerking met Proximus Whole Sales teneinde te vermijden dat u terug naar een andere operator dient over te schakelen
(met info niet bereikbaar voor verificatie sms PayPal & amazon duitsland call back, enz.)
Ter info:
https://bics.com/wp-content/uploads/201 ... _short.pdf
https://sonetel.com/x/?source=adwords&c ... gLGE_D_BwE
&
Eventueel ook contact opnemen met PayPal teneinde hun sms-provider toe te laten een onderzoek - vanaf oorsprong - in te stellen naar de afwikkeling (waar loopt het fout)
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us
(met info niet bereikbaar voor verificatie sms PayPal & amazon duitsland call back, enz.)
Ter info:
https://bics.com/wp-content/uploads/201 ... _short.pdf
https://sonetel.com/x/?source=adwords&c ... gLGE_D_BwE
&
Eventueel ook contact opnemen met PayPal teneinde hun sms-provider toe te laten een onderzoek - vanaf oorsprong - in te stellen naar de afwikkeling (waar loopt het fout)
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/contact-us
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
Ik heb maar even mijn stoute schoenen aangetrokken en zelf naar bics gebeld. Ze waren daar bijzonder behulpzaam. Hebben mijn nr gechecked maar helaas kregen zij geen oproepen binnen die ik gemist heb. Dat betekent dus dat het over een andere internationale carrier gaat. Enig idee wie het dan nog kan zijn die de telefoontjes van Amazon Dublin en Amazon Duitsland afhandelt?
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
Ik vrees hiervoor te moeten passen.... in eerste instantie wordt gedacht aan wereldspelers zoals BT en Verizon maar andere spelers kunnen ook in beeld komen
Indien er in Duitsland en/of Ierland een number portablity database zou zijn gelijkaardig aan onze crdc wordt het minder giswerk.
In elke geval mag worden aangenomen dat een speler zoals Unleashed zeer waarschijnlijk rechtstreeks slechts met een beperkt aantal spelers verbonden is (Telenet/Base, Proximus en Orange?) en het verkeer van de andere operatoren in transit via deze rechtstreekse verbindingen passeert ...
Indien er in Duitsland en/of Ierland een number portablity database zou zijn gelijkaardig aan onze crdc wordt het minder giswerk.
In elke geval mag worden aangenomen dat een speler zoals Unleashed zeer waarschijnlijk rechtstreeks slechts met een beperkt aantal spelers verbonden is (Telenet/Base, Proximus en Orange?) en het verkeer van de andere operatoren in transit via deze rechtstreekse verbindingen passeert ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
M_016, dus zouden Telenet en of Orange nog eens hun database moeten checken? Ik vrees dat het toch heen en weer porteren wordt om het op te lossen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 95 keer
Nee... ik vermoed dat u anders wel iets meer problemen qua bereikbaarheid zou hebben....
Ik bedoel het volgende en is enkel als voorbeeld te interpreteren:
De Amazon call back van Ierland komt naar België via BT International en wordt door BT lokaal:
met de verkeerde of correcte routeringscode nog steeds naar Proximus (ex Dommel) gestuurd die de betrokken oproeppoging weigert vermits het geen bestemming is op het Px netwerk (of omwille van het feit dat er geen commerciëel transit-akkoord is met BT om het betrokken verkeer naar Unleashed te sturen)
of BT stuurt de betrokken oproeppoging met een foutieve of correcte routeringscode door naar Base (ex Jim) die de betrokken oproeppoging weigert vermits het geen bestemming is op het Base netwerk (of omwille van het feit dat er geen commerciëel transit-akkoord is met BT om het betrokken verkeer naar Unleashed te sturen)
of
…
-> Toch misschien via Jim en/of PayPal proberen het probleem te lokaliseren (en op te lossen)…. ik vermoed dat u bij Jim toch niet alleen bent met gelijkaardige problemen qua bereikbaarheid vanuit het buitenland... en anders …. spijtig maar bye bye Jim, nee?
Ik bedoel het volgende en is enkel als voorbeeld te interpreteren:
De Amazon call back van Ierland komt naar België via BT International en wordt door BT lokaal:
met de verkeerde of correcte routeringscode nog steeds naar Proximus (ex Dommel) gestuurd die de betrokken oproeppoging weigert vermits het geen bestemming is op het Px netwerk (of omwille van het feit dat er geen commerciëel transit-akkoord is met BT om het betrokken verkeer naar Unleashed te sturen)
of BT stuurt de betrokken oproeppoging met een foutieve of correcte routeringscode door naar Base (ex Jim) die de betrokken oproeppoging weigert vermits het geen bestemming is op het Base netwerk (of omwille van het feit dat er geen commerciëel transit-akkoord is met BT om het betrokken verkeer naar Unleashed te sturen)
of
…
-> Toch misschien via Jim en/of PayPal proberen het probleem te lokaliseren (en op te lossen)…. ik vermoed dat u bij Jim toch niet alleen bent met gelijkaardige problemen qua bereikbaarheid vanuit het buitenland... en anders …. spijtig maar bye bye Jim, nee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
Ok duidelijke info. Is er misschien iemand die van Dommel naar Jim ging die eens kan testen met Amazon callback? Je vindt dat bij help- more help-by phone. Dank!
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2029
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 143 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik stel vast dat de verificatie sms'en van PayPal niet aankomen op mijn JIM-sim. Ook een sms verzonden via het klantenprotaal van WeePee, waar een optie is om sms'en te verzenden, komt niet aan.
Ook is het 'roaming icoontje' sinds ik overgestapt ben steeds actief. Mail gezonden naar JIM hierover.
Ook is het 'roaming icoontje' sinds ik overgestapt ben steeds actief. Mail gezonden naar JIM hierover.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
Paypal heb ik ook al vastgesteld. Ze schreven me dat het probleem bekend was bij de technische dienst en ze spoedig aan een oplossing werken.
Heb je toevallig ook die Amazon helpdesk eens geprobeerd? Je zou me er wel mee helpen. Gewoon inloggen bij Amazon.de, naar help - more help - contact us gaan en een of andere reden kiezen voor je vraag. Dan phone kiezen en je nummer intikken. Zien of de telefoon dan overgaat.
Nummers uit Nederland kunnen mij wel bereiken maar Duitsland en Ierland niet. Jim helpdesk weet het ook niet en zegt dat ik aan Amazon moet vragen om hun telefoon provider aan te spreken. Begin maar.
Heb je toevallig ook die Amazon helpdesk eens geprobeerd? Je zou me er wel mee helpen. Gewoon inloggen bij Amazon.de, naar help - more help - contact us gaan en een of andere reden kiezen voor je vraag. Dan phone kiezen en je nummer intikken. Zien of de telefoon dan overgaat.
Nummers uit Nederland kunnen mij wel bereiken maar Duitsland en Ierland niet. Jim helpdesk weet het ook niet en zegt dat ik aan Amazon moet vragen om hun telefoon provider aan te spreken. Begin maar.
Ik liet mijn Lycamobile nr. overdragen naar Jimmobile, maar nu kan ik niet meer gebeld worden van een Lycamobile kaart. Is dit alleen bij mij of gebeurt dit ook voor anderen?
Het feit dat Paypal ook niet werkt is best erg..
Het feit dat Paypal ook niet werkt is best erg..
-
- Elite Poster
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 70 keer
Paypal werkt intussen weer. Ik kan de sms weer ontvangen.
Amazon helpdesk, dus nummers uit buitenland, of alleszins dat nummer, kunnen mij nog niet bereiken.
Amazon helpdesk, dus nummers uit buitenland, of alleszins dat nummer, kunnen mij nog niet bereiken.