Het zinkend schip van Mobile Vikings

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

@nexus1980 : verkeerde APN stond er plots in, kreeg de juiste er niet in. Eens terug in België goed gezet. Sindsdien niet meer in het buitenland geweest.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Teun schreef:Een vrij doorzichtig en journalistiek bedenkelijk artikel van een concurerende mediagroep
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 81953.html

De Tijd 26/12/2018

Aantal klachten over Mobile Vikings neemt toe
De Ombudsdienst voor Telecom heeft de jongste weken klachten ontvangen over technische problemen bij de telecomoperator Mobile Vikings. Ook de klantendienst lag onder vuur.

De nicheoperator voor mensen die veel mobiele data verbruiken, heeft geen eigen netwerk. Hij huurt als 'virtuele operator' capaciteit bij BASE, maar stapt volgend voorjaar over naar Orange Belgium.

De jongste tijd verschenen veel klachten op sociale media. 'Tussen 1 januari en 17 december 2018 ontvingen we een 300 klachten tegen Unleashed, dat bestaat uit Mobile Vikings en JIM Mobile', zegt ombudsman Luc Tuerlinckx. 'De stijging van het aantal klachten tegenover de 91 in 2017 is opmerkelijk.'

De klachten betreffen vooral technische problemen, zoals niet kunnen sms'en, surfen of bellen, en de bereikbaarheid van de klantendienst. Omdat die de grote hoeveelheid vragen niet meer de baas kon, besloot ze midden oktober enkel nog schriftelijke vragen te beantwoorden.

Mobile Vikings erkent dat klanten moeilijkheden ervaren door technische problemen bij de noodzakelijke overstap naar

een nieuw telecomplatform. 'Tegen februari moeten alle klanten daar actief zijn. Daarna switchen we naar het Orange-netwerk. Door die operatie moeten we onze service kunnen verbeteren', luidt het. 'Ondertussen hebben we heel wat extra medewerkers voor de klantendienst aangenomen. We verwachten tegen midden januari weer de snelheid van de vroegere dienstverlening aan te bieden.'

DM 26/12
Waarom de trouwe Mobile Vikings plots het schip aan het verlaten zijn

Nog niet zo lang geleden gingen klanten van telecomoperator Mobile Vikings voor elkaar door het vuur. Vandaag heerst gelatenheid. Vikingen van het eerste uur verlaten het schip. Waar liep het fout voor die stoere, maar sympathieke uitdager op de telecommarkt?

“Ik ben altijd heel erg trots geweest op het feit dat ik bij de helpdesk van Mobile Vikings werk. Alleen, de laatste tijd, is het wel iets moeilijker om daar trots op te zijn.” Wie naar de Facebook-pagina van Mobile Vikings surft, vindt bovenaan een filmpje met Roxanne, een medewerkster van de klantendienst van de telecomoperator. Ze verontschuldigt zich bij alle Vikingen in naam van het bedrijf in drie talen. Bij Mobile Vikings ben je niet zomaar een klant, maar een Viking.

GVA, 24/12/2018
Mobile Vikings, de telecomoperator van Medialaan, zit in lastig vaarwater. Het bedrijf had herhaaldelijk technische problemen en de helpdesk is telefonisch niet meer bereikbaar. Bij de Ombudsman voor Telecom kwamen de laatste weken opmerkelijk veel klachten binnen.

Mobile Vikings begon als niche-operator voor mensen die veel mobiele data verbruiken. Een eigen netwerk heeft het bedrijf niet. Daarvoor huurde het eerst capaciteit bij Base, en nu is een overstap gepland naar het netwerk van Orange. Mobile Vikings evolueert bovendien naar een “Full MVNO”, wat de operator meer autonomie geeft. Sinds enkele jaren is Mobile Vikings volledig in handen van Medialaan, het bedrijf boven onder meer VTM en Q-music.

De klantendienst had een erg goeie reputatie. Die ligt nu aan diggelen, zo blijkt uit de vele klachten op sociale media. En ook de Ombudsdienst voor Telecom, een laatste beroepsinstantie voor misnoegde klanten, zag het aantal dossiers toenemen. “Tussen 1 januari en 17 december ontvingen we een kleine 300 klachten tegen Unleashed, dat bestaat uit Mobile Vikings en Jim Mobile”, zegt Ombudsman Luc Tuerlinckx. “De stijging van het aantal klachten tegenover 2017 (91 klachten) is opmerkelijk.”

Klachten gaan voornamelijk over technische problemen (niet kunnen sms’en, surfen of bellen) en over de bereikbaarheid van de klantendienst. Omdat die de grote hoeveelheid vragen niet meer verwerkt kreeg, besloot het bedrijf midden oktober om enkel nog schriftelijke vragen te beantwoorden. De telefonische klantendienst is sindsdien niet meer bereikbaar. In een video die vorige week verscheen op de Facebookpagina van het bedrijf, verontschuldigt een helpdeskmedewerkster zich en vraagt ze klanten om vragen maar één keer te stellen.

“De problemen die in beroepsklachten worden aangekaart, worden doorgaans ook opgelost en in sommige gevallen krijgt de klant een compensatie”, zegt ombudsman Tuerlinckx. “Sommige moegetergde Mobile Viking-gebruikers hebben echter beslist om over te stappen naar een andere operator.” Maar zelfs dat lijkt niet altijd vlekkeloos te verlopen, zo blijkt uit reacties van enkele klanten. Mobile Vikings zou nummers niet altijd op tijd vrijgeven, waardoor een overstap vertraging oploopt.

Nummeroverdrachten zijn echter aan strikte wettelijke regels gebonden. Telecomwaakhond BIPT gaat de mogelijke problemen met overdrachten bij Mobile Vikings dan ook nader onderzoeken, zegt een BIPT-woordvoerder. Een operator kan slechts in bepaalde gevallen vrijgesteld worden van een overdracht. Een situatie van overmacht is er daar een van, maar dan moet de operator dat bewijzen en ook alles in het werk stellen om de situatie zo snel mogelijk te verhelpen.

De communicatieverantwoordelijke van Mobile Vikings was maandagvoormiddag niet bereikbaar voor een reactie.

https://www.sudinfo.be/id92683/article/ ... le-vikings

http://www.ombudsmantelecom.be/servlet/ ... eFile=true
van maart 2018
Évolution en pourcentage des plaintes par opérateur
Les opérateurs tels que Mobile Vikings (+63,53%)
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sinds de nieuwe sim kaartjes, net naar NL gegaan, geen internet. Als het niet meer lukt na de switch zonder moeite in het buitenland internet te hebben ga ik overstappen. Alle 5 kaartjes.
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Een paar weken geleden via Frankrijk naar de UK geweest met 2 simkaarten op het nieuwe platform zonder enige problemen in beide landen. MV was wel enige APN die in de lijst van mijn toestel stond. Base e.d. alsook de MMS zijn allemaal verwijderd.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bij mij staat er ook als enigste APN in, maar eind november stond er plots een proximus APN in toen ik in Breda zat. Kreeg de mobile vikings APN er niet in. Terug in België, geen probleem. Kan een toestel instelling er iets mee te maken hebben?
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb dezelfde ervaring in het buitenland. Eens je op roaming komt ziet je lijst met APN's er plots anders uit dan in België. Dan staat bovendien de web.be-APN er niet meer in. Als je de eerste keer in het buitenland komt kan je best al die foute APN's verwijderen en die van MV terug nieuw toevoegen.

Daarna blijft het goed, alleen moet ik, als ik de grens over ga, altijd even naar vliegtuigmodus of de telefoon herstarten: anders geen netwerk. Het rare is dat mijn moeder net hetzelfde probleem heeft maar mijn partner niet. Ze zijn nochtans allemaal bij MV...
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
cowboy_film_fan
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:38
Locatie: Brecht
Bedankt: 1 keer

Mijn echtgenote kreeg een nieuwe SIM kaart toegestuurd - met de mededeling dat dit nodig was voor " het nieuwe Platform" Nou ja- SIM kaaart erin gestoken en niet echt gemerkt dat het eigenlijk niet goed werkte. bellen wel ,maar data niet want ze zit toch altijd op de WiFi.
Enige tijd later was ze beu van dat herladen en wilde ze een abo. Toen ging het fout. Want dat abo ging niet zonder het nieuwe platform.
Ze kreeg allerlei heel vreemde suggesties van de helpdesk ,zoals rondrijden en zoeken naar een heel sterke Cell - nou ja.
We hebben de data wel aan de praat gekregen - bleek een APN te zij die verkeerd stond.
Nu hebben ze van MV weer een nieuwe SIM kaart gestuurd omdat de overgang naar het nieuwe platform is mislukt.
Alles werkt gewoon Data,bellen, SMS maar nog steeds "oude platform" nou ja wij zijn geen vragende partij voor wat voor platform dan ook.
Mijn vrouw wil bellen ,SMSen en faceboeken zoals miljoenen andere vrouwen. platform of niet....

Nu ik hier die hele historie lees begint het een beetje te dagen. Wat een blunders maken die managers daar zeg...
Gaan ze hun hele klanten bestand overzetten op een nieuw platform, wat dat ook moge betekenen, maar het is kennelijk een delicate operatie die niet altijd goed gaat, op een gehuurd netwerk. terwijl ze bij Base donders goed weten dat ze MobileVikings kwijt zijn als klant.
Alle support die ze nodig hebben van Base zal natuurlijk zo traag mogelijk gaan ,die zullen met gezonde tegenzin meewerken.
Alle klanten die ze nu nog overhouden krijgen straks nog weer een of andere "annoyance" te verwerken - ze gaan naar Orange.
Er zijn niet meer zoveel mensen die zich graag bezig houden met het aan de praat houden van hun GSM/Data verbinding met de wereld. Ze betalen ervoor en dan moet het opgelost zijn. Dus iedere hiccup is een reden om naar de concurrent te stappen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

jantje81 schreef:Ik heb dezelfde ervaring in het buitenland. Eens je op roaming komt ziet je lijst met APN's er plots anders uit dan in België. Dan staat bovendien de web.be-APN er niet meer in. Als je de eerste keer in het buitenland komt kan je best al die foute APN's verwijderen en die van MV terug nieuw toevoegen.

Daarna blijft het goed, alleen moet ik, als ik de grens over ga, altijd even naar vliegtuigmodus of de telefoon herstarten: anders geen netwerk. Het rare is dat mijn moeder net hetzelfde probleem heeft maar mijn partner niet. Ze zijn nochtans allemaal bij MV...
Met mijn Main phone nooit problemen gehad maar nu had ik ze beiden mee naar Frankrijk. 2x identiek dezelfde gsm met zelfde software nexus 5X.
Bij vertrek in belgie de APN zelf toegevoegd en werkend op beide gsm dus identiek ingevoerd en opgeslaan.

Main gsm blijft werken in frankrijk op web.be apn
Andere gsm krijgt een proximus apn en de web is verdwenen....die terug toevoegen bleek onmogelijk van alles geprobeerd maar niet werkende gekregen....ik kreeg die MNC niet op 20. Op 1 kan je die opslaan op 20 sla je op en is die verdwenen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Ik heb ook problemen met die APN's die spontaan veranderen. Mijn simkaart is reeds overgezet naar het nieuwe netwerk.
Nooit eerder last van gehad, vandaag tijdens een trip naar Duitsland geen internet bij het land binnenrijden. Snel gevonden dat de APN ontbrak en bij het binnenrijden van België was het weer verwijderd! Dat kan toch niet de manier zijn :bang:

Is dit een installing/fout bij mobile vikings die dit forceert?
CaptainDirk
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 jan 2015, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik heb dezelfde ervaring gehad in Barcelona deze week én in Oostenrijk in augustus: ik kom het land binnen en ik heb geen internet. Alleen als ik de telefoon herstart komt de verbinding terug. Om de paar uur moet ik dat doen. Zucht. Ik ben een nieuwe klant bij Mobile Vikings, maar als dit op nog één reis voorkomt, ben ik terug naar Proximus. Wat een rotdienst.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Zelfde ook thuis een keer meegemaakt. Ik blijf toch nog even geduld oefenen tot MV op het Orange netwerk zit. Ik zit trouwens nog met gratis abonnement tot juli 2019 via vikingpunten.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Daar hoop ik ook op, en aangezien niet iedereen het heeft: er is misschien iets mis met een deel van de simkaarten? Maar ik vermoed dat als dat zo is en MV weet ervan dat ze asap de simkaarten zullen swappen? :-)
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

gunmaster schreef: Is dit een installing/fout bij mobile vikings die dit forceert?
De nieuwe Mobile Vikings SIM kaarten hebben waarschijnlijk de profielen van 2 MNO's (Base = 206/20 en Orange = 206/10)?
Dat heeft een speciale naam, die ontsnapt me nu (ik dacht "multi-IMSI SIM cards" of zo).
Dit is om "straks" de overgang van Base naar Orange te kunnen faciliteren, zonder dat de gebruiker een nieuwe SIM kaart nodig heeft.

Ik ben niet genoeg op de hoogte om hierover een uitspraak te doen, of hoe dit juist werkt, maar misschien is dit de oorzaak van de roaming problemen (je GSM toestel dat wat verward geraakt met die 2 IMSI's of die 2 verschillende MCC/MNC op één kaart?).
In België geeft dat geen probleem, zolang je "Orange nummer" niet geactiveerd is, verbindt hij met het Base netwerk.
Maar in het buitenland vindt je toestel geen van beide, en probeert misschien te roamen met je niet-geactiveerde Orange IMSI??

my guess, of is dit te ver gezocht? :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Modbreak:
fullquote verwijderd
Het zit nog anders ;-) de nieuwe mv kaarten zijn niet langer base kaarten 206/20 en ook geen orange 206/10 maar een eigen imsi dat laat die 100 flexibiliteit toe en dat is nu het nieuwe extra stuk ( nieuwe ismi is 206/30 )

Nooit echt multi imsi sim's gezien.

De nieuwe mv sims beginnen ( net gechecked met 20630xxxxxxxxxx )
MCC+MNC nu geprogrammeerd id 20620

Dus vandaag laat base sims toe met 20630... op een dag gaat orange die programmeren en binnen een paar jaar kan proximus dat zijn.

( network info II -> tab device kan je die info zien op android bv )

De lijst die vandaag actief is ( bron bipt )

Code: Selecteer alles

IMSI	status	Operator/SP	date_res	date_alloc
206-01	A	Proximus N.V. van publiek recht		
206-02	A	INFRABEL / Eurofiber	03/03/05	01/03/07
206-05	A	Telenet Group BVBA	05/08/08	01/06/18
206-06	A	Lycamobile sprl	15/07/11	13/02/13
206-07	A	Vectone Mobile Belgium SPRL	14/06/12	01/11/12
206-10	A	Orange Belgium		
206-20	A	Telenet Group BVBA	17/07/98	30/03/99
206-25	A	DENSE AIR BELGIUM SPRL	10/01/15	10/01/16
206-28	A	BELGACOM INTERNATIONAL CARRIER SERVICES S.A./NV	23/08/16	01/03/17
206-30	A	Unleashed NV	02/03/16	11/02/18
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

q-tec schreef: ....Andere gsm krijgt een proximus apn en de web is verdwenen....die terug toevoegen bleek onmogelijk van alles geprobeerd maar niet werkende gekregen....ik kreeg die MNC niet op 20. Op 1 kan je die opslaan op 20 sla je op en is die verdwenen.
Exact het fenomeen dat ik ook ondervind.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Tomsworld schreef:Het zit nog anders ;-) de nieuwe mv kaarten zijn niet langer base kaarten 206/20 en ook geen orange 206/10 maar een eigen imsi dat laat die 100 flexibiliteit toe en dat is nu het nieuwe extra stuk ( nieuwe ismi is 206/30 )
Bedankt voor de rechtzetting en de goede uitleg, ik dacht dat de nieuwe SIM's werkten met 2 IMSI's.
De vragen die nu bij mij opkomen:
  • Na het wisselen met de nieuwe MV SIM's hebben we de details van de APN niet gewijzigd. Deze staan dus nog altijd op MCC = 206 en MNC = 20. Moet dit dan niet op 206/30 staan?
  • Zou het kunnen dat de bovengemelde roaming problemen (geen service in buitenland) te maken hebben met de IMSI wissel (oude SIM = 206/20, nieuwe SIM is 206/30), en moet dit aangepast worden in de apn?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

philippe_d schreef:
Tomsworld schreef:Het zit nog anders ;-) de nieuwe mv kaarten zijn niet langer base kaarten 206/20 en ook geen orange 206/10 maar een eigen imsi dat laat die 100 flexibiliteit toe en dat is nu het nieuwe extra stuk ( nieuwe ismi is 206/30 )
Bedankt voor de rechtzetting en de goede uitleg, ik dacht dat de nieuwe SIM's werkten met 2 IMSI's.
De vragen die nu bij mij opkomen:
  • Na het wisselen met de nieuwe MV SIM's hebben we de details van de APN niet gewijzigd. Deze staan dus nog altijd op MCC = 206 en MNC = 20. Moet dit dan niet op 206/30 staan?
  • Zou het kunnen dat de bovengemelde roaming problemen (geen service in buitenland) te maken hebben met de IMSI wissel (oude SIM = 206/20, nieuwe SIM is 206/30), en moet dit aangepast worden in de apn?
Daar is het verhaal idd raar ik zie naar gelang de tool idd 206 20 als echte config soms zie ik ook ander veld dat uitgelezen wordt 206 30, apn kan verstuurd worden, maar ik denk dat sommige gsm's / ossen die apn's van ergens anders halen.

Eigenlijk komt unleashed in dezelfde situatie als telenet ( geven/gaven sims uit met 206 05 maar zitten nu Dees op 206 10 en deels op 206 20 )

Om dat hele verhaal te gaan begrijpen moet ik kijken, maar vandaag kan je er vanuit gaan dat de mv sims gewoon zitten als sim van base.
Olli
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 dec 2018, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zijn er ook problemen als je nieuw klant zal worden met een nieuw gsm nummer?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Denk van wel, mogelijk problemen tot februari als mv een full mvno is
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

bambipower schreef:Denk van wel, mogelijk problemen tot februari als mv een full mvno is
zou eerder denken van niet omdat nieuwe klanten op het nieuwe platform geactiveerd zullen worden en er geen migratie moet gebeuren?
ik heb sinds een dag of 2 berichtje gehad dat ik op het nieuwe platform zit. of dat nu ook wil zeggen dat ik op orange netwerk zit, no clue
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 562
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 75 keer

Splitter schreef: ik heb sinds een dag of 2 berichtje gehad dat ik op het nieuwe platform zit. of dat nu ook wil zeggen dat ik op orange netwerk zit, no clue
Er zit nog niemand op het Orange-netwerk, dat komt pas later dit jaar.
bambipower schreef:Denk van wel, mogelijk problemen tot februari als mv een full mvno is
Als je 'op het nieuwe platform zit', zit je al bij de full mvno, neem ik aan?
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Zucht, hun herlaad systeem heeft met kerst voor geen enkele reden 15 euro herladen.
Stond nog geld genoeg op, genoeg data, maand nog maar enkele dagen begonnen. Uiteraard sinds die dag geen antwoord, backlog blijkbaar groot.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Om mijn VP op een legale manier te besteden, wil ik een nummer van Dommel overzetten naar MV.
Dat lukt ook al niet. Op het einde steeds een foutmelding. Reeds op verschillende dagen geprobeerd en op verschillende computers.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Tim.Bracquez schreef:Zucht, hun herlaad systeem heeft met kerst voor geen enkele reden 15 euro herladen.
Stond nog geld genoeg op, genoeg data, maand nog maar enkele dagen begonnen. Uiteraard sinds die dag geen antwoord, backlog blijkbaar groot.
heb zo ook vrij snel 4 bundles actief staan
en als ik naar verbruik zie zie ik elke seconde "dubbel" staan met hetzelfde verbruik...
support gevraagd of dit wel kan dat ik telkens 2x tegelijkertijd evenveel kan "opsoeperen"... heb ik soms 2 inbelverbindingen met m'n smartphone...
je mag niet verwachten dat support mijn email leest..; standaard reactie dat ik naar dataverbruik op mijn mobieltje moet kijken...euh ja als die geldig is is het simpel die staat op 0 bytes... graag wil ik dus al dat gefactureerd geld voor 0 bytes terug hebben.
dat is nu al 6 maand dat ze me aan het lijntje houden... heb al 3 andere programma's op hun aanraden geinstalleerd en die geven hetzelfde aan.
toestel niet geroot. alle niet gebruikte apps verwijderd....
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

zucht ze lezen echt niet goed en checken echt niets....

Hun workload gaat niet dalen als ze door doen want moesten ze goed gelezen hebben en 1 minuut extra genomen hebben voor mijn vraag, dan was het opgelost, nu nog een extra mail
Nick M. (Mobile Vikings)
4 jan. 09:22 CET

Hoi Tim,

Bedankt voor je bericht.

Dit komt omdat je ook het hokje had aangevinkt om automatisch te herladen wanneer je gratis bundels verlopen (1 maand na de laatste herlading).
Dat kun je hier nakijken en eventueel aanpassen:
https://mobilevikings.be/en/my-viking/s ... up-setting

Kind regards,
Nick M.
En mijn bundel is dubbel:
Screenshot 2019-01-04 at 10.10.10.png
Screenshot 2019-01-04 at 10.09.52.png
Edit:
Is opgelost en goed opgelost! Maar hun frontent zegt iets geheeld anders met hun backend, niet handig
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hier ook een probleem met 1 nummer, zogezegd niet herladen gedurende een jaar en dus afgeschaft, laatste waarschuwingsmail gekregen, die verwijst naar een mail van een maand ervoor, niet gekregen en ze geven toe dat die er niet geweest is... ondertussen nummer herladen en terug actief maar het is daar af en toe toch een zootje precies.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Hoantje
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2018, 21:08

Zelf ondervind ik weinig tot geen hinder van hun diensten.
Heel tevreden met het puntensysteem!
Binnenkort staat de overstap naar Orange voor de deur, hopelijk wordt dan terug alles zoals voorheen!

Volhouden mensen :-)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Gisteren toch een mooie nieuwjaarsbrief van MV in de bus gevonden.
Uit de tekst blijkt dat ze heel goed weten dat ze problemen hebben hoor.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Mijn grootouders (80+) zijn het zat en schakelen over op Scarlet Red. Hun herlaadkaart met automatische herlading had problemen. Hun automatische herlading werktte niet, hierdoor raakte hun belwaarde op. Als klap op de vuurpijl, kregen ze hier geen auditieve melding van en konden ze plots niet meer bellen of sms'en.
De enige optie die MV me aanrijkt is om hun betaalmethodes weer opnieuw toe te voegen. R Maar in dat verhaal hebben ze geen zin meer.
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
novie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
Locatie: Luxembourg
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 8 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook hier al ruim een maand geen Mobile Internet sinds de overschakeling naar een nieuwe simkaart.
APN settings staan correct maar verdwijnen steeds weer opnieuw.(zelfs zonder te roamen op een buitenlands netwerk)
Helpdesk is totaal onbereikbaar en kan geen oplossing aanbieden.
Ondertussen de omschakeling naar Orange aangevraagd, wat een amateurisme daar.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag werd mijn nieuwe mv sim gemigreerd naar hun nieuw platform en alles lijkt nog te werken. Enkel het logo 4G op mijn iphone is nu gewijzigd naar LTE. Ik kan ook nog steeds gebeld worden. :D
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

lithion schreef:Vandaag werd mijn nieuwe mv sim gemigreerd naar hun nieuw platform en alles lijkt nog te werken. Enkel het logo 4G op mijn iphone is nu gewijzigd naar LTE. Ik kan ook nog steeds gebeld worden. :D
Hier ook, de apn er weer zelf moeten inzetten...
Verbetering vind ik het niet, orange veelal 3G ipv 4G roeselare-gent.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

q-tec: ter info, MV zit ondanks de overstap naar een nieuw 'platform', nog steeds op het Base-netwerk.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

petervm schreef:q-tec: ter info, MV zit ondanks de overstap naar een nieuw 'platform', nog steeds op het Base-netwerk.
Ik krijg die sms vandaag, tot gisteren thuis volle 4G bereik, nu met moeite 1 streepje waardoor het naar 3G gaat.
Kan best zijn hoor maar een gsm op het base netwerk heeft hier wel nog volle 4G.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

Vandaag wilde de telefoon van mijn vriendin niet meer verbinden met het netwerk van mobile vikings. Reboot of vliegtuigstand hielp niets.

Dan maar manueel het netwerk van Base/MV proberen te selecteren, maar dan kwam de melding dat het niet mogelijk is om op het netwerk te registreren. Ook even geprobeerd op proximus te verbinden, dan kwam dezelfde melding maar direct daarna registreerde de telefoon wel op MV.

Dus toch iets aan de SIM dat blijft hangen, dat gereset wordt door een ander netwerk te proberen?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

:bdaysmile: Had ik geweten dat die MV punten te combineren vielen, ik had die overstap al veel langer geleden gemaakt.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Wat bedoel je met punten combineren?
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Afgelopen 2 weken leek alles gestabiliseerd, geen problemen meer ondervonden. Tot ik zondagavond plots niet meer kon bellen, SMS'en of surfen. Ontvangen van calls en SMS'en gaat prima, uitgaand helemaal niks. Gereboot, alle settings nagekeken, maar met geen mogelijkheid krijg ik het aan de praat.

Ik heb ondertussen mijn SIM voor Proximus Epic aangevraagd... Met pijn in het hart, maar die langdurige issues kan ik écht niet langer ondergaan zonder er schade van te ondervinden (je kan wel bedenken wat een werkgever ervan vindt dat je met geen mogelijkheid je collega kon bellen/bereiken :s)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als het voor je baas zo belangrijk is, moet hij het zelf maar voorzien hé, of versta ik iets vekeerd ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”