Overstop JIM Mobiel op Orange: bepaalde websites onbereikbaar

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn vriend heeft een gmx account op gmx.com voor zijn mails, maar kan sinds de overschakeling van JIM Mobile van het Base naar het Orange netwerk via 4G niet meer op www.gmx.com. Voor het overige kan hij perfect surfen op zijn smartphone en ook toegang op internetbankieren gaat perfect. Hoe zou dit komen ? Zodra hij contact maakt via het thuis WIFI-netwerk, stromen de mails gewoon binnen op zijn smartphone. Onderweg kan hij geen 4G gebruik om zijn gmx account mails te lezen, surfen e.d. gaat echter wel goed. Toen JIM Mobile op het BASE netwerk zat, werkte alles goed ook die gmx mail.

De enige conclusie is dat er iets mis is bij JIM Mobile zelf, tenzij ik iets over het hoofd zie.
Beepee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 10 keer

Die overgang naar Orange netwerk heeft pas plaats in 2019 , die overgang heeft daar niks mee te maken met de problemen met zijn GMX account
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Surf met je gsm eens naar www.watismijnip.be en kijk ns wat de operator is daar?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn sim van Jimmobile geeft Transatel aan.
Mijn sim van MV: Telenet/Base
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Dank je om dit te melden.
Ikzelf werk bij Unleashed (Mobile Vikings & JIM Mobile).
Je simkaart is in élk geval niet verbonden met het Orange netwerk, aangezien de switch naar daar pas begin volgend jaar zal plaatsvinden.
Wel is er een switch gebeurd naar Transatel (onze nieuwe partner) in onze aanloop naar Full MVNO.

Ik heb dit zonet ook even uitgeprobeerd en merk ook dat het laden van die website faalt. Het ligt dus niet enkel bij jou.
Ik maak nu het nodige ticket om dit bij onze partner te laten nakijken.

Zijn er zo nog websites die je niet kan bereiken (in je titel staat namelijk 'websites')?
Kan je die dan ook even hier plaatsen (of via privébericht me sturen), dan zorg ik ervoor dat ook dat nagekeken kan worden.
Laatst gewijzigd door jnsvr 09 jun 2018, 00:37, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Mijn excuses: het was voorlopig enkel bij de website www.gmx.com

Alvast bedankt om dit eens na te checken. Want via facebook krijg je enkel maar tips om een nieuwe APN aan te maken, opnieuw op te starten, sim-kaartje uit en weer insteken etc. Ik hoop dat het probleem zo snel mogelijk komt.
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Is er ondertussen al iets gekend omtrent de problemen bij Jim Mobile, dat bepaalde websites ontoegankelijk zijn ? Bij werkt de website www.gmx.com nog altijd niet via 4G.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Onderzoek naar de oorzaak is nog steeds ongoing. Best dus met WiFi in de tussentijd verbinden om toegang te krijgen tot die website.
Je zegt opnieuw 'bepaalde websites' (meervoud). Heb je nu wel voorbeelden van andere sites die ook geïmpacteerd zijn of heb je het opnieuw énkel over gmx.com?
Gebruikersavatar
Stefaand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 14 jun 2006, 19:10
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 12 keer

Op dit moment enkel gmx.com. Wie weet of er nog andere websites onbereikbaar zijn, maar dat weet ik nog niet.
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”