Scarlet portatie problemen?

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Na één week geduld te oefenen om mijn GSM nummer te porteren van Base naar Scarlet, begint dit nu toch een beetje een soap te worden.
Vorige week netjes ingelogd met de ontvangen gegevens van Scarlet op hun website, en het nieuwe SIM-kaartje geactiveerd.

Fluitje van een cent, en zou geen probleem meer mogen opleveren voor de klant. Een vloeiend en naadloos geheel, maar...
Schijnbaar vergeet ik dat er altijd twee partijen zijn en na enkele telefoontjes met Scarlet hun klantendienst is dit schijnbaar niet zo makkelijk en heeft men niet voldoende met enkel een akkoord. Bovendien is de 48 uur tijdspanne helemaal niet bindend.
Dan maar Scarlet een kopij van een Base factuur gestuurd op vraag van hen.
Gistermorgen vroeg dan een email gekregen, overigens erg netjes van de klantendienst, dat er opnieuw een portatie is aangevraagd bij Base.
Ik wacht geduldig verder af dus... Misschien op 1 April? :-D
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Als je spreekt om van het kastje naar de muur gestuurd te worden...

Nog steeds geen nummerportatie gebeurd. Dan maar naar Base gebeld die mij vertelt dat de nieuwe provider dit moet aanvragen per mail en zij daar niet vanaf weten. Kunnen me dus niets vertellen of helpen in deze, zelfs geen opzoeking doen.

Klantendienst bij Scarlet vertelt mij doodleuk dat het aangevraagd is en wel wat langer dan de voorziene tijd kan duren, wat ik overigens al best opgemerkt heb na een week. Ik moet gewoon afwachten, want de aanvraag is nog maar twee dagen verstuurd... Nee meneer, Ik dacht dat ik reeds een aanvraag één week geleden had gedaan?

Volgens de helpdesk zowel bij Base als Scarlet kunnen zij dus niets zien of opvolgen, mijn conclusie is dus dat alles gebeurd in de 'cloud' en waarschijnlijk door geautomatiseerde systemen waar niemand toegang of beheer tot heeft. Wat een prachtige uitleg van beide providers...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

timmermc schreef: Bovendien is de 48 uur tijdspanne helemaal niet bindend.
Niet bindend?
De wet bepaalt dat de nummeroverdracht maximaal één werkdagdag mag duren.
De wet voorziet ook een schadevergoeding van 3€ per dag voor iedere dag vertraging.

Ongeacht of de vertraging te wijten is aan de "donoroperator" (= de oude operator) of de "recipiëntoperator" (= de nieuwe operator), moet je de aanvraag voor compensatie richten tot de nieuwe operator, die jou moet uitbetalen, en het dan onderling moeten uitvechten (compenastie mag in de vorm van belkrediet voor pre-paid).

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
zie: Afdeling 8. - Compensatiemechanismen.

De tijdspanne is dus wel degelijk bindend!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Toch al een mooie 21 Euro dat ze u dan al moeten :D
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Na de erg waardevolle informatie gelezen te hebben op dit topic van Userbase, waarvoor dank, krijg ik opnieuw een reactie van Scarlet.
Het wordt alsmaar meer onduidelijker, na een nieuw schrijven van mij naar hun klantendienst…

Deze keer is de uitleg weeral nietszeggend en totaal niet relevant, en het interesseert mij totaal niet hoe men intern te werk gaat. Maar ik wil het jullie niet onthouden:

- Schijnbaar is er een fout gebeurd bij het doorspelen van informatie toen ik hun nieuwe Sim-kaart heb geactiveerd via hun webformulier op de Scarlet website. Hoewel ik hierover twijfels heb, en je toch maar gewoon de knop 'activeren' hoeft aan te klikken.
- Er is opnieuw een aanvraag gebeurd (weeral?).
- Bij Scarlet wacht men schijnbaar nu op feedback van Proximus.
- Wil ik een vergoeding, dan moet ik me maar wenden naar de Ombudsdienst.

Scarlet heeft het verkorven voor mij en nu vraag ik me wel af hoe ik ervan af kan raken op een makkelijke manier, en overstappen naar een operator die wel zijn zaken op een lijntje heeft.

Edit:
Deze namiddag telefonisch contact genomen met de Ombudsdienst, nadat Scarlet mij opnieuw een mail stuurt waarbij ik nu plots mijn Base Sim-kaartnummer zou moeten doorsturen. Daarna kan men opnieuw een portatie vragen.

Het werd mij allemaal een beetje teveel, en doet twijfelen aan de competentie van Scarlet mochten er ooit problemen ontstaan als abonnee bij deze provider. Ik heb daarom een antwoord gegeven in welke ik afzie van een verdere portering of poging ertoe en ze bedank voor hun niet geleverde diensten.

Raar, net geen 5 minuten erna krijg ik als antwoord dat de portering zoals gevraagd geannuleerd werd.

Ik betaal al jaren mijn facturen tijdig en zonder verpinken bij Base, ben ik een te goede trouwe klant om mij te laten gaan?
Hoofdstuk Scarlet is dus afgesloten voor mij en ik ben weeral een ervaring rijker... Zou ik durven proberen om een portatie aan te vragen bij een andere provider?
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

timmermc schreef:- Wil ik een vergoeding, dan moet ik me maar wenden naar de Ombudsdienst.
Hier heeft Scarlet volledig ongelijk.
De wet voorziet dat je de aanvraag voor compensatie moet versturen naar de nieuwe operator (en dus niet naar de Ombudsdienst). Je hebt hiervoor 6 maanden tijd.
Alleen als Scarlet dit weigert te betalen kan je met dit geschil wel naar de Ombudsdienst.

De periode loopt vanaf de dag dat je de aanvraag (correct) hebt ingediend, tot de dag dat het geporteerd nummer geactiveerd werd.

Door de portatie te annuleren, zie je natuurlijk af van enige schadevergoeding :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”