nano Sim kaarten bij Dommel

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Vermits ik overweeg een Nexus X5 aan te schaffen ben ik op zoek gegaan naar de mogelijkheid om mijn micro sim kaart bij te knippen naar een nano sim kaart om niet een aantal dagen op een nieuwe kaart te moeten wachten.
Dit bijknippen wordt echter afgeraden omdat dit schade kan aanbrengen aan het toestel door de koperen randjes na het knippen, en tevens omdat de nano kaart dunner is dan de micro.
Nu blijkt dat Dommel zijn nano kaarten gewoon bijgeknipte micro kaarten zijn? bron : http://forum.astel.be/showthread.php/22 ... g-!/page18.
Heeft hier iemand ervaring mee, en is dit nog steeds het geval?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb zelf mijn kaartje ook bijgenipt, gaat prima als je zorgvoldig werkt en zo'n sjabloon download. Verschil in dikte is te minimaal om last van te hebben.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb een dommel nano kaart in mijn iPad zitten, dat werkt perfect.
Als ik me goed herinner heb ik hier wel enkele € voor moeten betalen.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ze ook laten knippen door Dommel zelf. Dat kostte 5 €. Zag er wel niet zo proper uit, ik heb de randen zelf met een breekmes nog moeten bijsnijden/effen maken.
Of anders: http://www.gosoftworks.com/GoSoftWorks/ ... osima4.pdf
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Via een telefoontje naar de helpdesk wist men me te vertellen dat ze idd de nano kaarten zelf knippen, maar dat dt geen probleem levert vermits het om een minimaaal dikteverschil gaat, en dat deze persoon hiervoor nog geen tickets aangemaakt had.
Vermits op internet templates voor het knippen beschikbaar zijn en om tijdsoverbrugging tussen het ontvangen van de nano kaart te vermijden heb ik deze dit weekend zelf geknipt. Proper gedaan ;-).
Ze past precies in het houdertje van de Nexus 5X. Bij het inschuiven voel je wel dat het een beetje spant (geen idee of dit ook het geval is met een 'echte' nano kaart, maar logischer wijze ga ik ervan uit dat er minder spanning zou moeten zijn). Alles werkt perfect. Via de app signalcheck krijg ik precies dezelfde RSRP als toen deze kaart als micro SIM in mijn vroegere MotoG 3Gen zat.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Bizar, dat ze daar zouden zeggen dat ze zelf bijknippen: in oktober vorig jaar een nanosim van Dommel besteld (wel 5 euro voor betaald), en dat was een 'echte' van het type dat je zelf kon verkleinen tot hetzelfde formaal door telkens verder 'uit te kraken'.

Weet er trouwens iemand hoe lang hun 'korte wachttijd' is voor nieuwe mobiele klanten? Want dat is nu toch al enkele weken dat ze geen nieuwe inschrijvingen meer aanvaarden.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ik knip de mijne ook altijd zelf met een template en heb er ondertussen een stuk of 10 gedaan.

Ik maak deze wel dunner want ik heb op 1 toestel (Lumia 830) eens problemen gehad dat door een te dik kaartje dit kaartje niet meer uit het slot kwam.

Dunner maken is eenvoudig met wat fijn schuurpapier (heb je toch nodig om de randjes bij te werken na het knippen) en meten met een schuifmaat (0.67 mm dacht ik).
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Steven_09 schreef: Weet er trouwens iemand hoe lang hun 'korte wachttijd' is voor nieuwe mobiele klanten? Want dat is nu toch al enkele weken dat ze geen nieuwe inschrijvingen meer aanvaarden.
Ik ben klant bij hen sinds verleden jaar.
4 maanden geleden probeerde ik een ander nummer van Proxmus naar hen over te zetten. Dat nummer ging na een week vervallen, en door tijdsverlies bij hen werd het nummer gedesactiveerd. Ze stelden me nadien telefonisch een nieuw nummer voor, waar ik toen niet op inging.
3 weken geleden vroeg ik schriftelijk met referte naar het ticket van 4 maanden ervoor of het toch mogelijk was om dat nieuwe nummer te bekomen. Opnieuw werd ik telefonisch gecontacteerd door een cvriendelijke helpdeskmedewerker, na een paar dagen. Deze persoon gaf door dat er 'geen' mogelijkheid was om momenteel een mobiel nummer te bekomen. Op de vraag of dit nog lang zou duren antwoordde hij me dat dit niet zo lang zou duren, maar er geen datum kon op zeggen.
Maandag heb ik dus maar een Base 0 genomen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

mijn vraag aan Dommel:
Op 13/3 12.55 u. bericht gestuurd naar Dommel, al om 16 u. antwoord!!! :-D :
knip...
1) Laten knippen (maar welke Proximus/Orange winkel gaat dit willen doen?)
2) nieuwe sim: Wat kost dit en hoe verloopt de procedure? 5 €?
http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
knip

ANTWOORD:

"Beste,

u kan ze laten knippen (met risico op foutief knippen). In principe zijn ze dat inderdaad daar niet verplicht.
U kan via ons een nano krijgen voor 5€. Gewoon even melden dat u akkoord bent en we sturen eentje op.
Er zitten geen uren tussen van geen ontvangst. Op een bepaald moment stop een kaart met werken,
dan moet u de tweede erin steken en dan werkt het.

mvg

****(naam) voor Dommel.com
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Alsof Dommel hun simkaarten zo professioneel zijn afgewerkt... :lol:
Lijkt wel of zij die zelf bijknippen... Er hingen allemaal stukjes overtollig plastiek aan de simkaart, en de chip was net groot genoeg voor het kaartje (normaal heb je nog wat witte rand rond de chip)... :D
Blond doesn't mean stupid :roll:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

weer snel antwoord, waarbij ik ze confronteer dat verschillende bronnen melden dat dit bijgeknipte kaarten zijn... :-D

"we sturen ze weldra op" => betekent niet noodzakelijk vandaag :-D
16/8, 13.44 u.
"Beste,

wij hebben hier echt wel nano sims liggen. Net een nieuwe batch binnen, we zullen u deze opsturen
en vervolgens laat u het ons weten wanneer u ze ontvangen heeft zodat we de swap kunnen starten.

We sturen ze weldra op.

mvg

**** voor Dommel.com"
Laatst gewijzigd door satsurfer 20 aug 2016, 14:57, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

update:

Dus Bij Orange, Lycamobile na 2 werkdagen in de bus (onlangs nog getest!). Dommel doet er iets langer over (ondanks op stock). Nog gene ontvangen :cry:
Lorias
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 aug 2016, 20:45
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 1 keer

Idem hier.

Op 9 aug. (gewone) simkaart besteld en nog niks ontvangen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

16/8 bestelling geplaatst nano sim, vandaag melden ze mij dat hij gaat opgestuurd worden. :-D

Hij leest wss. mijn ervaringen hier mee. :-D

Da's al iets.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Ik wacht ook in spanning af op mijn sims. Of ze mijn ID kaart nog hebben (oude account waar die ooit voor doorgestuurd was) is me niet helemaal duidelijk.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

vandaag ontvangen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

met de nieuwe kaart heb ik nog niets gedaan, daar betrokkene in buitenland zit.

Nu krijgt ze melding dat ze PUK code moet invoeren op haar smartphone?! de codes die ik heb doorgegeven lukken niet. :-(

Heb Dommel al gemaild. Zou dit standaard procedure zijn, dat 'oude' simkaarten gelockt worden enkele dagen na versturen nieuwe sim?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Da's service met de grote letter D he ;)
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ze hebben mij spoedig (1u30 +/- na vraag!) gemaild met de PUK en PINcode!

had eerst PIN doorgegeven (ene die ik gewijzigd had naar haar bankkaartnr., maar lukte blijkbaar niet)

Ze zei toen dat het minstens 8 cijfers moesten zijn....

Dus dan PUK1 en PUK2 doorgestuurd, niets...

Dommel heeft nog eens PUK1 en PIN doorgestuurd. De initiële PIN werkte dus...oef!

Dus is een PIN en max 4 cijfers.

Nu kan ze terug de weg naar huis vinden met de smartphone en gmaps offline. Toen ik 10 jaar terug het woord gps liet vallen, lachte ze mij uit. :eek:
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Nieuwe sim van dommel gekregen, nano/micro/normaal zoals je wilt, zelfknippen is niet meer nodig, ik had voor normale sim gekozen.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”