Problemen MV

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
zorka
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Zijn er nog mensen die problemen hebben om te bellen/gebeld worden met MV ?
Ikzelf heb geen mogelijkheid om te bellen en gebeld te worden op mijn 3 sims, ook kennissen met MV kan ik niet bereiken.

omgeving Lier
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heu... net even getest en idd, zowel inkomend als uitgaand werkt NIET momenteel, limburg
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Same here (Hasselt)

EDIT: SMSen gaan wel perfect.

EDIT2: ze zij er ontertussen van op de hoogte: https://twitter.com/mobilevikingsBE/sta ... 4168852480
zorka
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

ondertussen terug ok
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Ook ik heb problemen, nog steeds. Soms moet ik dus 5 tot 10 keer proberen om iemand op te bellen voordat dit werkelijk lukt. Meestal wordt de verbinding gewoon verbroken na 15 seconden.

Dit lijkt onafhankelijk te zijn van waar ik me bevind (dus niet gerelateerd aan 1 bepaalde mast of regio) en ook de nummers die ik dan bel, zijn van verschillende operatoren.

Het probleem heb ik al ruim een maand, dus MV heeft me gisteren een nieuwe SIM opgestuurd.

Dit helpt waarschijnlijk niemand verder, maar misschien herkent iemand dit wel en heeft een oplossing?

(Nexus 5, Android 5.0.1)
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

probleem heb ik ook héél lang gehad en MV heeft wel moeite willen doen maar niet echt iets kunnen oplossen.
probleem was dat ik soms geeneens bereikbaar was terwijl mijn toestel wel verbonden was, en ook het niet altijd kunnen bellen ondanks er wel netwerk was;

uiteindelijk is het opgelost geweest toen ik gelijktijdig van toestel en simkaart veranderde, dus was het oftewel:

1) simkaart (zou niet eerste keer zijn dat ik een simkaart heb die defect raakt)
2) toestel zelf (heeft echter halfjaar lang zonder fout gewerkt, en nadien met base kaartje eveneens zonder fout)
3) android versie
4) combinatie van een of meerdere van bovenstaande


mijn tip als het niet opgelost is met nieuwe simkaartje: zet eens een andere android versie op je toestel.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Splitter schreef:mijn tip als het niet opgelost is met nieuwe simkaartje: zet eens een andere android versie op je toestel.
Nieuwe sim komt er aan; ik ben al van 4.4.4 naar 5.0.0 naar 5.0.1 gegaan, dus hopelijk is het daarmee opgelost.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Het probleem van het bellen is gelinkt aan de Android versie, niet aan Mobile Vikings.

In het artikel wordt de Nexus 4 aangehaald, maar het lijkt bij meerdere toestellen voor te komen. Een vervanging van simkaart zal vermoedelijk dus geen oplossing bieden voor je probleem. Enkel wachten op de volgende update van Android, of een versie teruggaan..

http://www.zdnet.be/nieuws/160013/nexus ... na-update/
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

jnsvr schreef:Het probleem van het bellen is gelinkt aan de Android versie, niet aan Mobile Vikings.

In het artikel wordt de Nexus 4 aangehaald, maar het lijkt bij meerdere toestellen voor te komen. Een vervanging van simkaart zal vermoedelijk dus geen oplossing bieden voor je probleem. Enkel wachten op de volgende update van Android, of een versie teruggaan..

http://www.zdnet.be/nieuws/160013/nexus ... na-update/
Bedankt voor de reactie.

Ik had dit echter ook voor met 4.4.4 en 5.0.0.

Bovendien heb ik wel geluid bij het bellen; het probleem is dat ik gewoonweg meerdere keren moet proberen vooraleer ik iemand kan telefoneren en hetzelfde geldt als iemand mij wilt bereiken.

Toch weer top dat MV dit kosteloos opstuurt :bdaysmile:
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Je toestel heeft mogelijkheid om te verbinden met 4G he?
Is er je ook gevraagd om eens te testen met deze connectiemogelijkheid uitgeschakeld?
Settings > mobile networks > Preferred network type > 3G.

In een gebied met zwakke 4G dekking biedt dit vaak ook veel verbeteringen. Je toestel is verbonden met 4G. Je wilt bellen, toestel wilt snel op 2G of 3G overschakelen om de verbinding zeker tot stand te kunnen houden, je toestel switch, je verbinding valt weg. Als je standaard op max 3G hebt staat (wat ik ook heb ingesteld, ben niet zo happig op 4G aangezien 3G snel genoeg is), valt dit praktisch nooit voor.

Maar, zoals we Mobile Vikings kennen: Service op z'n best :-)
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

jnsvr schreef:Je toestel heeft mogelijkheid om te verbinden met 4G he?
Is er je ook gevraagd om eens te testen met deze connectiemogelijkheid uitgeschakeld?
Settings > mobile networks > Preferred network type > 3G.

In een gebied met zwakke 4G dekking biedt dit vaak ook veel verbeteringen. Je toestel is verbonden met 4G. Je wilt bellen, toestel wilt snel op 2G of 3G overschakelen om de verbinding zeker tot stand te kunnen houden, je toestel switch, je verbinding valt weg. Als je standaard op max 3G hebt staat (wat ik ook heb ingesteld, ben niet zo happig op 4G aangezien 3G snel genoeg is), valt dit praktisch nooit voor.

Maar, zoals we Mobile Vikings kennen: Service op z'n best :-)
Ook reeds geprobeerd om edge en hspa te forceren. Helpt helaas niet, ook niet na herstarten.

Misschien ligt het toch aan mijn SIM? Toch ook al redelijk oud, de laatste keer dat ik keek toch al meer dan 1000 dagen MV ;)
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”