Mobile Vikings: test omschakeling naar PX
-
- Elite Poster
- Berichten: 1605
- Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
- Locatie: Lokeren
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb eigenlijk last (en mijn vrouw ook) dat de datasnelheden via 4g niet echt goed zijn. Niet alleen thuis (niet zo goed ontvangst, maar daar hebben we natuurlijk wifi voor), maar bijna overal waar ik kom ontzettend traag. Kan er sim swap of instelling aanpassing nodig zijn?
-
- Elite Poster
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 63 keer
Sinds de Px omschakeling gaat grensverkeer niet meer goed. Elke keer moet ik manueel een netwerk selecteren. Zelfs een uur na het oversteken van de grens geen bereik.
Bij het manueel selecteren krijg ik te zien dat alle netwerken verboden zijn, wellicht daarom geen automatische omschakeling.
Iemand een idee waar dit issue ligt? Toestel of de provider?
(Negeer het NL netwerk, ik was aan het terugrijden in de richting van de NL grens)
Bij het manueel selecteren krijg ik te zien dat alle netwerken verboden zijn, wellicht daarom geen automatische omschakeling.
Iemand een idee waar dit issue ligt? Toestel of de provider?
(Negeer het NL netwerk, ik was aan het terugrijden in de richting van de NL grens)
- Bijlagen
-
- Screenshot_2022-08-12-18-03-26-24_426a5588c5110cd01d5af17e47adb223.jpg
- (194.05 KiB) Nog niet gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 63 keer
Dat is toevallig, ik heb exact hetzelfde toestel! Airplane mode doet wel nooit de truuck maar wellicht wacht ik te kort (1 min). Heel vervelend als ik rijdend een grens passeer en al zeker tijdens het telefoneren.
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Identiek dezelfde problemen op mijn iPhone 12.gunmaster schreef: ↑15 aug 2022, 03:05 Sinds de Px omschakeling gaat grensverkeer niet meer goed. Elke keer moet ik manueel een netwerk selecteren. Zelfs een uur na het oversteken van de grens geen bereik.
Bij het manueel selecteren krijg ik te zien dat alle netwerken verboden zijn, wellicht daarom geen automatische omschakeling.
Iemand een idee waar dit issue ligt? Toestel of de provider?
(Negeer het NL netwerk, ik was aan het terugrijden in de richting van de NL grens)
Elke keer moet ik manueel een netwerk zoeken en na 2 connectiepogingen lukt het dan wel.
Helpdesk ettelijke keren gecontacteerd maar kunnen weinig betekenen blijkbaar.
-
- Elite Poster
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 63 keer
Na een lange tijd proberen, en waar mogelijk als ik de grens overstak. Veel heen en weer met support er iets zinnig uit gekregen.
Helaas geen oplossing...
Als ik het zo mag geloven kan het helaas nog wel even duren...
Als het niet aan die gratis vikingpunten lag was ik toch verkast, maar goed, gratis is ook wat waard
Transcript:
Helaas geen oplossing...
Als ik het zo mag geloven kan het helaas nog wel even duren...
Als het niet aan die gratis vikingpunten lag was ik toch verkast, maar goed, gratis is ook wat waard
Transcript:
-
- Member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik steek dagelijks de grens over en moet nog steeds manueel het netwerk selecteren.
De eerste poging mislukt ook steevast, 2de poging lukt wel.
De eerste poging mislukt ook steevast, 2de poging lukt wel.
-
- Pro Member
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Moge ze toch aan werken MVsailormars schreef: ↑20 dec 2022, 09:26 Ik steek dagelijks de grens over en moet nog steeds manueel het netwerk selecteren.
De eerste poging mislukt ook steevast, 2de poging lukt wel.
-
- Elite Poster
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 63 keer
Net nog de reply gekregen "staat op de planning".
Dit is inderdaad zéééér hinderkijk heen en terug.
Vroeger nooit last van gehad bij welke operator dan ook, ook MNVO's. Ik snap niet dat dit anno 2022 zo lastig blijkt.
Enfin genoeg hier die in IT werken en dat soort zaken dagelijks meemaken, de wereld is niet perfect...
Wat ik wel merk is dat android agressiever is geworden in het toch maar vasthouden van je nationaal netwerk. Zelfs al is het edge VS 5G en dat valt in mijn kennis nergens te configureren. In Europa care je niet meer over roaming of niet, je wilt gewoon dat het werkt!
Dit is inderdaad zéééér hinderkijk heen en terug.
Vroeger nooit last van gehad bij welke operator dan ook, ook MNVO's. Ik snap niet dat dit anno 2022 zo lastig blijkt.
Enfin genoeg hier die in IT werken en dat soort zaken dagelijks meemaken, de wereld is niet perfect...
Wat ik wel merk is dat android agressiever is geworden in het toch maar vasthouden van je nationaal netwerk. Zelfs al is het edge VS 5G en dat valt in mijn kennis nergens te configureren. In Europa care je niet meer over roaming of niet, je wilt gewoon dat het werkt!
-
- Moderator
- Berichten: 17490
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
- Bedankt: 3349 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik was vorige week op de Kerstmarkt in Rijsel (Lille).
Ik heb niets van problemen ondervonden, ik kon gewoon internetten: whatsappen, foto's versturen, ...
Ik heb niet eens gekeken op welk netwerk ik zat, en zit ook niet op de GSM te kijken terwijl ik (over de grens) rijd
Zo zou het toch altijd moeten zijn, dat je aan het roamen bent, zonder je te moeten aantrekken op welk netwerk je zit, of hoe snel de GSM overschakelt
Provider: Mobile Vikings.
GSM: One Plus Nord.
Ik heb niets van problemen ondervonden, ik kon gewoon internetten: whatsappen, foto's versturen, ...
Ik heb niet eens gekeken op welk netwerk ik zat, en zit ook niet op de GSM te kijken terwijl ik (over de grens) rijd
Zo zou het toch altijd moeten zijn, dat je aan het roamen bent, zonder je te moeten aantrekken op welk netwerk je zit, of hoe snel de GSM overschakelt
Provider: Mobile Vikings.
GSM: One Plus Nord.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.