Mobile Vikings: test omschakeling naar PX

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Ik heb eigenlijk last (en mijn vrouw ook) dat de datasnelheden via 4g niet echt goed zijn. Niet alleen thuis (niet zo goed ontvangst, maar daar hebben we natuurlijk wifi voor), maar bijna overal waar ik kom ontzettend traag. Kan er sim swap of instelling aanpassing nodig zijn?
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Sinds de Px omschakeling gaat grensverkeer niet meer goed. Elke keer moet ik manueel een netwerk selecteren. Zelfs een uur na het oversteken van de grens geen bereik.

Bij het manueel selecteren krijg ik te zien dat alle netwerken verboden zijn, wellicht daarom geen automatische omschakeling.
Iemand een idee waar dit issue ligt? Toestel of de provider?
Afbeelding
(Negeer het NL netwerk, ik was aan het terugrijden in de richting van de NL grens)
Bijlagen
Screenshot_2022-08-12-18-03-26-24_426a5588c5110cd01d5af17e47adb223.jpg
(194.05 KiB) Nog niet gedownload
JorenV
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2011, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ook ik heb hier last van bij het reizen naar het buitenland (OnePlus Nord 2 5G). Krijg enkel nog "emergency calls only".
Een reboot of even airplane mode aan/uit lost het voor mij wel op.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

JorenV schreef: 15 aug 2022, 10:06 Ook ik heb hier last van bij het reizen naar het buitenland (OnePlus Nord 2 5G). Krijg enkel nog "emergency calls only".
Een reboot of even airplane mode aan/uit lost het voor mij wel op.
Dat is toevallig, ik heb exact hetzelfde toestel! Airplane mode doet wel nooit de truuck maar wellicht wacht ik te kort (1 min). Heel vervelend als ik rijdend een grens passeer en al zeker tijdens het telefoneren.
sailormars
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

gunmaster schreef: 15 aug 2022, 03:05 Sinds de Px omschakeling gaat grensverkeer niet meer goed. Elke keer moet ik manueel een netwerk selecteren. Zelfs een uur na het oversteken van de grens geen bereik.

Bij het manueel selecteren krijg ik te zien dat alle netwerken verboden zijn, wellicht daarom geen automatische omschakeling.
Iemand een idee waar dit issue ligt? Toestel of de provider?
Afbeelding
(Negeer het NL netwerk, ik was aan het terugrijden in de richting van de NL grens)
Identiek dezelfde problemen op mijn iPhone 12.
Elke keer moet ik manueel een netwerk zoeken en na 2 connectiepogingen lukt het dan wel.
Helpdesk ettelijke keren gecontacteerd maar kunnen weinig betekenen blijkbaar.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Dan is het duidelijk, het ligt niet aan het toestel.
Ik zal proberen gericht de support eens te contacteren.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Na een lange tijd proberen, en waar mogelijk als ik de grens overstak. Veel heen en weer met support er iets zinnig uit gekregen.
Helaas geen oplossing...
Als ik het zo mag geloven kan het helaas nog wel even duren...
Als het niet aan die gratis vikingpunten lag was ik toch verkast, maar goed, gratis is ook wat waard :-)
Transcript:
Afbeelding
Bijlagen
2022-12-19 23_22_55-Messenger _ Facebook.png
sailormars
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2012, 23:50
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Ik steek dagelijks de grens over en moet nog steeds manueel het netwerk selecteren.
De eerste poging mislukt ook steevast, 2de poging lukt wel.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

sailormars schreef: 20 dec 2022, 09:26 Ik steek dagelijks de grens over en moet nog steeds manueel het netwerk selecteren.
De eerste poging mislukt ook steevast, 2de poging lukt wel.
Moge ze toch aan werken MV :bang:
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Net nog de reply gekregen "staat op de planning".

Dit is inderdaad zéééér hinderkijk heen en terug.
Vroeger nooit last van gehad bij welke operator dan ook, ook MNVO's. Ik snap niet dat dit anno 2022 zo lastig blijkt.
Enfin genoeg hier die in IT werken en dat soort zaken dagelijks meemaken, de wereld is niet perfect...

Wat ik wel merk is dat android agressiever is geworden in het toch maar vasthouden van je nationaal netwerk. Zelfs al is het edge VS 5G en dat valt in mijn kennis nergens te configureren. In Europa care je niet meer over roaming of niet, je wilt gewoon dat het werkt!
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik was vorige week op de Kerstmarkt in Rijsel (Lille).
Ik heb niets van problemen ondervonden, ik kon gewoon internetten: whatsappen, foto's versturen, ...

Ik heb niet eens gekeken op welk netwerk ik zat, en zit ook niet op de GSM te kijken terwijl ik (over de grens) rijd :wink:
Zo zou het toch altijd moeten zijn, dat je aan het roamen bent, zonder je te moeten aantrekken op welk netwerk je zit, of hoe snel de GSM overschakelt :-D

Provider: Mobile Vikings.
GSM: One Plus Nord.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Ik herken dit probleem ook niet, moet ik eerlijk zeggen… MV is wel sim2 van een oude Huawei Mate20 lite, als dat een oorzaak kan zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”