Telenet One Number (E-sim, (ook) Apple Watch)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Xe0n
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Na de update naar WatchOS 7.1 opende ik in de Watch app op mijn iPhone de 'Mobiele Data' optie. In plaats van de standaard 'Telenet does not support Apple Watch' kreeg ik een melding dat er een nieuwe carrier update beschikbaar was. Na het installeren van deze update kon ik opeens wel mijn nummer koppelen aan mijn Apple Watch (Series 6). Telenet noemt deze dienst blijkbaar 'Telenet One Number'. Op de site van Telenet is hier echter nog niets van terug te vinden, ook niet in de algemene voorwaarden waarnaar ze linken.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Klikbaar voor groter formaat.

Vermoedelijk zal de officiële aankondiging niet lang meer op zich laten wachten, vrijdagochtend zullen we vast wel meer info krijgen. Ik ga er vanuit dat ook iPhone E-Sim vanaf nu mogelijk is maar met mijn iPhone X kan ik dit niet testen. Telenet zal dus de eerste Belgische provider zijn die de Apple Watch E-sim gaat ondersteunen, ondanks ze de laatste (van de 'grote 3') zijn die E-sim ondersteuning hebben geactiveerd op hun netwerk. *edit* Nagevraagd bij een collega, hij kan op zijn iPhone nu ook een E-sim koppelen.

Verklaart ook waarom mijn Franse Apple Watch S6-doosje Nederlandstalige tekst bevatte. :D
Afbeelding
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Hoe heeft je collega zijn iphone kunnen koppelen met esim?
Gebruikersavatar
alloja
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 jun 2017, 14:07
Locatie: Evere
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 45 keer

Het wordt langzaam bevestigd...
Twitter: https://twitter.com/investbankinglg/status/1324637894951215104
Net : Proximus Flex Ultra Fiber + Internet Box+ / AmpliFi Alien / UCG-Ultra
Mobile : Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV : DVB-T2 + V7c & Apple TV 4K (w/ Pickx Mix FR & Be tv)
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Benieuwd of dit ook op oudere toestellen zal werken. Ik heb nog een serie 3 LTE (cadeau van Duitse vrienden die niet wisten dat de LTE-versie hier niet werkt).

Maar dacht dat op mijn doos ook Nederlandse tekst stond, hoor?
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Proximus nog niet in zicht?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Xe0n schreef:Telenet noemt deze dienst blijkbaar 'Telenet One Number'. Op de site van Telenet is hier echter nog niets van terug te vinden, ook niet in de algemene voorwaarden waarnaar ze linken
Bedankt voor de info :wink: .
Primeur voor Userbase :roll: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
redcap
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 jan 2008, 22:08
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 4 keer

Een beetje voorbarig nog ;) Deze info net gelezen op Netweters:

"Jullie mogen snel meer nieuws verwachten! Alleszins ondersteunt Telenet op dit moment smartwatches met eSIM nog niet.

Waarom konden sommige klanten het dan wel al activeren?
Apple deed achterliggend al een paar aanpassingen aan hun besturingssysteem die Telenet One Number in de toekomst mogelijk maken. Zo kan Telenet zich optimaal voorbereiden op de officiële lancering en eventuele problemen oplossen. Het kan dat sommige klanten die aanpassingen al zien en Telenet One Number dus al konden activeren. Maar Telenet biedt tot de officiële release geen ondersteuning op Telenet One Number. Ook geeft Telenet geen garanties dat nu activeren al zal lukken. "
Xe0n
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

JAMIN001 schreef:Hoe heeft je collega zijn iphone kunnen koppelen met esim?
Ik weet niet of hij het effectief volledig heeft geactiveerd maar hij gaf alleszins aan dat de optie er stond (via Instellingen -> Mobiele data).
pluim schreef:Benieuwd of dit ook op oudere toestellen zal werken. Ik heb nog een serie 3 LTE (cadeau van Duitse vrienden die niet wisten dat de LTE-versie hier niet werkt).

Maar dacht dat op mijn doos ook Nederlandse tekst stond, hoor?
Zou ook op een S3 moeten werken aangezien die ook de nieuwste WatchOS update krijgt. Probeer eens via je Watch app op je iPhone naar Mobiele Data te gaan? Daar kreeg ik de melding dat er een 'carrier update' beschikbaar was. Op Tweakers worden veel Stainless Steel Watches uit Duitsland gekocht maar volgens hen staat er op hun doosje enkel Duitse tekst. Ik heb verder nog niemand kunnen vinden met een S3/S4/S5 uit Frankrijk om te vergelijken. ;)
redcap schreef:Een beetje voorbarig nog ;) Deze info net gelezen op Netweters:

"Jullie mogen snel meer nieuws verwachten! Alleszins ondersteunt Telenet op dit moment smartwatches met eSIM nog niet.

Waarom konden sommige klanten het dan wel al activeren?
Apple deed achterliggend al een paar aanpassingen aan hun besturingssysteem die Telenet One Number in de toekomst mogelijk maken. Zo kan Telenet zich optimaal voorbereiden op de officiële lancering en eventuele problemen oplossen. Het kan dat sommige klanten die aanpassingen al zien en Telenet One Number dus al konden activeren. Maar Telenet biedt tot de officiële release geen ondersteuning op Telenet One Number. Ook geeft Telenet geen garanties dat nu activeren al zal lukken. "
Blijkbaar zal de aankondiging nog iets langer op zich laten wachten.. :) Ik kan alleszins bevestigen dat het werkt. Van zodra ik alle verbindingen met tussen mijn Watch en iPhone verbreek maakt de Watch automatisch verbinding met het mobiele netwerk en kan ik bv scrollen door de Kaarten-app via 4G.
Xe0n
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Vanmorgen is het dan toch officieel bekend gemaakt: https://press.telenet.be/voor-het-eerst ... ele-nummer# :)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Zal Apple dan ook de LTE versies gaan beginnen verkopen in België?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Die e-sim werkt dan toch alleen in combinatie met een Apple LTE watch?
Of zie ik dit verkeerd?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Klopt, je moet de LTE versie hebben.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Vaganzza schreef:Klopt, je moet de LTE versie hebben.
Deze worden hier in België toch nog niet verkocht?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Nee, vandaar mijn vraag :)

Maar je kan het wel in bv Duitsland of Frankrijk kopen. Die LTE watches zullen nu ook hier bruikbaar worden.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nice dat je dit ontdekt hebt en hier geplaatst.
Waar ik benieuwd naar ben (Xe0n?) werkt dit ook in roaming? Laat het hier zeker even weten zodra je eens de grens over gaat of het dan nog werkt.

Voor zover ik weet werkt roaming op Apple Watch standaard niet, wat jammer is, zeker in Europa, zeker nu zo'n watch ook geschikt is voor ouderlijk toezicht.

Nu hopen dat andere operatoren volgen en dat Telenet geen exclusieve deal heeft voor een (half) jaar. Hun prijzen staan me niet aan ;-)
Xe0n
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Telenet zal de LTE Watches binnenkort gaan aanbieden: https://press.telenet.be/baanbrekende-a ... 3-november

Roaming wordt inderdaad niet ondersteund. (Niet getest maar staat zo vermeld op de Apple Watch website.)
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Xe0n schreef:Roaming wordt inderdaad niet ondersteund. (Niet getest maar staat zo vermeld op de Apple Watch website.)
Wat voor een absurde beperking is dat nu weer?
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

powaq schreef:
Xe0n schreef:Roaming wordt inderdaad niet ondersteund. (Niet getest maar staat zo vermeld op de Apple Watch website.)
Wat voor een absurde beperking is dat nu weer?
Google staat er vol mee. In het algemeen zegt men dat de Apple Watch maar een beperkt aantal LTE banden kan ondersteunen dus blijkbaar is het apparaat zo ingesteld dat roaming standaard uit staat. Vrij bizar in Europa waar men juist wilt dat dit soort grenzen en barrières verdwijnen.
Ik vrees dat dit vanuit Europees politiek niveau moet worden aangekaart bij Apple, dat men aandringt om deze onzin te schrappen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De eerste keer in een smartwatch denk ik.
Xe0n
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Proximus en Orange ondersteunen wel de eSIM in een iPhone maar niet in de Apple Watch. Voor de Watch is Telenet dus echt wel de eerste. ;)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Telenet ondersteunt als eerste een smartwatch, maar nog niet op een smartphone.
Orange ondersteunt als eerste de e-sim in smartphone, maar nog niet op een smartwatch.
DiffieHM
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Heb een Apple Watch Series 4 (aangeschaft in Duitsland) die uitgerust is met LTE. Begrijp ik het goed dat ik normaal wel zou kunnen activeren in België maar gewoon niet buiten België kan roamen? Zou mij sterk lijken dat je enkel LTE zou kunnen activeren in land van aankoop?
Nyva
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020, 00:36

Xe0n schreef:
JAMIN001 schreef:Hoe heeft je collega zijn iphone kunnen koppelen met esim?
Ik weet niet of hij het effectief volledig heeft geactiveerd maar hij gaf alleszins aan dat de optie er stond (via Instellingen -> Mobiele data).
pluim schreef:Benieuwd of dit ook op oudere toestellen zal werken. Ik heb nog een serie 3 LTE (cadeau van Duitse vrienden die niet wisten dat de LTE-versie hier niet werkt).

Maar dacht dat op mijn doos ook Nederlandse tekst stond, hoor?
Zou ook op een S3 moeten werken aangezien die ook de nieuwste WatchOS update krijgt. Probeer eens via je Watch app op je iPhone naar Mobiele Data te gaan? Daar kreeg ik de melding dat er een 'carrier update' beschikbaar was. Op Tweakers worden veel Stainless Steel Watches uit Duitsland gekocht maar volgens hen staat er op hun doosje enkel Duitse tekst. Ik heb verder nog niemand kunnen vinden met een S3/S4/S5 uit Frankrijk om te vergelijken. ;)
redcap schreef:Een beetje voorbarig nog ;) Deze info net gelezen op Netweters:

"Jullie mogen snel meer nieuws verwachten! Alleszins ondersteunt Telenet op dit moment smartwatches met eSIM nog niet.

Waarom konden sommige klanten het dan wel al activeren?
Apple deed achterliggend al een paar aanpassingen aan hun besturingssysteem die Telenet One Number in de toekomst mogelijk maken. Zo kan Telenet zich optimaal voorbereiden op de officiële lancering en eventuele problemen oplossen. Het kan dat sommige klanten die aanpassingen al zien en Telenet One Number dus al konden activeren. Maar Telenet biedt tot de officiële release geen ondersteuning op Telenet One Number. Ook geeft Telenet geen garanties dat nu activeren al zal lukken. "
Blijkbaar zal de aankondiging nog iets langer op zich laten wachten.. :) Ik kan alleszins bevestigen dat het werkt. Van zodra ik alle verbindingen met tussen mijn Watch en iPhone verbreek maakt de Watch automatisch verbinding met het mobiele netwerk en kan ik bv scrollen door de Kaarten-app via 4G.
Ik heb een S3 van uit Frankrijk gekocht, heb gisteren ook de update gedaan en geactiveerd en het werkt perfect, kon bellen met de iPhone op vliegtuigstand, de dienst is blijkbaar inbegrepen in de paketten Wigo en Yugo, geen extra kosten dus
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Die zal hier gewoon werken. De sim bepaalt of je roamt, niet het toestel.
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 633
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zijn er ondertussen al mensen hier op UB die hier gebruik van maken op een Apple Watch en al hebben kunnen testen of dit in roaming effectief (niet) werkt?

In principe (zoals eerder aangehaald) zou Apple dit blokkeren / beperken maar het zou wel ideaal zijn, zeker voor kinderen om hun iPhone niet constant mee te moeten nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”