Telenet - Basic internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Zoals ik hier al eens aangegeven heb, ik zit in het proces van een scheiding.
Zolang Mevr. hier woont kom ik nergens aan, geen goesting in (nog een) discussie.

Momenteel is er hier nog een telenet whop met freephone europe. Over een dikke week vertrekt Mevr. en wil (moet) ik dus de kosten beperken.

Ik heb al vele opties bekeken, maar ben wel tevreden over het internet en TV van telenet. In de afgelopen 13 jaar dat we er klant zijn, zijn er enkel aangekondigde storingen geweest.

Ik overweeg sterk om over te stappen naar "Internet + TV" en de telefoon over te zetten naar OVH.
Ik was (weer) aan het kijken naar dit abonnement van telenet https://www2.telenet.be/nl/producten/in ... nnementen/
en zie nu dat er trafiek van 150GB toegelaten wordt. Was dit niet tot voor kort 100?
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

150 GB nu inderdaad.

Ikzelf heb dit ook thuis en ben er zeer blij mee. En met 150 GB doe je al behoorlijk wat hoor. Als ik toch eens een drukkere maand heb qua internetverkeer dan hou ik grote downloads voor op mijn werk. :) Zo kun je trouwens heel wat Netflix ergens anders downloaden als je thuis via tablet ofso kijkt.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Als ge niet te wild doet komt ge daar makkelijk mee toe. Tot eind van het jaar is het trouwens 300GB, door Corona tellen de piekuren maar voor de helft. Daluren zijn 1/4.

Moest ge toch op smallband vallen is er nog altijd de mogelijkheid om data bij te kopen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Iets van 5€/25GB denk ik
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Goedkoopste op de markt:
TV Vlaanderen App TV Light: 9,95 euro/maand
EDPnet VDSL XS: 24,95 euro/maand

Totaal: 34,90 euro/maand en geen zorgen over datavolume of verbruik.

Een besparing van 21 euro/maand ten opzichte van Telenet internet+tv. Opstartkosten voor VDSL-modem en Chromecast met Google TV om de TV Vlaanderen-app op je domme tv te kunnen gebruiken, heb je binnen het jaar terugverdiend.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik ben niet bang van de limiet, momenteel ga ik niet over de 80, dus dat zit wel goed. Alleen dacht ik dat de limiet van basic tot voor kort 100 was en geen 150, neen?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Indien de 4G dekking bij jou goed is, kan je ook Internet@Home van Orange @ 20€/maand overwegen: eveneens 150GB/maand (50GB tussen 6:00 en 18:00, 100GB tussen 18:00 en 6:00).
Geen installatie (VDSL of coax bedoel ik) en binnen een paar uur operationeel, maandelijks opzegbaar.
Werkt heel vlotjes!
Knipsel.png
Ik gebruik dit samen met telefonie
  • van OVH @1.20€/maand, alle gesprekken naar vaste lijnen inbegrepen (t.t.z. 99 contactpersonen met onbeperkt aantal gesprekken <60min)
  • en Dellmont (FreeVoipDeal: naar GSM 0.01€/minuut).
Perfecte gesprekskwaliteit (G.711 codec), dataverbruik om en bij de 75MB/uur bij gebruik van de G.711 codec.

Indien je Zoiper (of dergelijke) op je smartphone installeert, kan je jouw OVH en jouw FreeVoipDeal account permanent gebruiken. Ook op andere locaties ben je dan op je "vaste nummer" bereikbaar (mits internetverbinding uiteraard) en kan je genieten van dezelfde voorwaarden/tarieven (zowel naar vast als mobiel).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

cadsite schreef:Ik ben niet bang van de limiet, momenteel ga ik niet over de 80, dus dat zit wel goed. Alleen dacht ik dat de limiet van basic tot voor kort 100 was en geen 150, neen?
Klopt, wij hadden vroeger BI en toen was er een 100GB limiet. Het naar 150GB opgetrokken volume is er al even, al een jaar of iets langer als ik me niet vergis.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou wel even kijken of dat logisch is. Mijn ouders betaalden ongeveer €71/maand voor Whoppa (decoders gekocht). Ze hebben dit opgezegd omdat internet door de werkgever van mijn moeder voorzien wordt. Wel jammer, want het was in mijn ogen een beter aanbod voor de prijs dan wat ze nu hebben.

Hoeveel zou Whop dan zijn? Met vermoedelijk meer surfvolume, ook?
Internet + TV is toch ook al €56/maand...

Trouwens: in het laatste jaar hebben mijn ouders hun vaste telefonie bij Telenet weggenomen. Bij een Whop(pa) kon dat volgens mij nog. Met als gevolg dat de prijs van Freephone Europe afgetrokken werd van het factuur. Dat kwam dus maar op in de €50 per maand meer, voor 200/20 en 'vrij downloaden'.
Ik weet niet of dat voor altijd zo zou zijn blijven duren (had eerst schrik dat het hele abonnement in een Internet 200 + TV ging veranderen), maar Telenet zei van niet en dat was dus inderdaad niet zo. Als dat bij Whop ook kan, zou ik eerst mijn nummer uitporteren naar een VoIP-provider. Dan heb je voor in de €40 Internet basic, iets meer volume, en tv voor zo lang het blijft werken?
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”