Europese Roaming bij Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wat zijn de beperkingen van de EU roaming bij Telenet? Zit daar een beperking op in tijd?

Ik dacht dat bij de invoering ervan de telco's bedongen hadden dat je niet permanent in het buitenland kon roamen. Dat je dus nu en dan terug naar je eigen land moet terugkomen om zo misbruik te voorkomen.

Op de website van Telenet kan ik daar dus niets van terugvinden (what's new? :-D ) en googlen levert ook niet direct iets bruikbaars op.

Mijn dochter studeert voor een jaar in de UK. Nu zou ze normaal nu en dan wel eens terugkomen naar België maar met een quarantaine van telkens 2 weken is dat practisch onmogelijk geworden. Misschien dat ze met de Brexit vanaf 2021 toch wel naar een UK-nummer moet overstappen.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

Fyi
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... in-europa/
WAT MET JE CONTRACTVOORWAARDEN?
We voegden dit artikel toe aan de algemene voorwaarden: 'Telenet heeft het recht om de overeenkomst of de diensten voor voorafbetaalde belwaarde op te schorten of stop te zetten indien de simkaarten die gebruikt worden door een klant het voorwerp zijn geweest van een georganiseerde doorverkoop aan personen die niet in België woonachtig zijn of geen stabiele link hebben met België.'
De voorwaarden voor een normaal gebruik blijven gelden. Je kan dus onbezorgd roamen, zolang je binnen een ‘normaal gebruik’ blijft en je dus bv. het netwerk niet overbelast. Lees er meer over.
Als we vaststellen dat de simkaarten op een georganiseerde manier doorverkocht werden aan mensen die niet in België wonen, of die geen stabiele link kunnen aantonen met België, hebben we het recht om het abonnement stop te zetten of op te schorten. Dat geldt ook bij fraude.


Ik vermoed dat er niet direct een probleem zal zijn, tenzij uw dochter boven "een normaal verbruik" zou gaan (en daarenboven dan zou blijken in het UK gedomicilieerd te zijn)
De EU directive legt inderdaad evenwel meer beperkingen op
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_en.htm
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bedankt voor de info en de geruststelling. Zoals ik het begrijp is het dus enkel om georganiseerd misbruik tegen te gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”