GSM-abonnementen voor 8 gebruikers

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een KMO heeft momenteel een Telenet Klik 90GB. Dat is een Business FiberNet + 10 simkaarten met unlimited calling en een datapot van 90 GB, vrij op te gebruiken door de verschillende gebruikers. Er zijn momenteel 8 gebruikers, dus 2 simkaarten worden niet gebruikt. Daar komen we ruim mee toe al betalen we wel redelijk wat (150-200 eur per maand) extra voor internationale gesprekken.
We verhuizen binnen enkele weken naar een nieuwe lokatie waar geen coax beschikbaar is; om Telenet aan te sluiten moeten we 200m netuitbreiding doen en er zijn geen andere potentiële klanten in de buurt; ain't gonna happen. We hebben op die nieuwe lokatie internet van Proximus, en dat werkt naar behoren. Als we de Telenet internetaansluiting opzeggen vervalt meteen ook die Klik, en moeten we naar een ander gsm-abonnement uitkijken, maar Telenet heeft geen "datapot" formule zonder vast internet. Op zich vind ik dat idee van de datapot wel handig, het verbruik per gebruiker wisselt regelmatig (jonge mensen, enkele uit het buitenland dus als die bv op vakantie zijn dan verbruiken ze bv veel data, als ze in België zijn lang niet zoveel).
Ik heb daarstraks Telenet gebeld, en de situatie uitgelegd. Eén van de dingen die de persoon vermeldde was dat je voor 8 eur/maand 1000 minuten met GSM's naar het buitenland kan bellen. Dat lijkt me sterk (ik zou verwachten dat dit enkel voor vaste lijnen geldt, en die hebben we niet van Telenet) en die optie staat nergens op de website, maar 'k heb ze maar meteen laten activeren, zelfs al is het maar voor twee weken :) Als die optie effectief "werkt" is dat een zeer interessante tariefformule en zou ik zelfs overwegen die Business Fibernet op het oude kantoor gewoon actief te laten, of te verhuizen naar een medewerker thuis. Heeft iemand al van die optie gehoord?

Als dat niet blijkt te kloppen, wat zou je me dan aanraden als alternatief? Nu betalen we omgerekend 232 eur btwi voor 8 abonnementen met gemiddeld 11 GB data, of 29 eur/abonnement. De meeste andere operatoren zitten ook wel in die range, maar hebben dan geen datapot-formule.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Al eens naar de dienst opzeggingen gebeld ? ik kan me inbeelden dat ze niet graag zo een klant kwijt zijn en dat ze een of andere geste uit hun hoed toveren.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ze hebben dat product gewoon niet he. Daar kan ook de dienst opzeggingen niet zoveel aan veranderen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik bedoel misschien willen ze de kosten of een deel van de kosten op hun nemen.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ze nog eens gebeld, en ze hebben idd een optie om 2000 minuten per maand internationaal te bellen voor 8,7 eur, OOK mobiel.
Daar is volgens mij geen enkel alternatief voor bij een andere operator, dus dan kunnen we beter de internetlijn gewoon houden (of naar een medewerker thuis verhuizen).
Hier hebben ze in feite toch een heel sterk product mee, ik zie geen enkel alternatief waarbij ik voor 25 eur/maand excl BTW onbeperkt bellen, een datapot van 90 GB en een minutenpot van 2000 minuten/maand (dus virtueel onbeperkt) internationaal kan bellen. En die internetlijn en vaste telefoon die krijg je er dan nog bovenop, zelfs al heb je ze niet nodig. Kan toch bijna niet dat andere operatoren niks gelijkaardigs hebben?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

proximusboyke schreef:ik kan me inbeelden dat ze niet graag zo een klant kwijt zijn en dat ze een of andere geste uit hun hoed toveren.
Voor een klant die amper 232 euro opbrengt :lol:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Optie Internationaal bellen X

Voor maar € 10 per maand heb je 2.000 minuten om met je mobiele en vaste lijn te bellen naar het buitenland.

Naar deze EU-landen: Oostenrijk, Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk (en Monaco), Frans Guyana, Duitsland, Gibraltar (VK), Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, IJsland, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique, Mayotte, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Réunion, Roemenië, Saint-Barthélemy, Sint-Maarten, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Verenigd Koninkrijk en Andorra.
En naar Marokko, Turkije, de VS, Canada, Faeröer eilanden, Zwitserland en Democratische Republiek Congo


zal waarschijnlijk deze optie zijn
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad, maar het verbaast me dat geen enkele andere mobiele operator iets gelijkaardigs aanbiedt. Zoek maar eens op wat bij een andere operator een abonnement met internationaal bellen inbegrepen kost...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

proximusboyke schreef:Optie Internationaal bellen X

Voor maar € 10 per maand heb je 2.000 minuten om met je mobiele en vaste lijn te bellen naar het buitenland.
zal waarschijnlijk deze optie zijn
Is dat dan één pot van 2.000 minuten die je kan gebruiken met de vaste lijn + 10 SIM kaarten (Klik 90GB) ?
wow ...
SpecialK schreef:Als die optie effectief "werkt" is dat een zeer interessante tariefformule en zou ik zelfs overwegen die Business Fibernet op het oude kantoor gewoon actief te laten, of te verhuizen naar een medewerker thuis.
Dat lijkt mij inderdaad de beste oplossing (en een gelukkige medewerker die gratis internet krijgt :lol:
SpecialK schreef:Hier hebben ze in feite toch een heel sterk product mee, ik zie geen enkel alternatief waarbij ik voor 25 eur/maand excl BTW onbeperkt bellen, een datapot van 90 GB en een minutenpot van 2000 minuten/maand (dus virtueel onbeperkt) internationaal kan bellen. En die internetlijn en vaste telefoon die krijg je er dan nog bovenop, zelfs al heb je ze niet nodig.
Internet, vaste telefoon en Televisie!
PS. Tegenwoordig is de Klik bundel met 10 SIM kaarten Klik 120GB (€260.27 excl BTW)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe ik ben bijna zeker van wel. Aangezien de optie staat bij : Onbeperkt bellen en sms’en
Op elk toestel

special k

base bied 600 min voor 15€



belgacom vaste lijn



Free Calls International
Van 17u tot 8u tijdens de week., 24u/24 in het weekend en op feestdagen

2000 minuten/maand max.
bel je zonder bijkomende kosten vanaf je vaste lijn naar vaste lijnen en mobiele nummers:
- naar de meeste Europese landen
- naar de Verenigde Staten en Canada
Bel naar vaste lijnen in Marokko en Turkije

€ 2,50 /maand



Unlimited Calls National/International
24/24

Onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in België
1000 minuten naar alle mobiele nummers in België
1000 minuten naar alle vaste en mobiele nummers in Europa, Canada en de Verenigde Staten en naar alle vaste nummers in Marokko en Turkije

€ 18,15 /maand
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef: Is dat dan één pot van 2.000 minuten die je kan gebruiken met de vaste lijn + 10 SIM kaarten (Klik 90GB) ?
wow ...
Ja, klopt. Daar vind ik op het eerste zicht geen enkel alternatief voor bij een andere operator.
philippe_d schreef: Internet, vaste telefoon en Televisie!
Televisie kan je eruit laten, dat is een "optie" bij Klik.

Die Proximus vaste lijn is niet echt een alternatief, ik ga onze medewerkers echt niet uitleggen dat ze voor een internationaal gesprek naar kantoor moeten komen om daar met een vast toestel te bellen. Als het via een vaste lijn mag vind je oplossingen genoeg waar internationaal bellen in zit. Maar als je ook mobiel internationaal wil bellen (en geen Triiing of aanverwante oplossingen) blijft er niet meer veel over.

Bij Proximus moet je dan bv al een Bizz Mobile 5G International van 55 eur/maand nemen. Daar zit dan "alles" unlimited in, maar dat hebben we niet nodig.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik wil mijn eigen topic nog eens oprakelen. Het bedrijf groeit en we zitten binnen enkele weken aan 15 GSM-abonnementen. Momenteel hebben we nog steeds een Klik 120 waarvan we de internetlijn niet gebruiken.
We betalen nu 247 eur excl btw voor 10 GSM-abonnementen. In elk abonnement zit onbeperkt bellen, en we hebben een datapot van 120 Gb en 2000 minuten internationaal bellen per maand. Die krijgen we niet op; we verbruiken ongeveer 45 GB/maand aan data en we bellen voor ~50-100 minuten per maand internationaal. We blijven met dat “probleem” zitten dat we niet op voorhand weten wie welk volume nodig heeft, als we daar niet teveel naar willen kijken moeten we iedereen eigenlijk ~ 10 GB data geven.

Daarnaast hebben we twee aparte smartphones die we gebruiken voor onze operations, en twee datasimkaarten voor mobiele routers. Voor die laatste vier hebben we resp een King Supersize, en een KongSurf Supersize omdat die toch een wat “voorspelbaarder” gedrag hebben (er wordt bv nooit internationaal gebeld met die smartphones)

We krijgen nu nog een medewerker bij waar we ook een oplossing voor moeten zoeken. Als ik de KLIK houd voor de eerste 10 medewerkers heb ik al 5 extra simkaarten nodig, en vanaf 6 kan ik Business Mobile Contact nemen voor de smartphones (20 eur excl, onbeperkt bellen + 8 GB, hopelijk is dat genoeg voor iedereen) en business contact limitless voor de mobiele routers (want die verbruiken meer dan 8 GB/maand) en blijf ik nog met het internationaal bellen aan 58 ct/min zitten.

Zijn er andere suggesties? Aangezien je tegenwoordig toch onbeperkt belt maakt het op zich niet uit dat de helft bij Telenet en de helft bij een andere operator zit.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Beste manier is om vertegenwoordigers te laten langskomen voor 10+ abonnementen. Mijn broer had een formule die je niet kon terugvinden op de proximus site. 10tal GSM'S en drie vaste lijnen.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

SpecialK schreef:We blijven met dat “probleem” zitten dat we niet op voorhand weten wie welk volume nodig heeft, als we daar niet teveel naar willen kijken moeten we iedereen eigenlijk ~ 10 GB data geven.
Bij ons is men recentelijk overgestapt naar één globale pot... dergelijke formules bestaan dus (bij Proximus).

Met een tiental SIM kaarten als bedrijf kan je speciale aanbiedingen krijgen maar dan ga je best via je vertegenwoordiger (of bedrijven die dat optimaliseren voor jou).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”