Telenet account gehackt

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Hoi

Mijn schoonzus heeft me al een paar keer gebeld omdat hare account gehackt zou zijn. Vandaag had ze weer een mail gekregen dat het paswoord is gewijzigd terwijl ze niets gedaan heeft. Buiten het wachtwoord wijzigen naar iets sterk kan ik me niets anders inbeelden ? Telenet heeft ook geen 2FA zie ik ? 'k Zou het ook straf vinden dat iemand zomaar haar account van paswoord kan wijzigen ...

Zijn er nog andere manieren waarop personen van haar account kunnen profiteren ? Wat moet ze toe zetten of wijzigen ?

:? :cop:
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Toen ik vroeger bij telenet zat kon je gewoon het wachtwoord wijzigen vanaf het netwerk waarop het abonnement actief is, zonder identificatie.

Misschien iemand die bij haar woont?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Luboli schreef:Toen ik vroeger bij telenet zat kon je gewoon het wachtwoord wijzigen vanaf het netwerk waarop het abonnement actief is, zonder identificatie.

Misschien iemand die bij haar woont?
Zou wel eens goed kunnen, ze is nogal vrij nonchalant en woont in centrum Gent :P
Heb het doorgegeven, kan zeker geen kwaad
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

jammer, nu is het voor altijd omzeep.

jaartje orange
Area57
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2013, 00:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 4 keer

Je kan de stappen volgen om haar telenet e-mailadres om te vormen naar een persoonlijke login. Dan word er steeds een sms gestuurd als er een nieuw wachtwoord wordt aangevraagd: https://www2.telenet.be/nl/profiel/profiel/
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”