Raar fenomeen vaste telefonie
Geplaatst: 11 sep 2019, 13:23
Beste mede-ub'ers
Sedert enige tijd worden we geonfronteerd met een raar fenomeen op onze vaste telefoon doch voor de technici onder jullie misschien niet zo eigenaardig.
Als vaste telefoon gebruiken we al jaren een Giga-set van Siemens met 3 DECTS. Het toestel werkt, m.a.w. we kunnen bellen en gebeld worden maar ... Meermaals per dag horen we 1 biep geluid en nadien gaat het envelopje op het toestel aan en uit net zoals wanneer je een oproep gemist hebt. Op het display verschijnt "nummer onbekend".
Bij de TN- helpdesk gaf men aan dat dit te maken had met de voicemail en daar heeft men het aantal beltonen verlengd vooraleer de berichtendienst in werking treedt. Bij Telenet en uit onze afrekening blijkt dat er geen andere (kwaadwillige) oproepen zijn buiten de nummers die wij herkennen.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat we verbouwd hebben en dat de elektricien een utp-kabel die klaar zat gebruikt heeft ipv. een telefoonkabel heeft om de tel aansluiting in de modem te verbinden met de aansluiting op de muur. Vanaf het aansluitdoosje op de muur werken we met de bij de tel. geleverde kabel die we al jaren probleemloos gebruiken.
Ik dacht al aan een kortsluiting in de NIKO- inbouw telefoon aansluiting maar dan zou er toch permanent een probleem moeten zijn? Iemand enig idee van wat hier aan de hand kan zijn want bij telenet geraak ik niet verder.
Dank voor jullie suggesties.
Sedert enige tijd worden we geonfronteerd met een raar fenomeen op onze vaste telefoon doch voor de technici onder jullie misschien niet zo eigenaardig.
Als vaste telefoon gebruiken we al jaren een Giga-set van Siemens met 3 DECTS. Het toestel werkt, m.a.w. we kunnen bellen en gebeld worden maar ... Meermaals per dag horen we 1 biep geluid en nadien gaat het envelopje op het toestel aan en uit net zoals wanneer je een oproep gemist hebt. Op het display verschijnt "nummer onbekend".
Bij de TN- helpdesk gaf men aan dat dit te maken had met de voicemail en daar heeft men het aantal beltonen verlengd vooraleer de berichtendienst in werking treedt. Bij Telenet en uit onze afrekening blijkt dat er geen andere (kwaadwillige) oproepen zijn buiten de nummers die wij herkennen.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat we verbouwd hebben en dat de elektricien een utp-kabel die klaar zat gebruikt heeft ipv. een telefoonkabel heeft om de tel aansluiting in de modem te verbinden met de aansluiting op de muur. Vanaf het aansluitdoosje op de muur werken we met de bij de tel. geleverde kabel die we al jaren probleemloos gebruiken.
Ik dacht al aan een kortsluiting in de NIKO- inbouw telefoon aansluiting maar dan zou er toch permanent een probleem moeten zijn? Iemand enig idee van wat hier aan de hand kan zijn want bij telenet geraak ik niet verder.
Dank voor jullie suggesties.