(telenet) base weigert base 0 abbo te geven

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb 1x base 9 en 4x base 0 (voor o.a. in het alarm en in de simbox als backup van de vaste lijn)...
nu wou ik nog een nr toevoegen - vroeger kreeg je dan zelfs 15 euro belwaarde erbovenop - maar nu weigert base me die b-0 te geven zelfs!

het antwoord is letterlijk dit, niet meer of niet minder:
Wij kunnen uw online aanvraag niet verwerken omdat wij u momenteel geen extra lijn kunnen toekennen
w...t...f?
sja, dan kan het ook niet verbazen dat telenet klanten verliest en niet meer groeit, als ze al extra abbo's weigeren
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Heb je het nu over Base of over Telenet?
Bij Base staat het B0 abonnement inderdaad al een tijdje niet meer op de website, Telenet heeft toch nog wel 'prijs volgens verbruik'?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

butskristof schreef:Heb je het nu over Base of over Telenet?
Bij Base staat het B0 abonnement inderdaad al een tijdje niet meer op de website, Telenet heeft toch nog wel 'prijs volgens verbruik'?
Volgensmij heeft hij het over Base, maar telenet heeft base overgenomen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Base 0 staat wel degelijk nog steeds op de website. Als je naar de abonnementen gaat krijg je de 4 formules (15, 25, 35, 45 euro) naast elkaar.
Daar vlak onder staat in kleine lettertjes : Betaal enkel wat je verbruikt met Base 0. Als je daar op klikt, kom je op de pagina voor Base 0.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heb het idd over base, dat nu dus van telenet is.
base0 staat ook nog gewoon op de website (base9 is afgeschaft voor nieuwe klanten).

nugoed, mij niet gelaten.
deze week al de base0's overzetten naar dommel hun 0 euro formule en de base9 gaat dan naar united telecom of scarlet.
telenet wil me niet, mij niet gelaten. heb ze eerder ook al buitengesmeten voor internet en tv, dus ik was al niet meer zo happig om nog klant te blijven bij base... geven ze me nog een reden om weg te gaan ook.

snap alleen dus niet waarom een extra base 0 niet mogelijk zou zijn, vooral omdat ik er nog eentje had (maar dat op een ander klantennr stond en dus vervallen is in december - omdat ze ook al de moeite niet deden om het naar mijn correcte klantennr over te zetten)
de service van base is sinds de overname écht droevig.

zou dat komen omdat ze ipv hun helpdesk een beetje kwalitatief te houden, al het geld in het verbeteren van hun netwerk hebben gestoken? :p
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Splitter schreef:heb het idd over base, dat nu dus van telenet is.
base0 staat ook nog gewoon op de website (base9 is afgeschaft voor nieuwe klanten).

nugoed, mij niet gelaten.
deze week al de base0's overzetten naar dommel hun 0 euro formule en de base9 gaat dan naar united telecom of scarlet.
telenet wil me niet, mij niet gelaten. heb ze eerder ook al buitengesmeten voor internet en tv, dus ik was al niet meer zo happig om nog klant te blijven bij base... geven ze me nog een reden om weg te gaan ook.

snap alleen dus niet waarom een extra base 0 niet mogelijk zou zijn, vooral omdat ik er nog eentje had (maar dat op een ander klantennr stond en dus vervallen is in december - omdat ze ook al de moeite niet deden om het naar mijn correcte klantennr over te zetten)
de service van base is sinds de overname écht droevig.

zou dat komen omdat ze ipv hun helpdesk een beetje kwalitatief te houden, al het geld in het verbeteren van hun netwerk hebben gestoken? :p

Dat geld wat die verbetering kost verdienen ze 2x terug, eerst abbo's duurder maken en dan speedboost optie verkopen.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Vermoedelijk bieden ze BASE 0 aan jouw niet aan omdat dit abonnement enkel voor particulieren bedoeld is.
Aan je uitleg vermoed ik dat je een professioneeel contract hebt (simbox bijv.) wellicht hierdoor dat ze BASE 0 niet willen aanbieden.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Of hij heeft al teveel nrs .
Is er geen beperking van aantal nrs op 1 klantennr.
U kunt meerdere nrs hebben, maar ik geloof dat je naar een shop zal moeten gaan om een extra klantenrekening aan te maken.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik denk dat de max 5 zal zijn want bepaalde wetgeving van de telecomwet geldt enkel als je minder dan 6 oproepnummers hebt.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

fvhbrugge schreef:Vermoedelijk bieden ze BASE 0 aan jouw niet aan omdat dit abonnement enkel voor particulieren bedoeld is.
Aan je uitleg vermoed ik dat je een professioneeel contract hebt (simbox bijv.) wellicht hierdoor dat ze BASE 0 niet willen aanbieden.
is gewoon voor prive gebruik hoor, de simbox is gewoon een backup voor de vaste lijn (voip).
nubon, de eerste 2 nummers zijn al begonnen aan de nummeroverdracht.

Het max van 5nrs op 1 klantennummer zou kunnen kloppen, want daar zit ik idd aan, maar dan vind ik het toch maar klantonvriendelijk.
En het feit dat ze het ook niet vermelden in de mail, sja...
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Je kan als particulier maximaal hetzelfde aantal lijnen nemen als er gezinsleden op je adres gedomicilieerd staan.
Het gebruik van een simkaart in een simbox wordt niet toegestaan, dit staat in hun algemene voorwaarden vermeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Rke schreef:Je kan als particulier maximaal hetzelfde aantal lijnen nemen als er gezinsleden op je adres gedomicilieerd staan.
waar staat dat dan geschreven?
Rke schreef:Het gebruik van een simkaart in een simbox wordt niet toegestaan, dit staat in hun algemene voorwaarden vermeld.
commercieel gebruik van een simbox is niet toegelaten, ik gebruik het ding ook niet commercieel.
simbox is eigenlijk trouwens het foute woord, het is gewoon een omvorming van simkaart nr vaste lijn, zodat het mee aangesloten kan worden op mijn voip installatie.
op die manier kan ik nog altijd uitbellen als de voip plat zou liggen, zonder dat ik daarvoor van toestel moet wisselen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tot 6 simkaarten kan je je beroepen op het gebruik als particulier in probleemgevallen. Boven de 6 simkaarten (of producten) niet meer.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik had er dus 5 in totaal en dit zou de 6de worden.
nu soit, ik ben iemand die ook effectief doet wat die zegt en ben er dus weg aan het migreren.

ik besef ook wel dat ze het niet zullen voelen en er al helemaal niet om zullen geven, hoeft voor mij ook niet, maar je zou toch een beetje meer klantvriendelijkheid verwachten (hoewel, van telenet eigenlijk nooit echt iets van gemerkt)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”