Telenet begint met overzetten van Orange naar eigen netwerk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik kreeg net deze mail binnen:
Beste klant,

Via deze weg willen we je inlichten over ons mobiele netwerk. Vandaag geniet je al van het strafste netwerk voor internet, vaste telefonie en digitale tv. Wel, binnenkort bel en surf je ook mobiel via ons eigen Telenet-netwerk.

Ons eigen mobiele netwerk

Hoezo, vraag je je af, bovenaan mijn scherm zie ik toch al Telenet staan?
Oké, even uitleggen. Telenet heeft onlangs geïnvesteerd in een eigen mobiel netwerk. Dat betekent dat we nu zelf volop werken aan verbeteringen en vernieuwingen, zoals we dat ook voortdurend doen bij ons vaste kabelnetwerk.

Zo garanderen we dat je ook in de toekomst optimaal gebruik kan blijven maken van al je mobiele toepassingen.

Onlangs mochten we de eerste klanten op ons eigen netwerk verwelkomen. We kijken ernaar uit om ook jou de kwaliteit ervan te laten ervaren.

Alles verloopt automatisch!

Je hoeft zelf niets te doen. Alles gebeurt automatisch in de loop van de komende maanden.

Zo ben je helemaal klaar om te bellen en blijven bellen, te surfen en blijven surfen,...

Nog veel bel- en surfplezier!

Jeroen Bronselaer
Marketingdirecteur

PS: Nog vragen? Lees dan snel meer.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Vind het stom om deze e-mail te sturen en zo nodeloos paniek of vragen te creëren. 95% van de klanten denkt er niet bij na, die zien Telenet staan op hun GSM dus gaan ze er ook vanuit dat Telenet het netwerk en alles beheert. De rest van de klanten die het weten, zullen het wel via andere kanalen volgen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Zouden ze dat naar alle klanten sturen?
Tijd om van provider te veranderen dus, of zijn er streken waar Telenet het Orange netwerk heeft bijgebeend?
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Recent ben ik van Telenet (Orange netwerk) naar Mobile Vikings gegaan en ik moet zeggen dat het verschil nog duidelijk voelbaar is.

Het Base netwerk is gewoon slechter, op veel plaatsen en zeker binnen. Als ze gaan beginnen met iedereen van Orange naar Base te verhuizen dan zullen veel klanten plots een slechter bereik hebben vrees ik.. tenzij er een mirakel gebeurt de komende maanden (wat niet het geval zal zijn)
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Ik schreef hier gisteren toevallig nog een blog over omdat ik ook problemen heb met het Base netwerk en ik me zorgen maakte als de overschakeling ging beginnen. En daarnet al kleine update gedaan.

Dat is ook 1 van de redenen dat ik momenteel niet naar Telenet omschakel want dan zit ik nog op het slechte netwerk. Al weet je niet voor hoe lang. We zullen zien hoe snel er klachten voor slecht bereik komen.
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Stiaan schreef:Recent ben ik van Telenet (Orange netwerk) naar Mobile Vikings gegaan en ik moet zeggen dat het verschil nog duidelijk voelbaar is.

Het Base netwerk is gewoon slechter, op veel plaatsen en zeker binnen. Als ze gaan beginnen met iedereen van Orange naar Base te verhuizen dan zullen veel klanten plots een slechter bereik hebben vrees ik.. tenzij er een mirakel gebeurt de komende maanden (wat niet het geval zal zijn)
Ze zullen ook waarschijnlijk eerst de klanten overzetten die op locaties wonen waarvan ze weten dat het bereik even goed of beter is. Daarnaast zijn ze bij Telenet ook bezig met alle masten te vervangen/bij te plaatsen. (las een tijd geleden dat het een investering van ongeveer 200miljoen euro was)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Hoe ver staan ze eigenlijk met die investeringen?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

het is afwachten hoe de overschakelingen zullen gebeuren van Orange-Telenet naar Base-Telenet. Hopelijk is Telenet slim genoeg om eerste de klanten over te zetten waar ze zeker zijn dat het Base netwerk sterk genoeg is op alle vlakken. Op die manier hebben ze nog wat tijd om heel snel te gaan investeren in gebieden waar het Base netwerk ondermaats is.

Hopelijk kan het Base netwerk plots die + 1 miljoen klanten die van het Orange-Telenet komen aan. Dat zou wel eens het tweede struikelblok kunnen worden.

Hopelijk zijn de pipo's van Proximus en Orange nu reeds klaar met een campagne die per direct in gang kan geschoten worden op het moment dat de Base-Telenet klanten beginnen te morren over de mindere of geen ontvangst (ja hoor zo zijn er nog gebieden in Vlaanderen).
Orange zou hierbij op rozen moeten zitten, want het gaat in de eerste plaats om het terugwinnen van hun eigen klanten die op hun netwerk zaten onder de noemer Telenet.

We gaan boeiende maanden tegemoet. :beerchug:
Tanguy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2017, 20:58

Zou Telenet echt zo dom zijn om dit op een onbezonnen manier uit te rollen?

Met al die politiekers in hun adviesraden kan zoiets toch niet gebeuren :bang:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Sinds enkele weken heeft mijn vrouw serieuze problemen op het Base-netwerk (provider: MV).
Als ze wil uitbellen, wordt 7 op de 10 keer de oproep meteen beëindigd. Na een paar keer proberen lukt het wel.
Ik heb hierover MV gecontacteerd en ze vroegen me op enkele tijdstippen enz door te geven, waarmee ze dan een case hebben aangemaakt bij de netwerk-beheerder.
Maar als ik op de FB-pagina van MV kijk, hebben heel wat mensen hier last van. Er wordt steeds gevraagd om de gegevens, maar gezien het aantal meldingen, lijkt me precies eerder iets structureels te zijn ipv enkele afzonderlijke gevallen.

Ik ben sterk aan het overwegen om haar belkrediet op te laten doen, en dan mijn Px-abonnement van vast internet te upgraden naar een Tuttimus. Free Facebook data voor mijn vrouw :-D
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Nog een mooie: tegenwoordig heel veel klanten over de vloer waarbij oproepen systematisch slecht zijn. Robotachtige stemmen, call drops, mof geluid, ... Praktisch enkel bij MV en Telenet, nog geen cases bij Proximus tegengekomen.
Eerst dachten we dat het enkel iPhone 7 was, maar zelfde problemen ook in andere iPhones. Geen idee of dit ook zo frequent bij Android voorkomt.

Eerst dachten we dat het aan de toestellen zelf lag en werden deze omgeruild, maar het begint echt structureel voor te komen bij verschillende toestellen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Aiaiai het netwerk is nu al niet denderend.
In nevele zullen ze rap weglopen enkel 2G binnenhuis en 25% van de gemeente buiten ook enkel 2G. :angel:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Hoe kan een klant eigenlijk weten of hij bij Telenet via Orange of Base surft?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Als je een Orange abo hebt en geen klant bent bij TN dan verandert er niks veronderstel ik toch, of zie ik het verkeerd?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

ja, uiteraard blijven Orange klanten zelf gewoon op Orange netwerk :)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
diepvries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 03 jan 2017, 13:40
Locatie: W-VL
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 6 keer

Via deze website kan je alvast de zendmasten terugvinden in uw buurt, super handig. http://www.sites.bipt.be/
Als ik straks op Telenet zit zou ik alvast een stuk betere ontvangt moeten hebben... :banana:
:???: Orange LOVE 150Mbps
:???: Fortinet 60F + Linksys LGS116P + UCK G2 Plus + UAP AC Pro
:???: OVH VOIP + Gigaset C530IP
:???: iPhone 13 256 GB - Proximus Zen
:???: iPhone XR 64 GB - Orange Go Plus
sdb
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 maa 2013, 17:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mijn ervaring is juist omgekeerd, vroeger zat ik bij MV en had ik binnen overal ontvangst, sinds januari bij telenet op het orange netwerk en in de helft van de woning geen of moeizaam ontvangst.
Ik had gisteren ook deze mail ontvangen en heb contact opgenomen om de overschakeling naar het base netwerk direct te forceren, dit hebben ze ook gedaan en sinds gisteren middag terug overal ontvangst binnen :-)
Pico
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 02 maa 2007, 19:56
Locatie: Belgium
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 27 keer

diepvries schreef:Via deze website kan je alvast de zendmasten terugvinden in uw buurt, super handig. http://www.sites.bipt.be/
Als ik straks op Telenet zit zou ik alvast een stuk betere ontvangt moeten hebben... :banana:

Via deze site kan je ook de zendmasten opzoeken, en kan je ook het dossier met het type zendmast
en de straalrichting bekijken:
https://www.lne.be/kaart-zendantennes
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

en die van Brussel voor de volledigheid.
http://geoportal.ibgebim.be/webgis/zend ... gtype=2067
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef:Hoe ver staan ze eigenlijk met die investeringen?
Voor deze maand alleen al heeft Telenet een 300 tal wijzigingen aangevraagd voor de masten op een totaal van 4OO voor alle providers samen. Telenet is zeker bezig alle masten aan het bijstellen om de capacteit te verhogen.
q-tec schreef: In nevele zullen ze rap weglopen enkel 2G binnenhuis en 25% van de gemeente buiten ook enkel 2G. :angel:
Als je kijkt naar de technische fiches van de zendmasten in het centrum van Nevele, dan is het enkel Telenet die daar een goedgekeurde aanvraag heeft voor 4G (op 800MHz). De andere enkel voor 3G op 900Mhz (geen 4G, ook niet op 1800Mhz). En op de mast die Proximus en Telenet delen, dan heeft die van Telenet zelfs nog een hoger vermogen.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zoveel jaren achterstand kan niet opgelost worden in enkele maanden vrees ik ..
Buitenshuis misschien wel, maar de zogenaamde "deep indoor coverage" daar laten ze nog heel wat steken vallen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Stiaan schreef:Zoveel jaren achterstand kan niet opgelost worden in enkele maanden vrees ik ..
Buitenshuis misschien wel, maar de zogenaamde "deep indoor coverage" daar laten ze nog heel wat steken vallen.
Hier maximum 3G buiten en vanaf het moment je ergens binnen gaat komt "geen service" op het scherm. Enkel buiten bereik en binnen niets. Telenet/Base zullen dag en nacht mogen werken om toch nog iets uit de brand te kunnen slepen.
Gebruikersavatar
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Berichten: 571
Lid geworden op: 31 maa 2012, 16:41
Twitter: MisterTommie
Locatie: Lille, FR
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Steven7 schreef:Hoe kan een klant eigenlijk weten of hij bij Telenet via Orange of Base surft?
Dat had ik ook graag geweten
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Bij iPhone kan je dit zien via instellingen --> algemeen --> info --> aanbieder

Of zoek handmatig naar netwerken. Zie je Base staan in de lijst dan ga je via Orange. Zie je Orange staan dan zit je al op het Base/Telenet netwerk.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

sdb schreef:Mijn ervaring is juist omgekeerd, vroeger zat ik bij MV en had ik binnen overal ontvangst, sinds januari bij telenet op het orange netwerk en in de helft van de woning geen of moeizaam ontvangst.
Uiteraard zijn alle ervaringen anecdotisch, want alles hangt af van je locatie, mast, huis, ...

Ik heb mobistar (enfin, orange) en binnen ontvangst is een ramp in deze buurt; terwijl collega's op 3G of 4G zitten val ik terug op Edge, en dat heen- en weer- gepingpong van edge naar 3g en terug is dodelijk voor de batterijduur (disclaimer: ik zet geen 4G aan, want die vreet ook batterijen en die dekking is vaak nog dunner, dus nog meer gepingpong).

Rond het station van Leuven was het trouwens jaren (geen idee of het nog zo is) zo erg dat je zelfs op de bus of gewoon te voet niks geen ontvangst had, zelfs geen edge.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Stiaan schreef:Bij iPhone kan je dit zien via instellingen --> algemeen --> info --> aanbieder
Bij mij staat daar Telenet, dus daar zal je het niet kunnen zien. Tenzij ze Base naam al veranderd hebben in Telenet?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Vaganzza schreef:
Stiaan schreef:Bij iPhone kan je dit zien via instellingen --> algemeen --> info --> aanbieder
Bij mij staat daar Telenet, dus daar zal je het niet kunnen zien. Tenzij ze Base naam al veranderd hebben in Telenet?
Werkt het "trucje" om manueel netwerken op te zoeken ?
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

Stiaan schreef:
Vaganzza schreef:
Stiaan schreef:Bij iPhone kan je dit zien via instellingen --> algemeen --> info --> aanbieder
Bij mij staat daar Telenet, dus daar zal je het niet kunnen zien. Tenzij ze Base naam al veranderd hebben in Telenet?
Werkt het "trucje" om manueel netwerken op te zoeken ?
In principe staat bij aanbieder altijd Telenet. Je kan het alleen maar te weten komen door manueel naar de netwerken te laten zoeken. Staat Orange daar tussen, dan zit je op het BASE netwerk. Staat BASE ertussen, dan zit je met je Telenet kaart op het Orange netwerk zoals hierboven al correct werd gezegd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ubremoved14998
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jan 2010, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik denk dat ik sinds kort ook op base zit ipv orange bij Telenet... Edge in een stadscentrum, het is niet voor mogelijk te houden. Hopelijk kan telenet snel de dekking verbeteren.

Als ik via mobiele netwerken zoek, dan staat base echter in de lijst en orange niet. Ik weet niet of dat trukje ook geldig is voor een htc one m9.

In elk geval hoop ik dat het enkel beter wordt.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zal toch de kracht van het orange netwerk zijn...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Niets houd je tegen om terug naar het Orange-netwerk of Proximus-netwerk over te schakelen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ja, dan verliezen ze hun Wiggo bundel korting, daarom zo voordelig.
ubremoved14998
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jan 2010, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

raf1 schreef:Niets houd je tegen om terug naar het Orange-netwerk of Proximus-netwerk over te schakelen.
Dat ga ik voorlopig niet doen, heb nu 10 gig mobiele data. Denk niet dat ik dat elders klaar ga krijgen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5785
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Tinolicus schreef:Denk niet dat ik dat elders klaar ga krijgen.
Orange Arend biedt 10 GB voor 39 euro/maand https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... nten/arend
Scarlet Mobile HiFive bied 5 GB standaard voor 15 euro/maand, maar je kan extra gigabytes toevoegen tot maximum 8 GB voor 30 euro/maand https://www.scarlet.be/nl/postpaid/hi-five/

Orange Arend + Telenet Whoppa = 39 euro/maand + 79,48 euro/maand = 118,48 euro/maand ==> goedkoper dan Wigo en beter Orange-netwerk
Scarlet Mobile HiFive 8 GB + Telenet Whoppa = 30 euro/maand + 79,48 euro/maand = 109,48 euro/maand ==> goedkoper dan Wigo en beter Proximus-netwerk
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als hij manueel netwerk zoekt staat Orange er niet bij, maar BASE wel, dus hij zit nog op het Orange netwerk. Overschakelen heeft dan geen nut.
xayana
Premium Member
Premium Member
Berichten: 694
Lid geworden op: 21 dec 2009, 17:33
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

raf1 schreef: Orange Arend + Telenet Whoppa = 39 euro/maand + 79,48 euro/maand = 118,48 euro/maand ==> goedkoper dan Wigo en beter Orange-netwerk
Dit klopt enkel in de veronderstelling dat Tinolicus slechts 1 simkaart in gebruik heeft.
Stel dat een ander gezinslid ook een simkaart heeft, maar die eigenlijk zo goed als enkel gebruikt om te bellen dan ga je met die combinatie Orange & Telenet niet goedkoper af zijn.
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

lithion schreef:Als hij manueel netwerk zoekt staat Orange er niet bij, maar BASE wel, dus hij zit nog op het Orange netwerk. Overschakelen heeft dan geen nut.
Ik zou dit ook denken, maar mijn vrouw heeft Lycamobile dat oorspronkelijk op Orange zat. Daarna is dit gemigreerd en geeft de gsm "BASE | Lycamobile" weer en toch staat er bij manueel zoeken op netwerken geen Orange/Mobistar in de lijst.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

tommydnp schreef:
lithion schreef:Als hij manueel netwerk zoekt staat Orange er niet bij, maar BASE wel, dus hij zit nog op het Orange netwerk. Overschakelen heeft dan geen nut.
Ik zou dit ook denken, maar mijn vrouw heeft Lycamobile dat oorspronkelijk op Orange zat. Daarna is dit gemigreerd en geeft de gsm "BASE | Lycamobile" weer en toch staat er bij manueel zoeken op netwerken geen Orange/Mobistar in de lijst.
Klopt, LycaMobile zit sinds kort op Base. Toen ik vertrok op verlof stond er nog mooi Lycamobile op mn gsm. Nu plots BASE | Lycamobile :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved14998
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jan 2010, 16:28
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

xayana schreef:
raf1 schreef: Orange Arend + Telenet Whoppa = 39 euro/maand + 79,48 euro/maand = 118,48 euro/maand ==> goedkoper dan Wigo en beter Orange-netwerk
Dit klopt enkel in de veronderstelling dat Tinolicus slechts 1 simkaart in gebruik heeft.
Stel dat een ander gezinslid ook een simkaart heeft, maar die eigenlijk zo goed als enkel gebruikt om te bellen dan ga je met die combinatie Orange & Telenet niet goedkoper af zijn.
Inderdaad, mijn vrouw haar simkaart zit in de wigo en binnenkort komt er nog een derde simkaart op voor mijn werk.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Onlangs de vraag eens gesteld aan de helpdesk van Telenet.
Nieuwe klanten van Telenet zijn vanaf nu meteen verbonden via het BASE netwerk.

Nu is het wel nog even afwachten mocht ik de stap zetten aangezien het 4G bereik hier (Aarschot stad) heel miniem is.


"Indien je zou overschakelen naar Telenet wordt je meteen op het Base netwerk geplaatst, Kristof. Weet wel dat we het netwerk aan het optimaliseren zijn, moest je toch de overstap overwegen."
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”