Zeer traag mobiel internet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Recent zijn we op het werk geswitched van Px naar Telenet voor mobiele telefonie ICM samsung s20.
Geen idee welk product het juist is maar ik heb 8GB per maand + onbeperkt rest.

Het issue is dat het mobiel internet dieptriestig traag verloopt. Inloggen op apps/sites laden/youtube kijken duurt veel langer of verloopt met gigantische vertraging + soms faalt dit gewoon. Van zodra ik switch naar mijn 2e simkaart (Mobile vikings) of op de wifi ga verloopt alles uiterst vlot. Ook als ik de landsgrens passeer verloopt het ineens uiterst vlot. Dit gedrag zie ik overal van boerengat tot stad waardoor ik slecht bereik op één tot meerdere toevallige locaties wel kan uitsluiten. Het is overal.
Na het uitvoeren van een speedtest zie ik vreemd gedrag. De DL-test start heel traag (~ 6 Mbit) om zeer snel te eindigen. De upload is om te huilen.
Screenshot_20210906-210900_Speedtest.jpg
Ik vermoed dat er hier toch heel stevige traffic shaping en/of packet loss aan de gang is. Los van het ethische kan me dat niet bommen maar ik wil er geen merkbare hindernis van ondervinden elke keer ik mijn gsm vast neem.

Om een voorbeeld te geven: het openen van een nieuwspagina duurt soms al 15 seconden langer dan via een andere verbinding. Ook bij gebruik van de gsm als hotspot is mijn verbinding vreselijk traag of zelfs niet werkend.

Enkele jaren terug genoeg op het BASE netwerk vertoeft. Hoewel dit nooit een topper was heb ik nooit deze achterlijkheden gehad. Zijn er nog mensen die deze frustraties meemaken?
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Probeer een server die packet loss info ondersteunt mss?

Maar eerlijk, ondanks dat ik niet de grootste fan van TN ben, ben ik echt heel blij met hun 4G.
Voor mij overal snel, overal ( zelf in ons boerengat) 4G op hoge frequentie en naar mijn ervaring vaak veruit de hoogste upload van de 3..
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Probeer eens alleen 3g/3g+ toen ik TN had was het toch merkbaar beter. 4g was niet werkbaar.

Natuurlijk de 4G snelheid loop je dan wel mis
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Qua bereik zijn ze nog niet de beste, maar qua snelheid heb ik nooit problemen gehad. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd wel ineens momenten heb dat niks laadt (meestal met 1 a 2 streepjes wel) op m’n werk bijvoorbeeld of thuis, waar dit vroeger nooit was.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Exact dit! Klinkt zeer herkenbaar helaas.
Ik vermoed dat ze netwerk technisch echt iets hebben verdraait.

Het forceren op 3G lijkt wel enorm te helpen!

Bedankt voor de reacties verder
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Super dat het 3g voorstel hielp, het heeft mij zelf ook enorm geholpen toen ik TN netwerk gebruikte.

PS let maar op je batterij ze zal langer meegaan met beter bereik ;)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Die extra batterijduur is zeker welkom! Zeer ontevreden van die samsung s20, moet 2 keer per dag aan de kabel :bang: Jammer genoeg is het dat of Iphone volgens de werkgever.

Over een weekje zal ik laten weten of ik nog storingen heb gehad!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Super goed nieuws en probeer anders de A of M reeks van Samsung eens
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb ooit iets gelijkaardigs voorgehad toen het nog BASE was, alles ging super traag ongeacht de verbonden cell, de fenomenen die jij dus ook merkt. Na wat mailen & bellen met de support (en speedtests vanop verschillende locaties door te sturen) toen een van hun (2nd/3nd) engineers aan de lijn gehad die het uiteindelijk gefixt kreeg, no idea wat de root cause was toen eigenlijk :-)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb soortgelijk probleem gehad bij overstappen naar een andere provider. Bleek dat je ergens de instellingen van de ANP moest aanpassen.

Toegangspunt (APN): telenetwap.be
MCC (Mobile Country Code/Landcode): 206
MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode): Binnenland: 05
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt (APN): default (kleine letters) of internet/normaal (bij een keuzemenu)
technicus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 maa 2021, 17:16

Denk er wel aan dat ze 3G gaan afbouwen. In andere landen zijn ze er al vollop mee bezig.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Helaas blijkt 3G weliswaar beter maar niet vrij van problemen...
Afgrijselijk gewoon. Ook elke keer ik de BE grens over ga is er 5 min gewoon geen connectie. Maar éénmaal over de grens werkt roaming heerlijk.
Ik ben nu zo ver dat ik met mijn privésim meer data koop om vrij te zijn van problemen.
fmcstaartmees schreef:Ik heb soortgelijk probleem gehad bij overstappen naar een andere provider. Bleek dat je ergens de instellingen van de ANP moest aanpassen.

Toegangspunt (APN): telenetwap.be
MCC (Mobile Country Code/Landcode): 206
MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode): Binnenland: 05
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt (APN): default (kleine letters) of internet/normaal (bij een keuzemenu)
Goede tip! Ik heb dit zonet proberen aanpassen maar mijn Samsung toont de aangepaste settings gewoonweg niet meer als optie voor die sim :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”