Base lekt de identiteit van zijn klanten online

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Ik laat hier maar even weten dat bij het invullen van een mobiele telefoonnummer van een Base-klant bij "Herladen" op de website van Base, en bij het doorklikken naar betaling via Bancontact, het mogelijk is om de VOLLEDIGE NAAM van de klant te achterhalen.

Dit is volgens mij een schending van de privacy. Ik heb hier maanden geleden een informele klacht voor ingediend bij "www.gegevensbeschermingsautoriteit.be" maar volgens mij is het daar eerder "www.koffiekletsautoriteit.be" want ik word gewoon genegeerd als spam/onbelangrijk. Weer zo'n nutteloze dienst waar waarschijnlijk belastingsgeld aan verspild wordt.

Ik laat dit maar even weten om Base-klanten te informeren/irriteren. En misschien kunnen andere "geïnteresseerde hobbyisten" er ook wat mee..have fun. Base zelf contacteren, daar begin ik niet aan..ik heb al genoeg ervaring om te weten hoe dat zou verlopen.

Btw, detail..bij het invullen van een link beginnende met "www" op dit forum, wordt deze omgezet naar "http://.." in plaats van "https://..".
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

crackjack
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 okt 2015, 07:41
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 24 keer

Even getest en inderdaad: bij Naam kaarthouder komt de volledige naam tevoorschijn
Het zal bedoeld zijn om het betalen te vergemakkelijken voor de klant
Maar het lekt inderdaad gemakkelijk
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het minste wat je kan doen is base op de hoogte stellen. Of je dat verder opvolgt is jouw keuze.

Langs de andere kant is het wel te verdedigen zodat je kan verifiëren dat je wel de juiste nummer hebt opgegeven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Discussie over huren/verhuren verwijderd wegens off-topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”