Triiing app stopt

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op Twitter gelezen dat de Triiing app zou stoppen.

Ik vond dat zelf een goede app omdat je daarmee gratis naar het buitenland kon bellen (tot 2000 minuten).

Een kennis gebruikt dit ook als vervanging van mobiel telefoon abonnement en belt zo gratis.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Altijd handig dat als je zoiets post, je ook ineens een link naar je bron zet. Nu heb ik het even opgezocht en vermoedelijk gaat het over deze tweet:
Twitter: https://twitter.com/Glenn_k89/status/1372476459500060676 Nog iemand die zo'n mail gekregen heeft?

Alhoewel Telenet het niet ontkent want dit was hun antwoord op Twitter:
Twitter: https://twitter.com/Telenet/status/1372477054285910016
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heerlijk wazige communicatie van Telenet (alweer).
Waarom niet duidelijk bevestigen of ontkennen en duiden wat de motivatie en de alternatieven zijn.
Het zou natuurlijk ook nuttig zijn mocht de twitteraar zijn bron (de mail) publiceren (of minstens de relevante passage).

@Telenet: misschien moeten WIJ als Triiing gebruikers ons Telenet abonnement eens herbekijken.
Popsie
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 maa 2009, 09:33
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Zojuist een mail gekregen van Telenet dat effectief Triiing stopt op 31 mei.
In de mail verwijzen ze naar het feit dat er genoeg alternatieven bestaan bvb Whatsapp om te bellen.
De populariteit van bellen via internet en smartphone-apps blijft groeien. Telenet evolueert mee met haar klanten en zet daarom de Triiing-app stop op/vanaf 31 mei.

Wat betekent dat voor jou?

Tot 31 mei kan je nog bellen met de Triiing-app zoals je gewoon bent.
Wil je nadien bellen met je smartphone zonder je belminuten te gebruiken? Dat kan onder andere met verschillende handige apps!
Zo gebruik je WhatsApp, Facebook Messenger of Signal niet alleen om te chatten, je kan er ook mee (video)bellen. Ook met apps als FaceTime, Skype of Zoom bel je via het internet.

Vaste telefonie in huis?

Geen fan van bellen over internet en heb je vaste telefonie van Telenet?
Neem dan zeker een kijkje naar onze telefonie-opties ! WIGO (S) of WIGO home (S)-klant? Dan bel je met de optie Internationaal bellen 2000 minuten naar vaste en mobiele nummers in het buitenland. Of voeg de Optie Piektijd toe aan je WIGO home (S) en bel onbeperkt naar vaste en mobiele nummers in België, wanneer je maar wil.

Wil je door de stopzetting van Triiing je diensten bij Telenet opzeggen?
Dan vinden we dat natuurlijk heel jammer. Opzeggen kan kosteloos via onze Klantendienst.

Vriendelijke groeten,
Telenet-klantendienst
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Anders dan in de tweet erkennen ze hier wel dat Triiing een onderdeel uitmaakt van je abonnement (en niet zomaar een gratis extraatje).

Met andere woorden: ze schrappen een dienst om gratis te bellen en bieden een betalend alternatief. Opnieuw een prijsverhoging dus. Alleen benoemen ze het zo niet. De marketing maakt ervan dat Telenet mee-evolueert met haar klanten. Het lijkt wel alsof de klanten hierom gevraagd hebben...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Popsie schreef:De populariteit van bellen via internet en smartphone-apps blijft groeien. Telenet evolueert mee met haar klanten en zet daarom de Triiing-app stop op/vanaf 31 mei.
Wacht: het wordt populairder, dus wij stoppen ermee. :bang: :bang:
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

R2D2 schreef:Met andere woorden: ze schrappen een dienst om gratis te bellen en bieden een betalend alternatief. Opnieuw een prijsverhoging dus.
Inderdaad, zo is het.

Triiing werd hier bij ons toch echt heel intensief gebruikt, mijn vrouw had zich zelfs de gewoonte eigen gemaakt zelfs in de daluren via triiing te bellen.

Ze moeten zich daar in Mechelen echt wel sterk voelen om dit zomaar overboord te gooien.
“Proletariërs aller landen verenigt u!” wie zei dat ook alweer?

En VoIP-bellen zoals zovelen hier doen lijkt me toch wel complex. :-(
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 405
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 36 keer

En VoIP-bellen zoals zovelen hier doen lijkt me toch wel complex. :-([/quote]

Voip bellen is zeker niet zo complex.
Maak een account aan bij bv. Discountvoip (een van de goedkoopste van de dellmont clonen voor Belgie. Er zijn er een 30 tal)
Zowel naar vast als gsm iets meer dan 1 cent per min.
Koop beltegoed op de site van Discoutvoip. Verifieer uw gsm nummer.
Installeer Mobilevoip op uw smartphone. Nog enkel aanmelden met uw gebruiksnaam en wachtwoord en klaar is keer.
Je kan het zelfs met 4g gebruiken wat bij triiing niet het geval is.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

hun Triing app trok op nts. delay van seconden en echo.
0 meerwaarde.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

sandbert schreef: Ze moeten zich daar in Mechelen echt wel sterk voelen om dit zomaar overboord te gooien.
“Proletariërs aller landen verenigt u!” wie zei dat ook alweer?
Hoeveel prijsverhogingen zijn er nodig eer jullie inzien dat Telenet jullie allemaal uitwringt ?
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kleine ramp... in een aantal landen blokkeren de isp’s bewust whatsap, Viber, Messenger calls.... triiing was voor mij het ideale alternatief of ook vanuit het buitenland goedkoop in contact te blijven met klanten en werknemers (met name Egypte blokkeert Viber en whatsap audio).
Zal dus vpn worden...

P.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

R2D2 schreef: Waarom niet duidelijk bevestigen of ontkennen en duiden wat de motivatie en de alternatieven zijn.
Wil je echt wat rond-de-pot-gedraai van de marketingafdeling lezen als motivatie?
De echte reden komt altijd op hetzelfde neer hoor. Iets in de trend van: de kosten (ontwikkelen en onderhouden van de app en de dienst) wegen niet meer op tegen de baten (aantrekken en behouden van klanten met deze specifieke troef), al dan niet door dalende interesse.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Triiing is voor mij vooral interessant omdat ik dan via mijn "vaste lijn" gratis bel in de piekuren. Met het gewone telefoontoestel kost dat een woekerprijs van 30 cent per minuut.
Ofwel mag ik 5 euro opleggen per maand.
Toch na al die jaren maar eens rondkijken bij Orange denk ik.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Triiiing was de enige gratis manier om van uit het buitenland naar gsm nrs en vaste lijnen in België te bellen. Whatsapp en consoorten werkt enkel met Whatsapp contacten, daar kan je niet zomaar een vaste lijn mee bellen.

Klote.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Met Skype kan je ook naar vaste en GSM nummers bellen voor een schappelijke prijs wereldwijd. Als je een Office 365 abo hebt zijn er gratis minuten inbegrepen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat wist ik niet ;) niet dat ik eigenlijk uberhaupt veel bel.

Alternatief is ook nog een VOIP lijn aangaan bij bvb OVH. Daarmee kan je dan van gelijk waar ter wereld gratis naar vaste lijnen bellen - en is standaard SIP dus perfect te configureren.
Is het gratis? Nee - maar kost wel minder dan een koffie per maand.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

rtl schreef:Triiiing was de enige gratis manier om van uit het buitenland naar gsm nrs en vaste lijnen in België te bellen. Whatsapp en consoorten werkt enkel met Whatsapp contacten, daar kan je niet zomaar een vaste lijn mee bellen.
Dat gebruikte ik ook wereldwijd. De enige manier om zonder kosten contact te houden met mijn bejaarde vader die alleen maar een vaste telefoon heeft.
Connecteren met wifi van het hotel en bellen maar via Triiing. Dat zal vanaf de volgende reis een skype-to-phone tegoed worden en zeker meespelen bij een nieuwe vergelijking voor een eventuele overstap naar een andere provider.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

devilkin schreef:Alternatief is ook nog een VOIP lijn aangaan bij bvb OVH.
Telenet zou beter de VoIP login gegevens ter beschikking stellen (wettelijk zijn ze dat trouwens verplicht).

Op die manier kan je iedere softphone gebruiken en hoeft men zelf geen app te bouwen/onderhouden.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hoezo, doe wettelijke verplichting? (serieuze vraag)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

devilkin schreef:Hoezo, doe wettelijke verplichting? (serieuze vraag)
Volgens mij is er vrije hardware keuze in Europa en als onderdeel daarvan moet de provider alle info bezorgen om je eigen toestellen aan te sluiten (inclusief telefonie dus).
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

Ik denk dat @blidi z'n oplossing met Discountvoip toch wel perspectief biedt om op een gemakkelijke manier VoIP te bellen.

OVH dat hier frequent gebruikt wordt is misschien wel professioneler maar ook moeilijker te configureren voor de leek? (Corrigeer me gerust als ik het mis heb).
Bovendien zie ik de naam OVH af en toe in verschillende draadjes opduiken voor uiteenliggende redenen.

Andere oplossingen (de door Telenet voorgestelde opties nemen, een uitgebreider mobiel abonnement, ...) zijn sowieso duurder dan Triiing dat mee in het Telenetabonnement zat.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

sandbert schreef:Ik denk dat @blidi z'n oplossing met Discountvoip toch wel perspectief biedt om op een gemakkelijke manier VoIP te bellen.

OVH dat hier frequent gebruikt wordt is misschien wel professioneler maar ook moeilijker te configureren voor de leek? (Corrigeer me gerust als ik het mis heb).
Bovendien zie ik de naam OVH af en toe in verschillende draadjes opduiken voor uiteenliggende redenen.
Klopt, maar de kwaliteit van de dellmont clonen is niet altijd even stabiel. Van Triiing had ik niet veel klagen, enkel een vertraging bij het opnemen van een oproep was soms wel hinderlijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Van Dellmont (dat ik al meer an 10 jaar gebruik) heb ik geen klagen kwa stabiliteit.
En met hun Mobile Voip App is bellen zeer handig (je moet natuurlijk een stabiele WiFi of 4G verbinding hebben, maar dat was met Triiing ook nodig :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

via Triing kon je enkel via wifi bellen.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Vandaag de laatste dag, tenzij iemand ginder vergeet het "knopje" om te draaien, of als het al geprogrammeerd is in het systeem.
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 14 keer

Het was dus inderdaad de laatste dag :bang:
ben144
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 9 keer

blidi schreef:.....
Maak een account aan bij bv. Discountvoip (een van de goedkoopste van de dellmont clonen voor Belgie. Er zijn er een 30 tal)
Zowel naar vast als gsm iets meer dan 1 cent per min.
Koop beltegoed op de site van Discoutvoip. Verifieer uw gsm nummer.
Installeer Mobilevoip op uw smartphone. Nog enkel aanmelden met uw gebruiksnaam en wachtwoord en klaar is keer.
Je kan het zelfs met 4g gebruiken wat bij triiing niet het geval is.
Thanks, vervalt het belkrediet na een jaar ofzo ? Op hun site vind ik er niets over terug.
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

Had gisteren toevallig @blidi zijn antwoord nogmaals ook nog eens bekeken.

How to make a payment / Buy credit

You can make a payment (buy credit) after you create an account (register). When you login on the website you will see the 'buy' tab. This is where you can select an amount from the list and a payment method.

After that just click 'Next' and follow the steps to finish your payment. There is no monthly fee and the credit you buy will not expire. When the payment is successful you will see that the balance amount in the my account area will change. You will also get an email confirmation with all the payment details after the payment has been processed.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”