WIN10 - klok altijd fout

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mijn klok op de PC staat al jaren fout, dat is lastig, maar goed, ik wist dat die altijd 6 minuten voor liep dus maakte me er niet druk in.
Nu begint de bank-site lastig te doen, dus ik ga er toch eens deftig naar moeten kijken...
Windows versie:
Afbeelding

Mijn instellingen:
Afbeelding

Ik zie echt niet wat ik fout gedaan heb, dus al zeker niet hoe het op te lossen. Iemand met meer verstand aanwezig? :oops:
Gebruikersavatar
Matt555
Premium Member
Premium Member
Berichten: 663
Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 30 keer
Recent bedankt: 1 keer

Raar dat een banksite daar rekening mee houd...., want ik heb 2 Belg.banken en 1 Thaise bank op mijn laptop ingesteld en welke ingesteld is op Thailand tijd , dus 5 uur verschil voor de Belg. banken , en nog nooit een opmerking gehad , en idem voor mobiel app ingesteld met Thai sim omdat ik weliswaar in Thailand woon , en alles werkt normaal .
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Jouw tijd staat niet fout, die staat op een andere zone.
Mijn tijd loopt altijd 5 minuten achter. Dat is iets anders.

Ik ben dit aan het proberen:
https://mashtips.com/fix-time-not-updat ... windows10/
Tot hiertoe zonder resultaat...
StefkeDB
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 sep 2010, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 1 keer

Probeer eens een andere ntp server (tijdserver)

Telenet : ntp.telenet.be
of hier :
https://www.pool.ntp.org/zone/be
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bedankt, maar zoals je ziet in de screenshot had ik dat al gedaan.
Met de time.windows.com lukte het niet, dus probeerde ik (tevergeefs) een andere.

andere poging:
Afbeelding
:cry:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Probeer eens

Code: Selecteer alles

w32tm /config /update /manualpeerlist:"0.pool.ntp.org,0x8 1.pool.ntp.org,0x8 2.pool.ntp.org,0x8 3.pool.ntp.org,0x8" /syncfromflags:MANUAL
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bedankt, maar dat zorgt er ook niet voor dat windows kan synchroniseren.
Ik heb een oeroud tooltje binnen gehaald en die kan het wel, dus 't is niet dat AdGuardHome lastig doet zou ik denken.
Het werkt nu, met een omweg, maar het werkt.
Afbeelding
blatruwe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 nov 2018, 17:24
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 40 keer

toch nergens een firewall zitten die poort 123 blokkeert?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Niet dat ik weet.
Mijn PC is aangesloten op de Fritzbox en alles loopt over de RPi met AdGuardHome, maar verder geen extra's.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Was er geen DSL provider die NTP blocked?
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

joriz schreef:Was er geen DSL provider die NTP blocked?
Geen idee, ik zit bij edpnet.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

EDPnet blokkeert poorten 53 en 123 : https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ntp+edpnet
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dus alle edpnet klanten hebben hetzelfde probleem???
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Waarom draai je zelf geen ntp service op je pc. Als radioamateurs hebben wij het nodig om voor bepaalde digitale modes perfect tijd gesynchroniseerde stations te hebben ik zelf gebruik een ntp service van Meinberg ( https://www.meinbergglobal.com/english/sw/ntp.htm ) voor windows. Laat deze de automatische tijdsinstelling van jouw windows overnemen en je probleem is opgelost.

Een andere oplossing is Dimension4 (http://www.thinkman.com/dimension4/default.htm ) dit is ook een vorm van NTP software (SNTP) die veel gebruikt wordt maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Waarom niet?
Omdat dit gewoon een windows native functie is. :roll:
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

cadsite schreef:Waarom niet?
Omdat dit gewoon een windows native functie is. :roll:
Ja als je het zo bekijkt......en er dan ook zo maar van uitgaat dat alles van microsoft goed werkt...keep on dreaming!!!

Het is dan toch zeer raar dat zo goed als alle radioamateurs die digitale modes gebruiken zoals FT8 en FT4(waarbij een perfect gelijklopen van de klok op de verschillende stations noodzakelijk is) een dergelijke service draaien omdat ze weten dat deze van microsoft niet deugt....dit is gewoon een vaststelling gebaseerd op de kennis en ervaring van de radioamateurs die al meer dan voldoende bewezen hebben wat deze kennis en ervaring waard is!!!

Als je deze oplossing niet wil gebruiken mij goed ieder zijn ding!
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

er is een verschil tussen "goed genoeg voor prive gebruik" en "perfect".

ik kan me inderdaad inbeelden dat bepaalde niche-hobbyisten niet voldoende hebben aan "tijd staat maximaal een seconde of 3 fout"
maar voor de gemiddelde jan-met-de-pet volstaat nochtans de windows-service weldegelijk...

de rode draad is hier "EDPnet ; die goedkope internet provider" die blokkeert standaardpoorten voor standaardprotocols. enkel omdat ze blijkbaar eea niet goed konden afscheren. Ik zei PXS en Telenet nochtans niet onderdoorgaan door al die ddossen....
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Het lijkt mij niet dat een poort blokkade op poort UDP 123 in dit geval voor problemen zal zorgen.
Een (NTP) client gebruikt normaal gezien een andere (random) source poort, zo een blokkade heeft daar dan geen effect op.

Ik zou in eerste plaats denken aan een firewall op jouw netwerk (je fritzbox misschien, of de firewall op windows zelf, wat zeggen andere pc's in je netwerk?) dat voor problemen zorgt.
Je zou als test eens IPv6 kunnen activeren, als je probleem dan is opgelost, ligt het aan een firewall op IPv4.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Een bank die al valt over het feit dat de klok enkele minuten verkeerd staat, daar heb ik toch vragen bij. Dat het een dag/week/... verkeerd staat kan ik nog snappen obv TLS-certificaten oid, maar al moeilijk doen voor enkele minuten, zucht.

Daarnaast is het ook fout van EDPnet om de NTP-poort te blokkeren, en al zeker zonder eigen server te voorzien die de klanten dan mogen gebruiken. Welke andere ISP doet dat, iig geen die denkt dat hun klanten ook wel eens serieuze applicaties gebruiken.

Soit, uit deze topic volgt dat je blijkbaar kan vragen om NTP open te zetten, ook al heb je een dynamisch IP. Deze topic kan dan ook gemerged worden daarmee.

Het alternatief is een interne NTP server opzetten met een bron als DCF77 of GPS, maar dat zal je wel niet willen doen denk ik.
driesp schreef: Een (NTP) client gebruikt normaal gezien een andere (random) source poort, zo een blokkade heeft daar dan geen effect op.
In andere topic wordt beweerd dat 123 outbound geblokkeerd wordt.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2964
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Daarnaast is het ook fout van EDPnet om de NTP-poort te blokkeren, en al zeker zonder eigen server te voorzien die de klanten dan mogen gebruiken. Welke andere ISP doet dat, iig geen die denkt dat hun klanten ook wel eens serieuze applicaties gebruiken.

Soit, uit deze topic volgt dat je blijkbaar kan vragen om NTP open te zetten, ook al heb je een dynamisch IP. Deze topic kan dan ook gemerged worden daarmee.
Volgens Global DNS and NTP amplification attacks blokkeert edpnet enkel inkomende DNS en inkomende NTP, uitgaand niet (waarom zouden ze?).
Computer(k)nul
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Ben zelf bij EDPNET en had dit probleem ook tijdje geleden (was hier al eens topic over).
Mail naar support van EDPNET en ze hebben de juiste poorten opengezet en het werkt nu zoals het hoort.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Sinna schreef: Volgens Global DNS and NTP amplification attacks blokkeert edpnet enkel inkomende DNS en inkomende NTP, uitgaand niet (waarom zouden ze?).
Brakke implementatie van NTP op Windows zorgt er blijkbaar voor dat altijd source port 123 gebruikt wordt, dus zowel source als dest op poort 123. Het antwoord komt dan uiteraard terug op poort 123 en dat filtert EDPnet dan, waardoor de resources van de NTP server in kwestie voor niets verspild zijn. Maar dat laatste is voor EDPnet niet erg zolang ze hun eigen netwerk maar beschermen tegen 10-jaar oude DDoS-mechanismes.

Indien dit klopt kan OP dit nagaan door eens met een wat professioneler besturingssysteem dat (uiteraard) random source ports gebruikt - zoals Linux of BSD's als macOS - NTP proberen te krijgen. Als dat werkt is het weer Windows die Windows is. Indien niet, zal het toch poort 123 zijn die outbound geblokkeerd wordt OF iets anders dat niet gedocumenteerd wordt, wat die support pagina's ook moge beweren.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

We zijn hier weer aan het schieten met een kanon op een mug...

Oh help, de time server van windows kan wel eens een seconde fout lopen. :roll:
Gebruik een serieus OS ipv windows. Ja, die klok is echt wel belangrijker voor mij dan AutoCAD om maar iets te zeggen.
Verander van ISP want het zijn prutsers, ze houden de klok sync tegen. (hier ga ik zelfs een beetje in mee :twisted: )

Voor mij mag dit hier stoppen, ik heb een programmaatje van de volle 740kb gedownload dat de taak overneemt. Problem solved.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

cadsite schreef:Voor mij mag dit hier stoppen, ik heb een programmaatje van de volle 740kb gedownload dat de taak overneemt. Problem solved.
Da's idd een oplossing, maar iets soortgelijk werd al door murdock447 voorgesteld en je reageerde met "Waarom niet? Omdat dit gewoon een windows native functie is. :roll:".

Nu goed, dit bevestigt dus wel het probleem. De native NTP implementatie op Windows gebruikt poort 123 als source, en de reply die terug komt richting poort 123 wordt dan gefilterd door EDPnet.

Opties zijn om poort 123 inbound te laten openzetten via e-mail verzoek, waarna je de native NTP implementatie kan gebruiken, of zoals OP deed een 3rd-party NTP implementatie te gebruiken die normale random source poorten kiest ipv 123.

Topic kan best nog steeds gemerged worden met andere topic hierover gezien de extra informatie.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

CCatalyst schreef:
cadsite schreef:Voor mij mag dit hier stoppen, ik heb een programmaatje van de volle 740kb gedownload dat de taak overneemt. Problem solved.
Da's idd een oplossing, maar iets soortgelijk werd al door murdock447 voorgesteld en je reageerde met "Waarom niet? Omdat dit gewoon een windows native functie is. :roll:".
Misschien toch nog even het hele topic doorlopen...

Ik had om 11.19u al gezegd dat ik dat tooltje gebruik.
Ik was dus in de veronderstelling dat hetgeen murdock voorstelde nog een stap verder ging. Ik dacht dat hij wel gelezen ging hebben wat er voor hem gezegd had.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:NTP op Windows zorgt er blijkbaar voor dat altijd source port 123 gebruikt wordt.
Vreemd, hoe zit dat dan met NAT op je eigen router? Tenzij aldaar de poort 123 in de firewall wordt geblokkeerd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

brubbel schreef: Vreemd, hoe zit dat dan met NAT op je eigen router? Tenzij aldaar de poort 123 in de firewall wordt geblokkeerd.
De NAT implementatie op Fritzbox (dacht ik?) zal poort 123 outbound wellicht zo veel mogelijk statisch aanhouden - tenzij die al in gebruik zou zijn - gezien de mogelijk symmetrische implementatie van NTP.

Voor zekerheid zou je packet capture moeten doen.

Maar het feit dat het met een 3rd-party implementatie wel werkt + de info op de support pages suggereert dat Windows idd port 123 als source neemt en NAT die aanhoudt.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Adguard of PiHole die iets blocked?
Heppie NY!
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Eens wireshark installeren en kijken wat je juist dooekeijgt bij time syncs. De enige manier om echt te achterhalen wat er mis loopt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
esdeka
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 nov 2009, 22:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Toevallig vorig weekend gedaan, pcap genomen vanop fritxbox. Wat me opviel was dat MacOS en Linux met NTPv4 niet geblokkeerd werden, maar Windows en Synology met NTPv3 kregen geen antwoord. Niet gekeken naar welke poorten ze gebruikten, na ticket bij edpnet was het snel opgelost, alles NTP werkt nu.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je kan de FritzBox toch als lokale ntp server gebruiken?
Misschien lost dit het uitgaande NTP probleem voor je op.
(En het is vast wel een registry setting in Windows)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Ik heb op mijn FritzBox eens met Wireshark een trace gestart en zie dat Windows 10 NTPv3 gebruikt (UDP op poort 123) en er komt geen antwoord.
Heb ook een ticket gemaakt bij edpnet en wacht op antwoord van edpnet.

Ik heb in W10 dan eens mijn FB (192.168.1.1) ingesteld als timeserver en dit werkt perfect.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

johan.devos schreef:Ik heb op mijn FritzBox eens met Wireshark een trace gestart en zie dat Windows 10 NTPv3 gebruikt (UDP op poort 123) en er komt geen antwoord.
Poort 123 voor de bestemming, de source of beide?
johan.devos schreef:Ik heb in W10 dan eens mijn FB (192.168.1.1) ingesteld als timeserver en dit werkt perfect.
Zolang de Fritzbox zelf wel NTP kan ontvangen is dat idd een goede optie, anders zit je met een NTP server die mogelijks ook niet de juiste tijd bevat.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

De automatische tijdinstelling had je ook kunnen afzetten en de tijd 1x correct zetten.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jammergenoeg ga je op korte tijd een vrij grote drift krijgen. De interne klokken van computers zijn niet meer wat ze geweest zijn...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tom2000
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 mei 2022, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Dit geeft wel een verklaring voor mijn probleem

Als ik veel thuiswerk doe loopt de klok altijd fout tot ik weer op kantoor kom :bang:

Kan edpnet dan zelf niet het verkeer van legetieme ntp servers wel doorlaten?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

sky schreef:De automatische tijdinstelling had je ook kunnen afzetten en de tijd 1x correct zetten.
Dat verandert toch niets? De synchronisatie werkte niet. Of ik dat nu aan of uit zet, het werkt niet.
En toch heb ik op ongeveer 2 jaar 6 minuten 'verschoven'.
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook edpnet fiber klant maar op verschillende devices altijd correcte tijd. Ook Windows machines…
Ook hier gebruik van AdGuard Home.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

johan.devos schreef: Ik heb in W10 dan eens mijn FB (192.168.1.1) ingesteld als timeserver en dit werkt perfect.
geweldig forum !!! :banana:
Probleem opgelost waarvan ik niet eens wist dat ik het had ... :lol:
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Als je pc wifi heeft: af en toe eens connecteren met een hotspot op je gsm en dan syncen... Met wat chance blokkeert je gsm provider geen poorten.
Maar persoonlijk zou ik ticketje openen bij EDPNET. Dan zit je meteen met al je huidige en toekomstige windowstoestellen safe, ook van evt gasten/kinderen/enz...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”