OTU manager gezocht

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Voor mijn bedrijf hebben wij naast een intern datacenter ook apparatuur in een extern datacenter.
Mijn collega's en ik kunnen daar 24/7 binnen.
Nu gebeurt het wel eens dat er een externe ook eenmalig binnen moet kunnen.
Om dit mogelijk te maken, kunnen wij eenmalige toegangscodes aanvragen bij het datacenter.
Dit krijgen wij dan in een PDF aangeleverd.

Nu... dit werkt, maar ik ben op zoek naar een manier om die codes beter te managen.
Als wij nu een code uitdelen, wordt die code digitaal doorstreept in de PDF.
Maar... iedereen kan dit wel eens vergeten, en dan deel je een code uit die niet meer werkt. Niet erg leuk dus.

Ik kan wel zelf iets eenvoudig schrijven, maar mogelijks bestaat er al software die dit kan.
Dus ik zoek iets waar we die OTU codes kunnen in duwen (manueel intikken lijkt mij, OCR vanuit de PDF is een nice to have, maar geen must).
Dan waarmee we een OTU code kunnen "aanvragen", bij voorkeur met commentaar waarvoor die code dient, en dat die code dan "uitgecheckt" wordt in de database.
Ook dat we een code terug kunnen "activeren" als de aanvraag foutief bleek te zijn, of niet door is kunnen gaan, noem maar op.

Zoals gezegd: ik kan wel snel iets kleins schrijven in C#, of PHP met een database erachter, maar als er kant-en-klare software bestaat, is dit des te beter.
Idealiter iets dat zich goed kan integereren in een enterprise sector (bijvoorbeeld dat die software zich kan authenticeren en authorizeren tov een AD).
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Overkill voor wat je nodig hebt maar verder ook wel een zeer mooie tool voor infra/support teams. Devolutions Remote Desktop manager. Hetgenz je wil bekomen kan daar ook mee.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Euh, gaat dit over physical access? Wat zijn OTU-codes?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

@Sasuke: die functionaliteit had ik nog niet gezien in die tool.
Ik zal het alvast eens testen.
Bedankt!

@Meon: OTU = One Time Use.
Dit gaat inderdaad over physical access.
Met zo'n code kan je 1x binnen in het DC. Eenmaal ingetikt, is die ongeldig (dus eenmaal je onze room verlaten hebt, kan je niet meer binnen ermee).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”