Outlook 2013 distribution list in distribution list voegen.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

Ik ben zelf nooit echt een Outlook user geweest het kan zijn dat ik er gewoon overkijk, dus mss is er toch een simpele oplossing voor volgend probleem.

Een kennis die werkzaam is op administratie van 2-tal scholen is volop bezig met het opstellen van klaslijsten en bijhorende email contact adressen in Outlook 2013. Voor elke klas maakt ze een distribution list aan, wat me wel logisch lijkt en dat werkt allemaal zonder probleem.

Alleen loopt ze blijkbaar al jaar of 3 tegen het probleem dat ze geen extra distribution lists kan aanmaken waarin ze die bestaande klas lijsten kan toevoegen. Dus bijvoorbeeld een list SCHOOL_LIJST waar ze dan alle bestaande lijsten zoals haar KLAS_1A, KLAS_1B, KLAS_2A, enz... kan ondersteken om mailings naar iedereen te doen. Dit zou ook niet direct noodzakelijk zijn als ze in BCC: de reeds bestaande klaslijsten kan invoegen maar dat gaat blijkbaar op maar per lijst, dus geen multiple lijsten in BCC: ...

Toen ik de vraag kreeg van 'weet jij soms hoe dat gaat' klonk me dat vrij simpel, maar toen ze me haar laptop even doorschoof bleek dat dus inderdaad niet zondermeer te gaan. Simpele copy/paste of drag/drop lukt al niet. En heb het daarnet eens in Google gegooid en daar komt ook niet echt iets nuttig uit, buiten wat voorbeelden om lijsten te maken en gewone contacten toe te voegen, geen bestaande groepen. En op 3 plekken las ik zelfs dat het toevoegen van groepen gewoon niet gaat.

Ik veronderstel dat er hier wel mensen zitten die Outlook beter kennen en kan iemand bevestigen of dit nu effectief kan of inderdaad niet mogelijk is ?

Lijkt me sterk dat zoiets 'simpel' niet mogelijk is, maar ik kan zo direct niet vinden hoe het voor elkaar te krijgen is...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”