Licentiepromo: legaal?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De keys die online zijn verkocht en die goedkoper zijn zijn niet illegaal maar zijn wel diefstal. Niet van het copyright van microsoft maar puur diefstal van microsoft zelf.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Verklaar u nader.
Wie steelt van wie? Subsidiair: sedert wanneer is diefstal niet meer illegaal?
Microsoft verkoopt trouwens ook keys online...
De ene keer wat duurder dan de andere keer.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Wat boonp...... bedoeld is dat er van microsoft gestolen wordt. Alleen als dat de misdaad is, moet die wel bewezen worden en dat is niet het geval. want de goedkope keys werken en zijn legitiem. Je vind ook op het ganse net goedkope keyproviders, terwijl ik maar weinig info vind van Microsoft die hier tegen procedeert of iets onderneemt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het verschil in de interpretatie van diefstal en de gevolgen ervan moet je ook in acht nemen.
En daarmee bedoel ik niet "als dief", maar als "onschuldige koper van een gestolen object".

Herinner je dat verhaal jaren geleden van dat gestolen paard.
Meisje haar paard werd gestolen, hele tijd later teruggevonden bij een koppel onschuldige kopers.
Resultaat: paard is nu van kopers, want vanuit hun standpunt was hun aankoop legitiem.
Bij ons mag een onschuldige koper geen schade ondervinden van een illegale activiteit.
Maw de onschuldige koper is de nieuwe wettige eigenaar van het object; het slachtoffer moet zich verhalen op de dief via schadevergoeding.

In de US ligt dat rechtsprincipe anders.
Daar blijft het gestolen item eigendom van de originele eigenaar, en wordt het bij vondst van de onschuldige koper afgepakt, en die koper moet zich verhalen op de dief via schadevergoeding.

Combineer dat met het recht, via EU rechtbanken gedefinieerd, op verkoop van license keys, ongeacht de EULA en andere contracten, en je hebt een grijze zone waar de koper legitiem kan zeggen dat ie niet weet of zijn keys illegaal zijn verkregen, en dat ie dat ook niet hoeft te weten (het is ook in zijn best interest om dat niet te weten te komen, want eenmaal hij het weet is hij geen onschuldige koper meer).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

ITnetadmin schreef:als "onschuldige koper van een gestolen object".
De vraag is hoe onschuldig je bent als je keys koopt voor een appel en een ei ?

Men gaat er hier vanuit dat je het "redelijkerwijs vermoeden" moet hebben dat dit niet normaal is en dat maakt je schuldig aan heling.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Microsoft HUP kostte €14 voor Office en nog eens €14 voor Visio Plus.
Dus als ik nu op Amazon €25 betaal, hoe hoor ik te weten of dat wit dan wel grijs is?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

DarkV schreef:
ITnetadmin schreef:als "onschuldige koper van een gestolen object".
De vraag is hoe onschuldig je bent als je keys koopt voor een appel en een ei ?
Men gaat er hier vanuit dat je het "redelijkerwijs vermoeden" moet hebben dat dit niet normaal is en dat maakt je schuldig aan heling.
Wel...
Als je weet dat een OEM key om en bij de 25 euro kost aan de fabrikant.
Als je weet dat win10 lange tijd gratis als upgrade beschikbaar was.
Als je weet dat win8 destijds een tijdlang voor 30€/stuk is verkocht door MS zelf (en dat verkopen met verlies per definitie verboden is in Belgie, behalve tijdens de solden).
Als je het bovenstaande combineer met het feit dat dit tweedehands keys zijn, en tweedehands doorgaans een stuk goedkoper is dan MRSP.
Als je weet dat een EU rechtbank uitspraak de verkoop van keys gelijkgesteld heeft met de verkoop van een fysiek item waarbij de right of first sale telt, en elke EULA of ander contract geen beperkende voorwaarde mag opleggen (en dat eventuele voorwaarden dus ongeldig zijn).

Dan heb je genoeg reden om te vertrouwen dat deze keys technisch legaal verkocht worden.
De enige illegaliteit die er kan zijn is dat de keys mogelijk met gestolen geld gekocht zijn oorspronkelijk, maar dat is als klant moeilijk te achterhalen online.

Ik heb als ITer nul komma nul "redelijkerwijs vermoeden" dat die keys illegaal zijn.
Tegen de voorwaarden en zin van MS, ja, wss wel, maar niet illegaal.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:Microsoft HUP kostte €14 voor Office en nog eens €14 voor Visio Plus.
Dus als ik nu op Amazon €25 betaal, hoe hoor ik te weten of dat wit dan wel grijs is?
HUP vereiste dat je bedrijf zich inschreef voor dit programma... totaal anders dan Amazon dus waar het voor iedereen beschikbaar is.
ITnetadmin schreef:Als je weet dat een OEM key om en bij de 25 euro kost aan de fabrikant.
Jij weet dat misschien... de gemiddelde consument totaal niet.
heist_175 schreef:Ik heb als ITer nul komma nul "redelijkerwijs vermoeden" dat die keys illegaal zijn.
Als je geen enkele site kan vinden van Microsoft waar hetzelfde product verschillende malen duurder is dan moet je wel echt naief zijn om te geloven dat dit "legaal" is.
heist_175 schreef:Tegen de voorwaarden en zin van MS, ja, wss wel, maar niet illegaal.
Dit maakt inderdaad dat je je als consument - met Europese rechtspraak - niet echt schuldig moet voelen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Eigenlijk zelf doe je geen illegale zaak ivm die keys.

Wat wel is dat je indirect diefstal pleegt van microsoft en niet vanwege de voorwaarden dat zeker niet want dat is het probleem in feite niet.

Het probleem is dat dit vaak gefraudeerde keys zijn of gekocht met gestolen kredietkaarten die dan een cashback krijgen maar die keys zijn wel gekocht bij microsoft. Dus die persoon krijgt zijn geld terug maar microsoft is zen key kwijt.

Dus je betaald voor die site voor die key en daarnaast pleeg je diefstal van microsoft. Je betaalt eigenlijk zowel voor die goedkope als die duren licentie alleen is die dure licentie meestal door de verzekering van die kredietkaarteigenaar betaald geweest.

Dat heb je met games ook. Gamekeys is net hetzelfde. Je betaalt aan een niet legitieme firma en je koopt in feite nog steeds je game aan volle prijs alleen kost het jou niets en de uitgever alles.

In beide gevallen heeft microsoft of de gameuitgever zijn key niet terug maar is het wel zen geld kwijt eraan.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

boonpwnz schreef:Het probleem is dat dit vaak gefraudeerde keys zijn of gekocht met gestolen kredietkaarten die dan een cashback krijgen maar die keys zijn wel gekocht bij microsoft. Dus die persoon krijgt zijn geld terug maar microsoft is zen key kwijt.
Moest het zo eenvoudig zijn dan kon Microsoft de key gewoon blokkeren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

DarkV schreef:
ITnetadmin schreef:Als je weet dat een OEM key om en bij de 25 euro kost aan de fabrikant.
Jij weet dat misschien... de gemiddelde consument totaal niet.
Erger nog, de gemiddelde consument kent de prijs helemaal niet.
DarkV schreef:
ITnetadmin schreef:Ik heb als ITer nul komma nul "redelijkerwijs vermoeden" dat die keys illegaal zijn.
Als je geen enkele site kan vinden van Microsoft waar hetzelfde product verschillende malen duurder is dan moet je wel echt naief zijn om te geloven dat dit "legaal" is.
Eh... Ik zei wel degelijk "tweedehands".
Ik kan geen cisco apparatuur voor 100 euro kopen, en toch heb ik er hier al wat gekocht voor <100 euro.
Toch zijn die naw niet illegaal, want tweedehands is dus nooit aan nieuwprijs, en de fabrikant heeft geen enkele zeg over de tweedehandsmarkt?
Dat proberen ze in de US wel door zogezegd niet meer te verkopen, maar te licensen, en overdracht van de license te verbieden, maar daar heeft een EU rechtbank dus "njet" tegen gezegd.

PS: ik heb de quote attributions gefixed :-)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Sonos heeft onlangs toch poging gedaan om 'controle' op de tweedehandsmarkt te krijgen maar geen succes :lol:
Eerder goed voorbeeld om ver weg te blijven van cloud only dingen
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Zou de reden voor de onmogelijkheid om codes te blokkeren ligt in het feit dat er geen check is op de code zelf, maar wel op de samenstelling van de code?
Soort van controle zoals een bankrekeningnummer - zolang de samenstelling en het controlegetal OK is - is het een 'valid' rekeningnummer, ongeacht het feit of het effectief een bestaande rekening is?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Vroeger was er zo een eenvoudige offline controle op vorm en later online of de code al in gebruik was. Huidige activatie lijkt toch veel verder te gaan.
Ze kunnen wel degelijk codes blokkeren, nog niet gemerkt dat geactiveerde windows gedesactiveerd wordt.

Niet-windows licenties zijn overigens dikwijls nog pak lastiger. Reinstalls en opnieuw activeren werkt daarbij redelijk pijnloos (of ik heb er altijd geluk mee gehad). Enkel overzetten naar nieuwe pc liep wat moeilijker.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

axs schreef:Zou de reden voor de onmogelijkheid om codes te blokkeren ligt in het feit dat er geen check is op de code zelf, maar wel op de samenstelling van de code?
Ik denk eerder dat men mensen die "ter goeder trouw" zo'n "legale" key hebben gekocht niet tegen de borst wil stoten.

Iemand z'n Windows per ongeluk desactiveren zou niet al te beste publiciteit zijn.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Mening, geen feit:

Microsoft zal ook al gewoon blij zijn dat hun producten gebruikt worden en ze hun dominante positie behouden.

Liever een paar procent ‘gratis’ licenties, dan dat die mensen naar een gratis of goedkoper of totaal ander alternatief zoeken.

Office is namelijk ‘besmettelijk’. Hoewel minder als vroeger, maar je had nu eenmaal Word nodig om een docx te openen die je via mail kreeg bijvoorbeeld.

Ze hebben er baat bij de ‘standaard’ te zijn (zowel voor Office als OS).
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

^ Vooral dit.

Voor Microsoft is het nog steeds belangrijk om mensen zo "hooked" mogelijk te krijgen/houden aan Windows.

Het heeft voor hun dus totaal geen zin om achter Jan met de pet te gaan. Ze richten hun pijlen op de bedrijven met de "geweldige" BSA (/sarcasme).

Daarbovenop, zowat alle pc's die verkocht worden komen standaard al met een Windows licentie. Het aandeel van losse verkoop in winkels ed is volgens mij een redelijk klein percentage van alle verkopen samen. Zeker zolang MS de (gratis) upgrade van 7 & 8 nog steeds open laat staan.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die discussies gaan we gewoon altijd blijven hebben, zelfs met SaaS hebben we morele problemen(gezinsaccounts die misbruikt worden)

Uiteindelijk gaat het over macht, in hoeverre mag de uitgever controle hebben over zijn uitgegeven werk ?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

De discussie doet mij wat denken aan verkopers die camera's aan 100-den Euro minder verkopen dan de reguliere handel. Ze hebben dan wel een .be of .nl site maar zijn meestal elders gevestigd. Is er iets mis met het product, nee, maar de serials zijn wel bekend en herstelling hier kan dan een probleem worden. Ze zijn meestal goedkoper omdat er constructies opgezet worden waarbij invoer en btw ontdoken worden.
Koop je daar wat is voor de consument dan het probleem?

Recent werd in NL zo'n winkel offline gehaald (zij het enkel de .nl)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Dat was eglobalcentral, ze hebben voor de nederlanders gewoon een nieuw domein geregistreerd: eglobalcentralnl.com
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Luboli schreef:Dat was ***, ze hebben voor de nederlanders gewoon een nieuw domein geregistreerd
Dat wist ik maar ik wou de naam hier niet herhalen. Ik vergelijk enkel "grijze" producten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

iceke schreef:Uiteindelijk gaat het over macht, in hoeverre mag de uitgever controle hebben over zijn uitgegeven werk ?
Het is op zijn minst een spanningsveld...
Want ook de gebruiker heeft recht op controle over zijn gegevens en zijn eigen werk.
Ik leer mijn kinderen alvast om een offline kopie te hebben van wat zij zelf belangrijk vinden.
En niet enkel en alleen alles in de cloud te plaatsen.

SaaS zoals de grote heren [Google(Android), Apple(iOS), Microsoft] het graag zouden hebben, gijzelt in één keer de gegevens van hun gebruikers.
En maakt het vaak moeilijk en/of tijdrovend om je gegevens ook offline te synchroniseren.
Iris007
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2020, 10:48

Dit is inderdaad geen betrouwbare bron om te kopen. Deze licenties worden in grote aantallen gekocht in China. Daar werden ze gestolen door louche chinezen door onder andere misbruik van Visa-kaarten.
Om de website zie je op regelmatige basis een popup veschijnen met zogezegde kopers. Ook dit is fake. Is een simpele plugin die je in Wordpress kan installeren om fake kopers aan te maken.
Anja99
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2021, 17:35
Bedankt: 1 keer

Ik heb er nochtans al twee licenties gekocht die perfect werkten. Ik had een probleem met de installatie van Office voor Mac op mijn oude Mac mini en kreeg binnen het uur antwoord van een fijne nederlandstalige support die mij geholpen heeft. Helemaal niks chinees aan. Ik had gekocht op basis van de review die ik gelezen had https://licentiepromo.be/reviews/ en dan denk ik dat meer dan 3000 mensen toch niet verkeerd kunnen zijn.
Als alleenstaande mama met 2 kinderen kost de software mij zoveel geld dat ik er graag van profiteer.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Anja99 schreef:Ik had gekocht op basis van de review die ik gelezen had https://licentiepromo.be/reviews/ en dan denk ik dat meer dan 3000 mensen toch niet verkeerd kunnen zijn.
Je beseft hopelijk toch dat die reviews volledig onder controle zijn van die site en dus de eigenaar kan bepalen welke wél en welke niet gepubliceerd worden, of er 3000 kan verzinnen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Inderdaad, die reviews zijn wellicht vooral fake, net zoals die popups dat persoon Xyz uit Uvw zonet licentie Abc gekocht heeft.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

meon schreef:
Anja99 schreef:Ik had gekocht op basis van de review die ik gelezen had https://licentiepromo.be/reviews/ en dan denk ik dat meer dan 3000 mensen toch niet verkeerd kunnen zijn.
Je beseft hopelijk toch dat die reviews volledig onder controle zijn van die site en dus de eigenaar kan bepalen welke wél en welke niet gepubliceerd worden, of er 3000 kan verzinnen.
Niet op reageren. Is weer zo’n fake account lijkt me
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

't Account lijkt me niet fake (als ik technisch vergelijk met de accounts die duidelijk wél fake zijn :-))
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zelfs sites zoals guru3D maken reclame voor sites die goedkoop licenties aanbieden. Ik maak me dus niet direct zorgen. Degene die je in België of Nederland koopt zijn wel vaak licenties die in China aangekocht worden en duurder verkocht worden. De laagste prijs van een win10 pro licentie dat ik heb aangekocht van een Chinees was 1.5 euro. Elke sleutel die ik ontvangen heb is legaal volgens Microsoft.
1 maal heb ik voorgehad dat een licentie voor ms visio na een paar maand niet meer werkte omdat deze teveel was geregistreerd. Het was wss een volume licentie die ze teveel hadden doorverkocht. Maar na de melding ervan kreeg ik een nieuwe toegestuurd, die ik nu aan mijn Microsoft account heb toegewezen. Ook Office 2019 licenties zijn spotgoedkoop zonder problemen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zoek Office te kopen voor Mac. Dus geen 365 abonnement.
Waar kan ik dat betrouwbaar kopen? Het verschil tussen €30 en €299 is wel zeer groot.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Office 2021 Home for Mac is € 149,95 op de Apple Store: https://www.apple.com/be-nl/shop/produc ... -mac-frans of €299,99 https://www.apple.com/nl/shop/product/H ... -mac-dutch
Op Licentiepromo is het € 69,99 https://licentiepromo.be/product/micros ... -voor-mac/
Bij Microsoft is het US$ 249,99 https://www.microsoft.com/en-us/microso ... verviewtab

Op de site van Apple betaal je dus 50 euro meer voor eenzelfde digitale download. Da's wat ze de Apple tax noemen zeker? :roll:

Ik zie tegenwoordig als maar meer mensen gewoon Office 365 als abonnement nemen terwijl die ongetwijfeld nog net zo goed Office 2007 zouden kunnen gebruiken voor wat die nodig hebben...
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb nu twee keer op Licentiepromo gekocht, zonder enige issue. Als niet wetende consument word je wel om de oren geslaan met de melding dat het over legale keys gaat. Voor zover het mij aanbelangt als koper zijn dat legale en werkende keys.
Laatst gewijzigd door jutuiz 06 dec 2021, 09:43, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

€46 Office Home & Business 2016 Mac https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/sof ... ac-os.html
€69 Office Home & Business 2019 Mac https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/sof ... ac-os.html
€99 Office Home & Business 2021 Mac https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/sof ... 1-mac.html
mitfry
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2022, 22:01

PAS OP! De kans bestaat dat je LICENTIE binnen een jaar ONGELDIG wordt. Je krijgt hiervoor GEEN ONDERSTEUNING en bent je geld én licentie dan kwijt. Mijn installatie heeft overigens een aantal maanden probleemloos gewerkt, dus in eerste instantie leek alles in orde.

De reacties die je op de mails krijgt, als zijnde “ondersteuning” bestaan grotendeels uit copy/paste antwoorden om je te doen geloven dat je de licentie op een verkeerde manier gebruikt hebt of op een andere manier de gestelde voorwaarden niet correct volgt. Ook ontving ik herhaaldelijk het voorstel om als oplossing opnieuw een licentie te kopen met code VIPDISCOUNT15, waarbij je feitelijk hetzelfde risico loopt.

Na eindeloos heen en weer te mailen en herhaaldelijk aangetoond te hebben (met systeem informatie, screenshots en andere feiten) dat de licentie in kwestie precies gebruikt is op de manier waarop is voorgeschreven werd alsnog geweigerd mij van een vervangende licentie te voorzien.

De manier waarop LicentiePromo aan de licenties komt is natuurlijk dubieus. De licenties zijn in theorie (meestal) legaal en het grote voordeel is dat de prijs extreem laag is, maar uiteraard is dat niet zonder risico’s. Dit betekent dat de kans aanwezig is dat de licenties op een blacklist van Microsoft terecht komen. Op dat moment zal je installatie niet langer als legitiem gezien worden en ben je genoodzaakt een nieuwe licentie te kopen. Op LicentiePromo kun je dan dus NIET rekenen om een vervangende productcode te leveren. Jullie zijn bij deze gewaarschuwd!
Anja99
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2021, 17:35
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik ondertussen mijn Office van Licentiepromo al meer dan 3 jaar en ook met een herinstallatie geen enkel probleem mee gehad. Ook mijn schoonvader heeft er ondertussen gekocht en die werkte ook prima.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Hier ook na overschakeling naar win11 nog altijd geen probleem na jaren gebruik. En zelfs mocht het ooit stoppen, dan nog kan je gewoon een andere licentie kopen voor een lage prijs en betaal je nog altijd minder.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

zowel in het verleden licentiepromo als gamekeydiscounter al gebruikt, nooit problemen mee gehad.

afaik komen de meeste van hun licenties gewoon van een combinatie van volume licenses/grey licenses/studentenlicenties,
dus bv licenties die hoorden op pc's die door een bedrijf worden geschrapt en dergelijke, helemaal niets mis mee.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier toch ook totaal geen problemen met Licentiepromo. In 2020 een paar keer besteld daar (Win 10 pro, Office 2019 Pro Plus..) en die keys werken nog allemaal.
Ik denk dat mitfry hierboven gewoon pech had, en ja, het is natuurlijk wel zo dat als er iets mis is met een key de miserie mogelijk begint.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Tja, dat risico neem je altijd met non-officieele keys, vandaar ook het prijsverschil
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”