Lastpass trusted devices

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Bij mij lijkt de 'trusted devices' functie al enkele dagen/weken niet meer te werken op de desktop. Telkens ik de browser opnieuw opstart mag ik opnieuw inloggen met het master wachtwoord. Niet extreem veel werk om in te loggen, maar toch lichtjes vervelend gezien de lengte van het wachtwoord :).

Nog mensen last van of ben ik het alleen?

OS: Windows 10 volledig up to date.
Browser: firefox 69.0.3
Lastpass extensie: 4.35.0.3
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Pi.Degroote
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jul 2019, 21:31
Locatie: Gent (Ghent)
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb destijds ook nog LastPass gebruikt (op Chrome). Ik had er destijds ook een aantal 'issue-kes' mee. :-|

In een enkel geval was die het wachtwoord van GitHub 'vergeten' (hetgeen ik via herstelprocedure weer in orde kreeg)... :!!!:

Ik heb dan eventjes de wachtwoorden gekoppeld aan mijn Google Chrome account (i.p.v. LastPass). Hierbij heb ik dan ook via de export-functie een veilige kopie opgeslagen op onder meer mijn USB sticks (die ik thuis bewaar).

Nu gebruik ik, naar mijn tevredenheid, Bitwarden (https://bitwarden.com/) op de Brave Browser, waarvoor ik nu $10 per jaar betaal. :idea:

Bitwarden is open source (doorgaans GPL v3) en mijn wachtwoorden zijn nu verwijderd van de vorige diensten.

Ik wens je verder nog veel succes met LastPass, en hopelijk vind je ook een oplossing ! :thumbs:
Laatst gewijzigd door Pi.Degroote 17 nov 2020, 17:34, in totaal 1 gewijzigd.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 368
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Hier geen problemen met Lastpass free. Windows 10, Chrome en Lastpass extensie 4.35.1
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Goed, het is eigenlijk geen probleem met de trusted devices, dat is om niet elke keer 2FA te moeten doen en dat probleem heb ik niet.

Ondertussen werkt het weer na het installeren van de addon rechtstreeks van lastpass.com zelf en en geen third party cookies meer te blokkeren in FF.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”