Windows 10

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hier een tool van Microsoft zelf btw om updates tijdelijk te stoppen van een driver die problemen geeft ofzo: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930
stefken1969
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 apr 2007, 11:39
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hallo,

ik heb gisteren mijn windows8.1 orginele versie geupdate naar windows10. Alles is goed verlopen. :lol:

Wat ik me afvraag, als ik in de toekomst mijn windows wil vernieuwen omdat bv alles wat traag begint te gaan moet ik dan windows10 er terug op krijgen via een install van mijn bijgeleverde windows8.1 en dan terug updaten naar windows10? Of kan ik toch meteen windows10 installeren? Welke license key gebruik ik dan ? Die van mijn windows8.1 ?

Hoe vind ik de gebruikte key op mijn geinstalleerde Windows10?

Alvast bedankt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

via Settins / update & Security / Recovery /Reset PC (optie met al dan niet behoud van je eigen bestanden)
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Via Windows 10 Pro heb ik ingesteld dat ik een melding krijg als er updates zijn, maar hij mag ze zelf niet downloaden noch installeren, tenzij ik dat handmatig aangeef.

Werkt goed. Via gpedit.msc een policy instellen en klaar.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

stefken1969 schreef: Welke license key gebruik ik dan ? Die van mijn windows8.1 ?

Hoe vind ik de gebruikte key op mijn geinstalleerde Windows10?

Alvast bedankt.
Plaats de tekst van onderstaande quote in een produktkey.vbs bestand en je kan je code uit je register uitlezen door het script te runnen. zowel win 7,8 en10
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

stefken1969 schreef:Hoe vind ik de gebruikte key op mijn geinstalleerde Windows10?
Je hoeft deze niet terug te vinden... éénmaal geactiveerd is deze gekend bij Microsoft en zal hij de volgende maal je installatie automatisch activeren.

Het kan natuurlijk nooit kwaad hem te extracten (oa. via het scriptje hierboven).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je moet deze toch invoeren bij een her-installatie ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nee... niet als je ooit al Windows 10 op de betreffende PC hebt gehad (bv. je initiele upgrade).

Dit zijn dingen die al 100x op diverse websites geschreven zijn trouwens.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3543
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 93 keer

Ik weet niet of het al aan bod gekomen is maar over het delen van windows updates met vreemden, best kiezen voor uw eigen pc's op het thuisnetwerk en niet delen met andere mensen op het internet als men weing data hebt bij uw isp, anders werk je in een peer-to-peer en verzend je updates naar vreemden! .
eens lezen :

http://blog.avira.com/windows-10-delive ... strangers/
http://www.zdnet.be/nieuws/170349/micro ... erbinding/
Laatst gewijzigd door Patje 05 aug 2015, 20:47, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Mobile Vikings internetBox * https://www.speedtest.net/nl/result/15184105255.png
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

r2504 schreef:Nee... niet als je ooit al Windows 10 op de betreffende PC hebt gehad (bv. je initiele upgrade).

Dit zijn dingen die al 100x op diverse websites geschreven zijn trouwens.
Enkele linken zijn welkom. Overigens is windows 10 iets dat ik niet heb opgevolgd gedurende het beta proces. :oops:

Op mijn iconia tab W700 is de upgrade mislukt trouwens. Het kan aan een te kleine SDD liggen, maar dat betwijfel ik voorlopig. Ikzelf had nog maar 4 Gbyte vrij na de update.
De mSata SSD is al geleverd en zal nu met de nodige zorg in de tablet worden gestoken. fingers crossed.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Enkele linken zijn welkom.
De info staat zelfs in dit topic voor zover ik me kan herinneren (volg namelijk ook Tweakers).
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hoi,
mijn nichtje zou de medion akoya laptop met windows 10 voorgeinstalleerd kopen die vanaf zaterdag in den Aldi te koop is,
kan ze daar gewoon de ms account gegevens van haar vaste pc geven (waar ook al windows 10 opstaat ). dus zelfde gebruikersnaam en wachtwoord? of moet er een nieuwe account aangemaakt worden? 't is een ander toestel, dus voor ms mag dit toch geen issue zijn?
ik kon haar geen antwoord geven, dus vraag ik het maar in dit topic.

groeten,
b.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het gebruik van dezelfde account is net de bedoeling... op die manier ga je ook automatisch een aantal dingen sharen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Patje schreef:Ik weet niet of het al aan bod gekomen is maar over het delen van windows updates met vreemden, best kiezen voor uw eigen pc's op het thuisnetwerk en niet delen met andere mensen op het internet als men weing data hebt bij uw isp, anders werk je in een peer-to-peer en verzend je updates naar vreemden! .
eens lezen :

http://blog.avira.com/windows-10-delive ... strangers/
vindt dit een dikke schande dat Microsoft de kost verschuift van hun update servers naar de klanten hun banbreedte!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ub4b schreef:vindt dit een dikke schande dat Microsoft de kost verschuift van hun update servers naar de klanten hun banbreedte!
Langs de andere kant kunnen m'n eigen PC's nu lekker van elkaar downloaden... anders moesten deze telkens naar internet.

Je kan het trouwens instellen dat het enkel voor je eigen netwerk is of iedereen.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

De eerste tools zijn uit. Geen beschrijving nodig denk ik:
Windows 10: The Next Big Tweak

Nog een handig vergelijkingstabelletje om te zien welke versie nu wat krijgt met Windows Update:
Windows 10 Editions: Advanced Comparison Chart

En dan nog een goeie:
Windows 10 Enterprise LTSB N blijkt de ideale versie te zijn voor de power user die enkel een klassieke Windows desktop wil. Verschil met de reguliere versies:
  • Geen store
  • Geen TIFKAM apps
  • Geen Cortana (enfin, wel een afgezwakte zoekfunctie die je via de firewall nog steeds moet blokkeren)
  • Geen Edge
En omdat het een N-versie is, zit Windows Media Player, Camera, Music, TV & Movies en de Skype app er ook niet in.
Omdat er geen TIFKAM apps inzitten, is o.a. Calculator terug via calc.exe te bereiken. De ISO op zich is ook een halve GB kleiner.

Bijna niks dan voordelen dus. :banana: Nu bij de rest van de desktop nog gefikst krijgen wat ze afgebroken hebben...

Edit: legacy tool weggedaan
Laatst gewijzigd door Kenw00t 16 aug 2015, 00:52, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenw00t schreef:Nu bij de rest van de desktop nog gefikst krijgen wat ze afgebroken hebben...
Als je terug een Windows 7 of 8.1 wil... dan had je misschien beter geen upgrade gedaan :D

Ik begrijp dat er dingen zijn die je liever anders had... maar als je echt "alles" terug wil aanpassen dan klopt er iets niet wat mij betreft.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Er zijn er die een auto kopen en ook helemaal verbouwen... :) Kwestie van smaak, valt niet over te discussiëren. :)
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ik heb de upgrade nog niet gedaan. Enkel de RTM in een VM gelanceerd om te zien wat het geeft. Met die previews heb ik me niet bezig gehouden zodat ik het verschil met 8.1 goed kon onderscheiden.

In elke nieuwe Windows zijn er wel features die ze aan de klassieke desktop hebben toegevoegd. Bij 8.1 was dit o.a. de verbeterde Verkenner en de nieuwe Taakbeheer. Bij Windows 10 heb ik tot dusver nog niets wereldschokkend gezien voor de old school gebruiker. Tenzij ik niet goed rondgekeken heb. En met dingen die afgebroken zijn bedoel ik de vensters zelf. Iets dat me na 10 minuten gebruik in de VM al gehinderd heeft.

In principe is er niks mis met Win 7 of 8.1, maar Microsoft heeft een bijzonder goede manier gevonden om oudere versies te benadelen, en dat is door hun bizar update- en installatiesysteem dat zich als veelvraat nestelt in de Windows map onder /Installer en /WinSxS. In die typische vergelijkingen zoals bijvoorbeeld "Disk Space: Windows 10 vs Windows 7 (beide up-to-date)", lijkt het wel alsof Microsoft zichzelf op de borst kan kloppen dat ze de voetafdruk van Windows op de harde schijf met maar liefst de helft hebben kunnen verminderen! Mensen met een beetje kennis van zaken weten echter dat een Windows 7 SP1 die daarna gewoon via Windows Update bijgewerkt werd, niet de optimale manier is om een nieuw systeem van een image te voorzien. Op dit moment moet je bij een Windows 7 SP1 maar liefst 1,5GB aan updates binnenhalen, maar dat is nog het minste. Updaten via Windows Update zorgt er namelijk voor dat er van alle oude bestanden backups moeten bijgehouden worden in de eerder genoemde mappen, die dan snel aandikken en niet eens in staat zijn zichzelf op te kuisen. Je moet hier zowel in 7, 8.1, en waarschijnlijk ook in 10 nog steeds handmatig een opkuis starten. Het triestige is dat dit voor de mensen die hun schijfruimte het meest nodig hebben, geen makkelijk te vinden optie is omdat de 3rd party tools zoals CCleaner deze opkuis niet kunnen aanvragen via de API ! Hallucinant is dit gewoon.

De methode waar je updates in die Updates map van de ISO zet is trouwens geen haar beter, aangezien je daarmee gewoon de downloadtijd bespaard, maar verder is de methodiek exact dezelfde. De enige methode om het correct te doen, is door met een tooltje alle updates te downloaden, en daarna met een ander tooltje en een goede handleiding alle updates (sommige in een bepaalde volgorde!) recht in de image van Windows 7 te integreren, zodat je zelf een splinternieuwe image kan rollen met alles op en aan (IE11, .NET4.6, ...). Resultaat van dit harde werk? Installatie van die image in een VM laat ons zien dat we een schijfgebruik van 17GB hebben. Tiens, en dat met alle updates in. In een eerdere vergelijking die hier geplaatst werd van ArsTechnica werd nog beweerd dat Windows 7 volledig up-to-date wel 33GB zou innemen. Daar hoeft dus duidelijk geen verdere verklaring bij hoe ze die geupdate hebben...

Op die manier is het hele marketingpraatje dat "de nieuwe Windows" minder plaats inneemt eigenlijk niet meer dan een selffulfilling prophecy. Maar als je het mij vraagt zouden beter eens aan de kern werken in plaats van dat constante window dressing van de laatste jaren. Ten opzichte van Linux is dit updatesysteem gewoon een grap!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kenw00t schreef:De eerste tools zijn uit. Geen beschrijving nodig denk ik:
The Ultimate Windows 10 Telemetry Destroyer
Windows 10: The Next Big Tweak

Nog een handig vergelijkingstabelletje om te zien welke versie nu wat krijgt met Windows Update:
Windows 10 Editions: Advanced Comparison Chart

En dan nog een goeie:
Windows 10 Enterprise LTSB N blijkt de ideale versie te zijn voor de power user die enkel een klassieke Windows desktop wil. Verschil met de reguliere versies:
  • Geen store
  • Geen TIFKAM apps
  • Geen Cortana (enfin, wel een afgezwakte zoekfunctie die je via de firewall nog steeds moet blokkeren)
  • Geen Edge
En omdat het een N-versie is, zit Windows Media Player, Camera, Music, TV & Movies en de Skype app er ook niet in.
Omdat er geen TIFKAM apps inzitten, is o.a. Calculator terug via calc.exe te bereiken. De ISO op zich is ook een halve GB kleiner.

Bijna niks dan voordelen dus. :banana: Nu bij de rest van de desktop nog gefikst krijgen wat ze afgebroken hebben...

Al jouw links geven een "You need to login to view this posts content."
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Inderdaad als je inlogt kan je de links zien zonder probleem, dus gewoon even registreren en inloggen.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Tooltje om snel je privacy instellingen in Windows 10 aan te passen: https://github.com/10se1ucgo/DisableWin ... g/releases
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ook deze tool geeft vergaande privacy instellingen: "DoNotSpy10"

http://pxc-coding.com/portfolio/donotspy10/
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Klopt, maar die DoNotSpy is gebundeld met OpenCandy, dus je ruilt de pest voor cholera.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

DoNotSpy10 kan zoals de meeste freeware ook zonder adware geinstalleerd worden.
Gewoon kiezen voor gepersonaliseerde installatie en extras uitvinken.

Is spijtig genoeg met veel freeware tegenwoordig.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is spijtig genoeg met veel freeware tegenwoordig.
Waarheid als een koe.
Ik heb er zelfs al tegengekomen waar je geen vakjes krijgt die je moet afvinken, maar waar "next" klikken gewoon de crap mee installeert, en je goed moet lezen en op "skip" klikken om dat te voorkomen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kenw00t schreef:Klopt, maar die DoNotSpy is gebundeld met OpenCandy, dus je ruilt de pest voor cholera.
Gewoon in je control panel "Privacy" intypen en met gezond verstand zelf door de nodige settings stappen.

Voor je het weet heb je anders een hoop rotzooi op je PC staan met dergelijke tooltjes.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Sedert deze voormiddag bezig met Windows 10 te downloaden
Het gaat tergend traag, ben al aan 71% :-(
windows 10 download.PNG
Is dat normaal (ca 1 mbps)?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nee... gisteren nog een laptop wireless geupdate en de 2 GB kwam vlotjes binnen.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Sedert deze voormiddag bezig met Windows 10 te downloaden
Het gaat tergend traag, ben al aan 71% :-(
Is dat normaal (ca 1 mbps)?
Misschien heeft het hiermee te maken: Windows 10 krijgt al flinke update
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Hou er ook rekening mee dat er al veel klachten gekomen zijn van PX klanten dat hun download tergend traag is de laatste tijd, naar verluid zou het iets met sommige routers te maken hebben!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

De ALienware X51 pc heb ik ondertussen op orde gekregen, W10 activeert de integrated grapics als 2de scherm.
Dus ofwel heb je zwart beeld op de normale video kaart, ofwel zet hij alle programma's op het 2de scherm waardoor het lijkt dat heel het systeem hangt.
Oplossing is dus efkes 2 schermen aansluiten & videosettings goed zetten.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 16 maa 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

FWIW .. vandaag melding gekregen dat mijn gereserveerde versie klaar was ... Download begonnen om 13u25 ... gemiddeld aan 440kbps !! om 19u10 had ik nog maar 21% binnen .. De boel gestopt en mijn PC ge-reboot ... Download terug gestart .. Nu 33Mbps gemiddeld en 10 minuten later volledige W10 binnen .. 20 minuten later up & running !!
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Alee, na een week W10, wat vinden jullie ervan ?

1. Het start trager op
2. Ik vind het platte uiterlijk zonder bovenbalk maar niks
3. Ik was ondertussen zo gewoon geraakt aan de metro interface (zeker op 2 monitors) dat ik dit weer een stap terug vind.
laat ons kiezen tussen het een of het andere, alles aan elkaar plakken is 1. niet praktisch 2. het ziet er niet uit & 3. verwarrend
4. Meerdere desktops ga ik nooit gebruiken, ik zie er echt het nut niet van in.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Mijn geüpdatet w7 > W10 start nu vlugger op (geen clean install gedaan.
Ik was ook fan van de MUI (Metro) maar blijkbaar waren er meer van een ander gedacht !
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb win 10 met classic shell op mijn main desktop geïnstalleerd. Tot nu toe al 3 keer de store doen crashen... Voor de rest nog iets te vroeg om me uit te spreken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Toch ff meegeven voor mensen met een HP (ProBook), HP Protecttools security manager (Volledig inc enkele onderdelen apart) moeten verwijderd worden tijdens de W10 upgrade(waarna je opnieuw mag beginnen na enkele reboots v onderdelen) (mss best deze op voorhand te verwijderen om een vloeiende upgrade te installen ?)
Laatst gewijzigd door kaise1 07 aug 2015, 10:39, in totaal 1 gewijzigd.
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Zeer tevreden van windows 10. Vooral voor wat oude bakken met w7 erop van enkele jaren oud, sdd erin en upgraden naar w10 en de gebruiker heeft het gevoel een volledig nieuwe pc te hebben.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Maar ligt dat aan die w10, of aan die ssd? ;-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Goztow schreef:Ik heb win 10 met classic shell op mijn main desktop geïnstalleerd.
Je hebt toch terug een Start menu in Windows 10 ?
ITnetadmin schreef:Maar ligt dat aan die w10, of aan die ssd? ;-)
Ik heb enkele maanden geleden een SSD in m'n oude quadcore gestoken en dat was een groot verschil... maar nu met Windows 10 loopt het nogmaals wat vlotter.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”