"Orange B Backup Calling"

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Ik zie op mijn GSM bij de netwerkoperator naam nu staan "Orange B Backup Calling". Wat betekent dat? Ik zioe ook bij het telefoon-icoontje een hoorntje met een 2 in een vakje er bij. Ik kan in de handleiding van de GSM niks daarover terugvinden... Ook Google weet van niks.
Als ik de telefoon op vliegtuigstand zet en terug dan is het weer gewoon.

Ik heb een dual-sim, waarbij de andere SIM ook van Orange is en daar staat dat niet; het fenomeen doet zich voor bij de SIM die als primair is aangeduid.

EDIT: ik heb intussen toch gevonden wat het is (door enkel 'backup calling' op te eoeken). Blijkbaar is het een instelling waarbij je met je nummer van SIM 1 kan bellen als er geen bereik is via de dataverbinding van SIM 2 - gesteld natuurlijk dat die wel data heeft. Daarmee zou je bvb roaming beperkingen kunnen omzeilen (of omgekeerd qua SIMkaart, dus met 2 bellen over de data van 1)
Bij mij zou het dan betekenen dat bij gebrekkige ontvangst op SIM 1 er zou gebeld worden over de data van SIM2. Een beetje bizar als je twee simkaarten bij dezelfde provider hebt, maar bon in alle andere omstandigheden zou dat wel eens nuttig kunnen zijn. Straf. Ik vraag me dan wel af of je op die manier ook kan opgebeld worden.
Ter info: Samsung S21+ dualsim
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”