Vraagje over extra GB's Orange

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Heb het onbeperkt data plan van Orange en de 30 GB is op. 512 kbps is niet echt bruikbaar en ik heb dan maar 5 GB geactiveerd voor €10.

Afbeelding

Een paar vragen:

* Gaat er nu elke maand 5 GB voor €10 op de factuur staan of gaat deze optie bij de volgende reset automatisch uit? Er staat Herlaadbeurt dus dat doet vermoeden dat het een one-off thing is, maar dan staat er ook €10/maand en dat doet dan weer vermoeden dat het elke maand automatisch wordt geactiveerd.

* En gaat die groene switch na 5 GB weer uit en kan ik die dan opnieuw aanzetten voor nog eens 5 GB daarna?

Edit: hun info in de app lijkt trouwens verouderd ook. Ik heb 10 GB gekregen voor €10 ipv de geadverteerde 5 GB. :-D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door antutu 16 jan 2021, 07:42, in totaal 1 gewijzigd.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Vrij zeker dat je die terug moet uitzetten (zie "/maand"). En best ook nu direct (nu je die extra data hebt gekregen). Anders loop je het risico dat die komende periode automatisch er aan toegevoegd wordt.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Begrijp niet waarom je vorige maand nog op Proximus 5G Unlimited zat en nu op een "beperkter" abonnement overgestapt bent, die in de praktijk veel minder waard is. :eek: :???: :bang:
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Wel Streulma, dat zit namelijk zo:

Die Unlimited 5G klonk als een ongelooflijk goeie deal en ben dan ook als de bliksem van Orange naar PXS overgegaan. Maar ik had al snel spijt, en wel om de volgende redenen:

* Geen 4g+ op het platteland hier waar ik woon bij PXS, wél bij Orange... En het is hier echt een afgelegen ons-kent-ons gat, dus dat zegt best wel wat over de kwaliteit van het Orange-netwerk... Granted, 5g kan ik niet krijgen bij Orange, maar bij PXS óók niet waar ik woon aangezien ik zelfs nog geen 4g+ kan krijgen. En ik kom weinig op plekken waar de 5g van PXS op dit moment wel werkt.

* Geen verbinding in sommige gebouwen waar ik kom, wel zo bij Orange

* Ik heb 3 keer door de 080022800 klantenservice mijn nummer laten veranderen omdat ik steeds 20 spamoproepen per dag kreeg (Bofrost, incassobureaus, oplichters waar ik zogezegd iets had gewonnen), maar elke keer was het steeds weer prijs, terwijl op dat moment nog niemand m'n nummer had. Na 3 keer was ik het beu. Zo'n zaken heb ik nooit gehad bij Orange en heb daar al 5 verschillende nummers gehad.

* Had haperingen in de gesprekken die ik heb gehad (sommige woorden van de persoon aan de andere kant vielen gewoon weg) en het geluid was ook van slechte kwaliteit. Weet niet of dit lag aan de locatie waarop ik me op die momenten bevond, maar ik heb het iig nog nooit gehad bij Orange, waar de gesprekken altijd loepzuiver zijn en nooit haperen.

Ja, je krijgt unlim. data voor €50, but at what cost? At the cost of my sanity. Horendol werd ik er van, en het meeste nog van die ongewenste oproepen (de andere dingen zijn slechts minor inconveniences vergeleken daarmee). Het was zo wel genoeg geweest. Ik heb zelfs nog geprobeerd om de nummers steeds te blokkeren, denkende dat het er uiteindelijk misschien maar 4 of 5 zouden zijn. Ja mijn oren ook... er kwamen er altijd andere bij en bij en bij, en het voelde als dweilen met de kraan open...

Het was zo erg dat ik zelfs mijn voicemail moest uitzetten. De zeikerds die intussen op de blocklist stonden en waar ik dus geen last meer van had, hadden er dan maar niet beter op gevonden dan te wachten tot de voicemail, en dan af te leggen. Gevolg: steeds lege berichten op de voicemail, maar 1230 bleef me constant bestoken met oproepen om die lege berichten te laten horen. Dus zelfs van de nummers op de blocklist had ik nog stééds last, maar dan in de vorm van oproepen van 1230!!! Als last resort heb ik de voicemail dan maar uit pure miserie uitgezet, maar zo miste ik dus wél berichten van legitieme gemiste oproepen... Triest, triest, intriest.

Ik betaal dan liever veel meer aan extra datapakketten en dat ik op mijn gemak ben zonder gestalkt te worden door telemarketeers en scammers (waar ik dan zelf nog geeneens schuld aan heb, want ik ben altijd erg voorzichtig aan wie ik mijn nummer geef en zal daar bijgevolg nooit last van hebben, tenminste als ik bij een operator ben die me geen baggernummers geeft, that is...), en bovendien ook nog eens beter netwerk en gesprekskwaliteit heb ook, dan dat ik €50 betaal voor unlimited maar dan wel al die miserie er moet bijnemen.

En after all... ik heb nu nog 3 dagen over tot de reset. Ik verwacht de extra 10 GB die ik nu heb gekocht niet op te gebruiken vóór de reset binnen 3 dagen, dus met €30 (kost abo) + één 10 GB pakket van 10 euro = €40, heb ik 40 GB en kom ik netjes toe, en spaar ik dus zelfs nog eens 10 euro per maand uit ook. :-) AND I get to keep my sanity! Ik win er dus alleen maar bij en zie het dus verre van een downgrade naar een minderwaardig abonnement.

En dankjewel jnsvr! Ga ik dan meteen even uitzetten.

Edit 00u13: Blijkbaar toch een eenmalige optie? :? De app updatete zichzelf zonet en daar staat nu het volgende:

Afbeelding

Wel raar dat ze dan €10/maand zeggen in het scherm waar je de opties kan kiezen, maar het dan eenmalig noemen in je overzicht van je huidige verbruik. En die datum en tijdstip kloppen bovendien ook niet, pakket is slechts enkele uren geleden aangekocht en niet twee dagen geleden zoals er staat. Oh well!

Edit2: By the way, als ik naar de opties ga en de groene switch die nu aanstaat wil uitzetten (omdat ik toch wou zeker zijn), kom ik op een tweede bevestigings-scherm waarop staat dat ik de optie ga activeren. Blijkbaar koop je dus een 2de pakket door de switch weer uit te zetten. Zeer vreemd systeem lol!

Maar nu weet ik tenminste hoe het werkt. :D Het is dus eenmalig, en je kan zoveel pakketten aanschaffen als je wil.

Mijn twee vragen zijn dus beantwoord. Topic mag dicht!
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”