Gsm bereik

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Vanaf wanneer spreekt van van een slechte verbinding?
Hier slecht 1 streepje ontvangst of soms geen ontvangst.
Bijlagen
Screenshot_20201025-074326_Settings.jpg
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Mss even vermelden waar je dit hebt...

En kijk of je vowifi op je toestel niet kan activeren.
Mijn Proximus (werk) heeft amper tot geen ontvangst in huis, mijn echtgenote op orange (privé) belt lustig de woning rond mede dankzij vowifi. (Allebei zelfde toestel)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

De verbinding is slecht als men ongerust is dat men een oproep gaat missen wegens geen ontvangst of de lijn gaat uitvallen.

Ik weet dat providers zijn die een toestel ter beschikking kunnen stellen om aan te sluiten op uw internetverbinding om het telefoonsignaal te versterken. Het is een vraag die u kunt stellen aan Orange. Ik geloof er niet in aangezien het Orange is maar u kunt het proberen.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Zoek eens op de antennekaart naar de dekking per provider in je buurt.
https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/
Soms maakt het ook verschil of je 3G of 4G gebruikt (verschillende antennes)
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je kunt een Mobile Coverage Extender aanschaffen.
5 euro per maand in ruil voor een goede 3G verbinding (H+ op mijn Note 20 Ultra).
Wij werken daar al 4 jaar mee in kantoren die in een kelderverdieping ingericht zijn.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Orange geeft normaal gratis een signaal versterker voor de gsm, andere providers tegen betaling
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 289
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Waterboy schreef:Vanaf wanneer spreekt van van een slechte verbinding?
Hier slecht 1 streepje ontvangst of soms geen ontvangst.
Een femtocell van Orange kan een oplossing bieden eventueel, deze is gratis en te bestellen via het nummer 5000.

https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... n-ik-eraan
TV: Telenet + CI+ module
Internet: Telenet Giga internet
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 433
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 63 keer

seagull schreef:Je kunt een Mobile Coverage Extender aanschaffen.
5 euro per maand in ruil voor een goede 3G verbinding (H+ op mijn Note 20 Ultra).
Tegen betaling is één ding, maar het spijtige is dat Proximus ook hun vast internet verplicht hiervoor.

Op 'de boerenbuiten' zitten soms beide factoren tegen. Amper indoor 2G-signaal plus geen VDSL2-beschikbaarheid.
In mijn geval zou ik ADSL aan 3 Mbps moeten nemen (€27,50), plus 5 euro huur voor de MCE. Duur grapje om gewoon bereikbaar te kunnen zijn.
Bij Orange is dit veel klantvriendelijker geregeld.

VoWIFi leek me in mijn geval een geschiktere oplossing, maar helaas werkt dit slechts op een select aantal toestellen, of de optie nu aanwezig is of niet.
Op mijn toestel is het technisch gezien aanwezig, de optie is aangevinkt, maar officieel laat Proximus enkel nieuwere Samsung-smartphones toe om hiermee te bellen. Geen idee wat nu precies de beperking is om zo selectief te zijn.
Internet: Telenet Internet Fiber 200 incl. Giga Speedboost
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Mobile Connect Pro (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

kristofmertens schreef:
Een femtocell van Orange kan een oplossing bieden eventueel, deze is gratis en te bestellen via het nummer 5000.

https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... n-ik-eraan
Die femtocell zal waarschijnlijk het probleem wel binnenhuis oplossen ,maar niet buiten.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 7.80
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”