onbekende nr

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Remco12
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2012, 12:31

Beste,

Kan ik hier iets tegen doen. Sinds enkele weken altijd maar oproepen van onbekende nrs bv + 44 7753 27 40 12. + 31 20369 86 06
enz...

roeten, Remco12
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6311
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat hangt er vanaf welke provider/installatie u hebt voor telefoon.
Opnemen en ze eens goed uitschijten kan deugd doen, of het helpt weet ik niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb nog nooit een gewenste oproep ontvangen op mijn vaste telefoon vanuit Frankrijk . Daarjuist ook weer eentje. En meestal nog bellen die heel kort en als je opneemt is er niets.

Dat irriteerde mij al jaren maar als klant bij WeePee met een Siemens Gigaset had ik geen instellingsopties daar iets aan te doen.

Nu als klant bij OVH zou ik dat kunnen blokkeren op niveau van mijn VOIP-provider. En aangezien ik nu werk met een Fritzbox kan ik dat ook daar instellen nu.

Wat ik wel pas nu ontdekt heb is dat om een telefoonreeks te blokkeren dat is 0033* wat je moet ingeven. Wist niet van de asterix.

In dit voorbeeld om alle oproepers met een telefoonnummer dat start met 0033 te blokkeren. Kan ik blokkeren of naar een antwoordapparaat sturen. Heb dat gedaan, dan hebben ze nog wat tijdverlies. Heb er een liedje op gezet.

Om dat te kunnen blokkeren zal dus of het telefoontoestel of voip-basisbastion/VDSL-modem daarvoor instellingen moeten hebben.
Of zal de telefoonoperator zelf via hun klantenportaal daarvoor instellingen moeten aanbieden.

En dat is dus afhankelijk van uw operator en de mogelijkheden van de door u (al dan niet verplichte) hardware.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Idd, met he telefonie in eigen beheer te nemen (zoals VoIP) kan je dat oplossen met de juiste configuratie. Op niveau van de provider, zij verdienen er probably nog geld aan ook dus verwacht maar niet dat de mensen die je kunnen helpen (helpdesk dus) de tools hebben/krijgen om je hiermee te helpen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Remco12
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2012, 12:31

Ik wil me misschien verbeteren.
Het gaat hier om ongewenste optroepn op mijn GSM toestel provider orange.
en niet op mijn vaste lijn.
Wat kan ik hieraan doen.

Groeten,

Remco12
Joebar
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

https://www.dncm.be/nl/

stopt een groot deel van de reclame aanbiedingen, enquetes etc.
Heeft uiteraard weinig effect op de 'Microsoft support' calls en dergelijke.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

je kunt betreffende telnr op blokkeerlijst zetten van gsm....
Ik heb zelfs de mogelijkheid om alle onbekende nrs te blokkeren op mijn smartphone.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Op je GSM... als het OS van je telefoon daar geen configuratie voor biedt valt er niets aan te doen. Wachten totdat het voorbij is, of veranderen van nummer.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5084
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb enkel een zwarte lijst dus de beltoon heb je niet meer maar je ziet nog steeds alles wat binnenkomt op zelfde moment in een pop up.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”