is er iets op komst ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

Mij lijkt dit niet meer dan een verhoging van hun tarieven te zijn, maar in een mooi jasje verpakt.
Er wordt me ook voorgesteld om Arend te ruilen naar Go Unlimited waarbij ik dan 80 euro zou moeten betalen ipv 79 euro met mijn Love Trio.
Doe dan wel wat 'fors' winst op data gebied, maar het blijft een niet verplichte verhoging van 1 euro.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Dus als ik 2 GSM abbo's neem van 21 € (ipv 30 €), dan krijg ik 15 GB? Ik heb geen internet/noch TV van Orange.
Da's wel mooie deal denk ik. :-D
Klopt. 42 eur voor 2x onbeperkt bellen, sms’en en elk 15GB.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik snap toch echt niet waarom mensen Orange zoveel goedkoper vinden of kijk ik iets over het hoofd?
Als test heb ik zelf een simulatie gemaakt naar analogie van mijn Telenet Wigo met 2 mobiele abonnementen.
Hier betaal ik 1maandelijkse 104,92 euro voor.
Bij Orange kost een vergelijkbaar pakket mij na drie maanden 101 euro, dus in vergelijking zou ik dan maar 3,92 euro per maand goedkoper zijn .
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-03-09 om 17.05.15.png
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het is aan jou om uit te maken of je die dingen ook allemaal nodig hebt - speedboot, vaste lijn... Ikzelf bvb niet, maar bij Telenet heb ik geen keuze.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

fieldoxide schreef:Ik snap toch echt niet waarom mensen Orange zoveel goedkoper vinden of kijk ik iets over het hoofd?
Als test heb ik zelf een simulatie gemaakt naar analogie van mijn Telenet Wigo met 2 mobiele abonnementen.
Hier betaal ik 1maandelijkse 104,92 euro voor.
Bij Orange kost een vergelijkbaar pakket mij na drie maanden 101 euro, dus in vergelijking zou ik dan maar 3,92 euro per maand goedkoper zijn .
Hoeveel GB is uw huidige Wigo dan? Orange samen dus 30GB.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

proximusboyke schreef:steven het is 126.31 tov 169€. en ik ken er vele die binnen een gezin wigo 25 hebben pa ma en 3 kids. Voordeel bij telenet kan je ze zelf verdelen(maar dat buiten beschouwing gelaten)
5 * 20 is toch 100. Doe daar 49 bij en je komt op 149.

Drie en 4 sims op 1 factuur kom ik al niet zo vaak tegen. 5 sims (die dan bovendien allemaal zwaar data nodig hebben) uiterst zelden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

jawadde....snap die negativiteit hier niet hoor....
betrouwbare provider in vergelijking met MV, edpnet, JIM,....
al 27 € bij MV voor 10 GB.

Dat blaast de concurrentie weg hé.... :-D
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Steven7 schreef:
proximusboyke schreef:steven het is 126.31 tov 169€. en ik ken er vele die binnen een gezin wigo 25 hebben pa ma en 3 kids. Voordeel bij telenet kan je ze zelf verdelen(maar dat buiten beschouwing gelaten)
5 * 20 is toch 100. Doe daar 49 bij en je komt op 149.

Drie en 4 sims op 1 factuur kom ik al niet zo vaak tegen. 5 sims (die dan bovendien allemaal zwaar data nodig hebben) uiterst zelden.



graag appelen met appelen vergelijken dus speedboost +10 euro anders is 100/10 heel erg tov 300/30 en 10 euro fixex phone = 169
jij noemt 5gb per kaart zware data ? of ben jij consulent in een behaardentehuis, ja dan zal je inderdaad spreken over zwaar :-D



Nu on toppic voor mij is het ok ik doe winst, maar besef maar al te goed dat ik bij de happy few ben. De meeste mensen gaan iets meer betalen tov het dierenabo.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

proximusboyke schreef:
Steven7 schreef:
proximusboyke schreef:steven het is 126.31 tov 169€. en ik ken er vele die binnen een gezin wigo 25 hebben pa ma en 3 kids. Voordeel bij telenet kan je ze zelf verdelen(maar dat buiten beschouwing gelaten)
5 * 20 is toch 100. Doe daar 49 bij en je komt op 149.

Drie en 4 sims op 1 factuur kom ik al niet zo vaak tegen. 5 sims (die dan bovendien allemaal zwaar data nodig hebben) uiterst zelden.



graag appelen met appelen vergelijken dus speedboost +10 euro anders is 100/10 heel erg tov 300/30 en 10 euro fixex phone = 169
jij noemt 5gb per kaart zware data ? of ben jij consulent in een behaardentehuis, ja dan zal je inderdaad spreken over zwaar :-D



Nu on toppic voor mij is het ok ik doe winst, maar besef maar al te goed dat ik bij de happy few ben. De meeste mensen gaan iets meer betalen tov het dierenabo.

Die nutteloze speedboost tel ik bewust niet mee. Iemand die met 100 Mb/s niet toekomt komt met 750 GB limiet om dan terug te vallen op 1/10de van zijn snelheid al helemaal niet toe.
Die vaste lijn die in de meeste gevallen niet gebruikt wordt zou je er inderdaad kunnen bijtellen.

Het zijn vooral degenen die weinig data verbruiken die slechter af zijn. De echte grootverbruikers zijn beter af.
Je geeft zelf aan dat je 5 GB per gebruiker niet veel vindt. Anderzijds vind je een gezin met 5 die in totaal met 25 GB toekomen realistisch.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

devilkin schreef:Het is aan jou om uit te maken of je die dingen ook allemaal nodig hebt - speedboot, vaste lijn... Ikzelf bvb niet, maar bij Telenet heb ik geen keuze.
Om eerlijk te zijn heb ik de vaste lijn niet nodig, enkel mijn schoonmoeder belt nog naar de vaste lijn.
Het gsm abonnement is voor mijn dochter en vrouw, mijn dochter komt toe met 2gb de maand, mijn vrouw zelfs met minder dan 1gb.
Dus ze zijn zeker geen grootverbruiker.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Blijven de oude abbonementen onbeperkt beschikbaar of zullen die uiteindelijk uitdoven?

Ik verbruik nu 6 GB per maand dus mooi binnen de oude koala grenzen icm love. Dat moet ik dan toch niet veranderen? Als ik het nodig heb kan ik in een paar dagen toch gewoon overstappen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

ze zullen blijven bestaan, maar gaan geen updates meer krijgen, en op den duur nutteloos.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

In de klantenzone, we raden dit aan.

Go plus, maar ze houden wel geen rekening dat wij 8gb hebben door een love.
Dus zouden we van 8gb naar 5gb gaan voor de zelfde prijs.

Denk dat ze dit wel even gaan moeten fixen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

in principe is koala nog best ok? Die gaat van 8 naar 15gb voor 1 euro extra. Aleen cloud en coyote vallen weg
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 7 keer

proximusboyke schreef:in principe is koala nog best ok? Die gaat van 8 naar 15gb voor 1 euro extra. Aleen cloud en coyote vallen weg
Ik heb het al direct laten aanpassen. 1 Euro extra voor bijna een verdubbeling is een mooi aanbod.
Wel spijtig dat de internetsnelheid hetzelfde is. ik had eigenlijk gehoopt dat ze 200mbit standaard gingen geven, en 300/400 als speedboost.
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

beont schreef:
proximusboyke schreef:in principe is koala nog best ok? Die gaat van 8 naar 15gb voor 1 euro extra. Aleen cloud en coyote vallen weg
Ik heb het al direct laten aanpassen. 1 Euro extra voor bijna een verdubbeling is een mooi aanbod.
Wel spijtig dat de internetsnelheid hetzelfde is. ik had eigenlijk gehoopt dat ze 200mbit standaard gingen geven, en 300/400 als speedboost.
Dat was ook mijn hoop, of in combo met zo een go intense dat je 200/10 kreeg.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

IK denk dat dit niet zal gaan. Slimme zet geweest van telenet. Nieuwe formule, orange heeft de whop en whoppa formules en die gaan ook niet omhoog in snelheid.Dus zou orange infeite terug moeten gaan onderhandelen, maar dan zal de prijs terug omhoog gaan.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ok niet vergeten; bij Orange kan je internet+mobile pakken. Zonder tv dus.
Wat bij telenet niet kan, of veel duurder.

Ieder moet Voor zijn situatie de rekening maken. Er is geen "beste".
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vraagje, die roaming pass voor 1 maand voor best destinations.. loopt dat pro-rata?
Bedoel: als ik die vandaag aanzet.. overmorgen start nieuwe billing-cyclus, dan betaal ik gewoon “per dag” ?

Zag dat er iemand is die voor Orange (shop) werkt die dit misschien weet?

Thx!
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

en je kan een bedrijf ook niet kwalijk nemen dat ze zich meer spitsen op klanten die meer willen uitgeven.
DE bedoeling is winst maken en overleven en dat gaan ze zeker niet doen met klanten die maar 8€ of nog minder spenderen per maand.
Hoe dan ook denk ik dat deze mensen beter zijn met een of andere prepaidformules.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
tommydnp
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 jun 2010, 21:30
Bedankt: 6 keer

Voor diegenen die enkel internet + tv willen, moeten dus 2 euro bijbetalen dan vroeger. En ik vond dat die 90 minuten toch wel wat naar omhoog mochten.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

macamba schreef:Vraagje, die roaming pass voor 1 maand voor best destinations.. loopt dat pro-rata?
Bedoel: als ik die vandaag aanzet.. overmorgen start nieuwe billing-cyclus, dan betaal ik gewoon “per dag” ?

Zag dat er iemand is die voor Orange (shop) werkt die dit misschien weet?

Thx!
Ongeacht billing cycle, 40 dagen gelding vanaf moment van aanvraag en activatie. Wat ik me wel afvraag, “per pass”, zou willen zeggen dat je het meermaals kan activeren/maand. Ik vraag dit na.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Die data verdubbeling voor love verdwijnt dus?
In dat geval val ik (Koala) terug van 8GB naar 5GB, of ik moet fors bijbetalen.

DAT zit serieus scheef...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nee, op je huidige koala blijft dat.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
SyncBE
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 jan 2018, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

rtl schreef:Die data verdubbeling voor love verdwijnt dus?
In dat geval val ik (Koala) terug van 8GB naar 5GB, of ik moet fors bijbetalen.

DAT zit serieus scheef...
Op Twitter lieten ze mij weten dat dubbele data weg gaat, maar hoe het zit met mensen die nu 8gb hebben weet ik niet.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Nogmaals iedereen, geen paniek. Bij oude formules gaat de data bonus NIET weg. Je bent vrij om te kiezen. Blijven kan, (in veel gevallen) 1 EUR meer betalen voor veel meer data kan ook of je kan kiezen om een extra nummer toe te voegen bijvoorbeeld van in het gezin en dat nu nog bij een andere provider zou zitten en zo vanaf Go Intense 21 EUR per nummer betalen voor elk 15GB.

Kortom er zijn meer mogelijkheden naar volumes toe, prijs per GB zakt uiteindelijk, soms heel stevig. Oké... niet iedereen heeft daar nood aan maar men kijkt uiteraard ook naar gemiddelde verbruik per nummer per klant in laatste jaar en bijkomend de stelselmatige toename. Dus men weet ook wel dat hier een toenemende vraag naar is, er zijn meer gebruiksprofielen die hier in vallen en een beter aanbod kunnen krijgen dan dat er zijn die nu uit de boot zouden vallen. Zij die er uit vallen kunnen kiezen om ongestoord en ongewijzigd verder te gaan met huidige producten. Wie weet komt er trouwens een moment dat met toenemend gebruik ook voor die mensen de vorige bundels niet meer volstaan en in tegenstelling tot de prijsstijging die hierop zou volgen indien men in de oude tarieven zou moeten veranderen, is het nu veelal een EUR meer voor beduidend meer data.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

FRDDP schreef:
macamba schreef:Vraagje, die roaming pass voor 1 maand voor best destinations.. loopt dat pro-rata?
Bedoel: als ik die vandaag aanzet.. overmorgen start nieuwe billing-cyclus, dan betaal ik gewoon “per dag” ?

Zag dat er iemand is die voor Orange (shop) werkt die dit misschien weet?

Thx!
Ongeacht billing cycle, 40 dagen gelding vanaf moment van aanvraag en activatie. Wat ik me wel afvraag, “per pass”, zou willen zeggen dat je het meermaals kan activeren/maand. Ik vraag dit na.
De voorwaarden staan nog niet op de site (onderaan kun je ze niet uitklappen) alleszins bedankt!
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

rtl schreef:Die data verdubbeling voor love verdwijnt dus?
In dat geval val ik (Koala) terug van 8GB naar 5GB, of ik moet fors bijbetalen.

DAT zit serieus scheef...
Eén euro meer en je komt op 15 GB, hoezo "fors bijbetalen" ??
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Aha, ik zat er als enige op toen ik sprak over prijsverhoging. :-)

Vind het rechttrekken maar pover maar had eigenlijk ook niet meer verwacht.

Laat ik het maar bij het oude houden. Komt voordeliger uit.

Ben trouwens ook benieuwd of de samenaankoop/bedrijfskortingen blijven.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Nochtans zal niemand meer MOETEN betalen voor hetzelfde of minder. Alleen een beetje meer voor véél meer te krijgen en nu zelfs indien meerdere nummers vanaf bepaald tarief op factuur plots kortingen per nummer waar dat voorheen helemaal niet zo is. Zo’n situaties komen echt wel frequent voor, voor zo een klanten is er nu eindelijk ook een voordeel want vaak leeft het gevoel van ‘grote’ klant zijn dan maar niks van voordeel krijgen als je veel hebt en of lang blijft. Dat is nu ook niet helemaal meer zo.

De Koala was het meest genomen tariefplan sinds lancering, er werd wel vastgesteld dat in het laatste jaar klanten met postpaid 4,5 GB gemiddeld verbruikten (wat toch wel een stijging is tegenover wat men in België nog als gemiddelde aanneemt). Koala volstond dus eigenlijk niet. Deze klanten kunnen nu voor exact dezelfde 20 EUR 1 GB meer krijgen. Oké, ik love pack is dat nu 8GB en de verdubbeling zou 10 gegeven hebben maar dat valt weg... ter vervanging kan je kiezen om 1 EUR (in plaats van 10) bij te betalen in love pack en direct geen 8 of 10GB te hebben maar 15. Heb je meerdere nummers dan geldt de korting per nummer en niet alleen op eerste nummer zoals voorheen indien Arend (en dan heb ik het niet op de data bonus).

Verkapte prijsstijging? Zo kan je het bekijken... maar dan negeer je toch de meerdere gigabytes extra. Prijs per gigabyte zakt duidelijk!

En dan de data reload opties:
Van 6 eur voor 500MB en 10 eur voor 1GB naar 6 eur voor 1GB (dubbel) en 10 eur 5GB (vijfvoud).

Verkapte prijsstijging: Voor wie het bijbetalen van 1 eur vertikt al dan niet omdat de 7 GB extra niet nodig zijn, je zal geen eurocent moeten bijbetalen.

Betaal je bijvoorbeeld voor second call momenteel en zit je in een love pack met Koala, dan betaal je nu afgerond 72 EUR per maand. Dat zou dus 70 EUR worden met een Go Intense en dus geen 8GB maar opnieuw 15GB.
De optie zit er nu standaard in, en ook dit komt nog vaak voor. Het was een beetje flauw zelfs dat deze opties er tot nu enkel betalend inzaten particulier. Dus hier zit ook een prijsdaling.

Er zijn winnaars en verliezers, jammer genoeg niet altijd voor elk wat wils maar niemand zal meer betalen voor hetzelfde. Je wordt geen B-team klant als je je huidig pakket blijft behouden!

Je kan het dus als prijsstijging bekijken maar de prijs per gigabyte zakt nochtans echt duidelijk, ik weet dat ik in herhaling val maar dit is nochtans een vaak gebruikte maatstaf, ook hier.
En de noden/het verbruik stijgt ook alleen maar...
juppie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 nov 2011, 09:55
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik viind het wel jammer dat coyote en de cloud service er niet meer bij zitten.

Dus voor mij is het wel veel duurder als je dat apart moet bijpakken.
Gebruikersavatar
Ptoeneigh
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 338 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 4 keer

Eens met de redenering dat prijsstijging relatief is en dat je er wel veel voor terugkrijgt. Tevreden.

Aangaande Coyote & Cloud: maakten veel mensen daar echt nog gebruik van? Bedoel, ik had het ook maar gebruik altijd waze (al jaren).. clouddiensten heb je ook genoeg, ik vond die van Orange niet echt super werken, al zal er blijkbaar wel een “zero rating” op zodat je data niet geteld werd..

Wat ik zelf doe is foto backup via de Google foto’s app.
De rest iedere nacht via iCloud backups en ik neem aan dat zoiets ook wel in Android zit, alles synchroniseert zich met de Google cloud toch?

Het is niet m’n bedoeling dit topic af te splitsen of pro Orange te spreken maar eerder in de filosofie van “ik kan deze diensten elders gratis vinden dus geef me gewoon een pakket met genoeg data en ik trek m’n plan”.

Wat ik trouwens positief vind: velen die een love pack hadden met Arend zouden nu ook naar Go intense kunnen gaan mits ze toekomen met 15 GB, dat zou ie dan wel 9 euro per maand schelen dus een prijsverlaging.
Ik ga het zeker overwegen voor de maanden dat ik weinig data verbruik.

Je moet gewoon denken 12 x 9 euro.. dat kan tellen..
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

phil48 schreef:
rtl schreef:Die data verdubbeling voor love verdwijnt dus?
In dat geval val ik (Koala) terug van 8GB naar 5GB, of ik moet fors bijbetalen.

DAT zit serieus scheef...
Eén euro meer en je komt op 15 GB, hoezo "fors bijbetalen" ??
Voor pro abo’s is het verschil niet één euro, maar 8,26€. Of 50%, als je dit liever hoort.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Orange Cloud werd in verhouding tot aantal klanten die het konden gebruiken héél weinig gebruikt. Ik gebruikte het als extra back-up naast iCloud (niet de gratis 5GB), sporadisch OneDrive en Google Drive en dit vooral omwille van de zero rating.

De Orange Cloud app had bij mij bijvoorbeeld op iets meer dan een jaar tijd maar liefst 150GB+ data verbruikt dat voor geen enkele kilobyte meetelde. Dat gezegd zijnde had het zeker zijn beperkingen qua interface en dergelijke. In het algemeen zal men niet echt merken dat het weg is.

Coyote... da’s een ander verhaal. Hoewel ik de laatste maanden ook Waze gebruik naast Coyote en ik merk dat in sommige gevallen deze betere info geeft omtrent files bijvoorbeeld op Brusselse binnenring, Coyote is wel echt goed naar camera’s en andere meldingen toe. Dat is bij Waze minder in verhouding. Natuurlijk... hoe meer gebruikers (met input) op Waze hoe meer en accurater de info wordt.

Da’s het probleem met contracten als provider met een derde partij. Die contracten komen te verlopen en er is geen enkele garantie dat onderhandelingen over nieuw contract en bijhorende voorwaarden resultaat zullen opleveren... dan moet men gaan kiezen.
Dat zal in het begin wel pijn kunnen doen... maar gratis alternatieven bestaan. Het ‘grootste’ argument voor Coyote in dit geval (los van prijs hè) was het offline downloaden van kaarten en dus minder/geen dataverbruik nodig. Maar dat wordt relatiever tegenwoordig en als ik het zo bekijk bij mij valt het op dat zonder offline kaarten Coyote toch beduidend meer data verbruikte dan Waze hoewel deze laatste de laatste maanden mijn hoofdoplossing was.
Voor pro abo’s is het verschil niet één euro, maar 8,26€. Of 50%, als je dit liever hoort.
Dat is als je er vanuit gaat dat er geen update volgt voor pro abo’s... dat komt dus wel. Indien interessanter kan je intussen zakelijk ook altijd richting de Shape tarieven kijken (recent update ontvangen).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Voor mij zal het ook duurder uitkomen - Ik heb nu een Love + Dolfijn, die 3gb is te krap geworden, dus komt er voor de volgende stap gelijk 5e/6e bij. Is dit 'veel' duurder? Nee, da's 2 koffies op een maand. Maar toch ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nice, koala van 25 euro naar Go plus 20€ en er nog een gig extra bovenop
Business Fibernet \ Go plus \ OVH \ Youtube premium vanaf nu
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik betaal nu ook 2€ minder per maand.
ik had een Dolfijn limited aan 12€ (ook met 500mb data)
deze heb ik nu omgezet naar een Go Light aan 10€

ik ga wel van 120 minuten naar 90 maar dit is een nummer waar ik niet mee bel omdat ik een 2de sim heb met onbeperkt bellen en 6gb aan data van het werk.
Greetz cyberbug

Afbeelding
izzet3838
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 maa 2020, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

iceke schreef:Nice, koala van 25 euro naar Go plus 20€ en er nog een gig extra bovenop
Business Fibernet \ Go plus \ OVH \ Youtube premium vanaf nu
Koala is al sinds een jaar €20.
cyberbug schreef:naar
Kijk eens voor een herlaadkaart, dan ben je een stuk goedkoper uit denk ik.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ha, wist ik niet.. ik zit nog altijd in een promo aan 10€
Soit, nog altijd een gig meer dus.
x0f
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 okt 2019, 15:49
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

De flybox kan niet meer besteld worden. Zou hier ook iets aan wijzigen?
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”