Orange - bellen via wifi - ervaringen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

We zijn met onze gsm's bij Proximus maar hebben binnen slechte ontvangst.
Sinds enkele dagen heb ik een MCE (mobile coverage extender) maar dat is geen onverdeeld succes: gesprekken zijn helderder maar worden soms onderbroken (MCE verbond wel eerst via een powerline, daarnet heb ik het rechtstreeks aan de bbox gehangen)

Maar wat googelen bracht me op bellen via wifi. Px biedt dit niet aan, maar Orange wel.
Dus ben ik benieuwd naar ervaringen. Zorgt dit voor goede ontvangst binnenshuis? Werkt het ook via internetverbinding van Px?
Als de ervaringen positief zijn, zeg ik de MCE op, zet gsm over op Orange en verander Tuttimus in Familus.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Ik ben hier tevreden over, gesprekken zijn veel helderder, maar de Wifi-kwaliteit moet goed zijn.. Op vakantie zat ik soms op plaatsen zonder netwerk-service maar mét Wifi: ik kon gewoon bellen (en dan bedoel ik niet FaceTime of Whatsapp-bellen...).
Nadeel: als je al bellend thuis vertrekt en dus uit de wifi-zone gaat, wordt het gesprek verbroken.
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Werkt super, alleen jammer dat er zo weinig toestellen ondersteund worden. Scheelt ontzettend veel in batterijverbruik: vanaf ik thuis kom gaat mijn toestel op vliegtuigstand en zet ik wifi weer aan (met vliegtuigstand dus nog ingeschakeld). Bellen werkt dan perfect met nauwelijks batterijverbruik. Nadeel is (logisch) dat SMSen niet werken dan, maar daar stoor ik me niet aan.

Proximus zegt geen interesse te hebben in VoWifi, maar toch hebben ze vacatures online staan waarin ze mensen zoeken met VoWifi ervaring... Je zou verwachten dat ze ooit wel eens op de kar springen, al levert zo'n MCE natuurlijk meer op.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Bedankt voor de feedback.

Zelfs met de MCE rechtstreeks aan de bbox heb ik gesprekken die verbroken worden, zelfs als de telefoon gewoon op zijn plaats liggen.
ik ga dus de gsm's naar Orange overzetten.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Geen ervaring met Orange op dat vlak, wel met Telenet.

Op mijn werk is er enkel dekking voor Proximus (er staan dan ook zenders binnenshuis). Telenet en Orange: quasi nihil.
Aangezien ik mijn werk en privé gescheiden hield, had ik geen probleem, tot ze afkwamen dat iedereen toch VAA zou dienen te betalen (en het personeel is niet verplicht om een GSM abonnement te hebben; dat was ook nieuws voor iemand die vaak buiten komt).
Dus... Dan maar mijn werk-nummer ook in mijn wigo gestoken, en toen had ik bijna geen ontvangst.

Met dit persoonlijk verhaal vertelt te hebben, kan ik zeggen dat VoWifi perfect werkt, ik kan gewoon bellen achter mijn bureau hier.
Heel zuivere geluidskwaliteit.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”