nep telefoontjes

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
mikeyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2011, 13:28
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

vandaag 3 maal opgebeld geweest door verschillende nummers die inhaken na een paar seconden
eerst nummer: 078 486208
tweede: 02 8068271
derde: 02 8013900

het eerste nummer terug gebeld maar ik vrees dat dit zoals ze noemen "Wangiri" is. ik krijg een wacht muziekje!
heb dus maar een paar seconden aangehouden.
https://www.politie.be/5428/nieuws/al-g ... 20telefoon.

het tweede nummer bestaat niet als ik terug bel.

het derde nummer bestaat ook niet als ik terug bel en op mijn telefoon komt deze nummer binnen van " European Aviation Safety Agency"

Proximus gebeld maar zij kunnen niks doen. werd letterlijk en figuurlijk weggelachen. Niet tegenstaande dat in de link van de politie staat om de nummers door te geven aan de provider die ze dan blokeert. dit zou toch moeten lukken volgens mij op het eerste nummer met een wacht muziekje. ook al is het niet voor mij maar iemand anders kosten te besparen.

ik vraag mij af hoe het technisch mogelijk is om een Belgisch nummer te maken en hiermee te bellen.
ook als je weet dat ze telkens een nieuwe genereren. komen ze dan niet eens uit op een dubbel gebruikte nummer?
er moet toch ergens een soort van database zijn die ziet of ervoor zorgt dat er geen nummers van bestaande providers gebruikt kunnen worden?

het is in ieder geval vervelend omdat het gaat om een belgisch nummer ........kan collega, familie, .....zijn.

Ik wou gewoon effe laten weten en zien wat jullie ervaringen zijn. vandaag 3 maal........wat gaat dit geven de volgende dagen weken?
heeft dit te maken met de gekende Bpost phishing SMS?

gr
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

mikeyd schreef: eerst nummer: 078 486208
tweede: 02 8068271
derde: 02 8013900
02 8068271

De twee anderen geven geen resultaat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer

Telnrs checken op crdc.be :

078 nummer : Operator Orange Business Belgium
028013900 : Operator ORANGE FIX
Andere nummer bestaat niet volgens crdc.be
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Onbekende nummers? Niet opnemen en vooral niet terugbellen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Afhankelijk van wat je beroep is uiteraard.
Doe dat maar eens als makelaar, veel huizen ga je niet meer verkopen :-)

Maar wat ik me wel afvraag, wat als je wel terug belt en het is een "gewoon" bestaand nummer binnen België, een normale telefoonzone, of 078, 0800 (uiteraard niet 0900, 070, 077), dan betaal je toch in het slechtste geval het gewone gesprek? Als je een bundel hebt, en je hebt minuten over, kost het je niets.

De truuk zou zijn dat ze bvb de beltoon vervangen door een eigen beltoon en opnemen nog voor "hun telefoon voor de eerste keer over gaat". Als ze er voor zorgen dat ze binnen België de juiste beltoon kiezen, dan lijkt alsof er niemand opneemt, maar je hebt wel een verbinding.
Ok, wat brengt hun dat op? Onmiddellijk niets denk ik dan, want aan zo'n nummer valt niets te verdienen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat ze telefoonnummers proberen te verzamelen om die in een of andere scam te gebruiken (bvb Mr/Mevr. uw Windows is gehackt)

Terugbellen naar een buitenlands nummer zou ik inderdaad nooit doen.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

mikeyd schreef:Proximus gebeld maar zij kunnen niks doen. werd letterlijk en figuurlijk weggelachen. Niet tegenstaande dat in de link van de politie staat om de nummers door te geven aan de provider die ze dan blokeert. dit zou toch moeten lukken volgens mij op het eerste nummer met een wacht muziekje. ook al is het niet voor mij maar iemand anders kosten te besparen.
Wat dacht je? Dat Proximus op basis van jouw telefoontje deze nummers zou blokkeren? Dat recht hebben ze niet eens ...
mikeyd schreef:het eerste nummer terug gebeld maar ik vrees dat dit zoals ze noemen "Wangiri" is. ik krijg een wacht muziekje!
Wangiri is mensen laten terugbellen naar dure betaalnummers en ze dan "aan het lijntje" te houden (letterlijk en figuurlijk :wink: )
Een 078 nummer is een niet-geografisch Belgisch nummer, met hetzelfde tarief als een nationaal vast nummer (dus meestal inbegrepen in onze belbundels). Een gesprek naar een 078 nummer brengt de eigenaar van het nummer niets op (in tegendeel: er is een kost).
lukadad schreef:Telnrs checken op crdc.be
Dit heeft ook niet zoveel zin.
In vele gevallen gebruiken ze bestaande nummers van niets vermoedende klanten. De legitieme houders van die nummers zijn eigenlijk nog meer slachtoffer. Met terugbellen doe je hen zeker geen plezier (vooral als er al honderden voor jou die mensen hebben "teruggebeld") :-( .
ygeffens schreef:De truuk zou zijn dat ze bvb de beltoon vervangen door een eigen beltoon en opnemen nog voor "hun telefoon voor de eerste keer over gaat". Als ze er voor zorgen dat ze binnen België de juiste beltoon kiezen, dan lijkt alsof er niemand opneemt, maar je hebt wel een verbinding.
Je moet hier absoluut geen truuk achter zoeken.
Dit zijn gewoon telefoon scammers (oplichting per telefoon, ook vishing genoemd: voice en fishing)
Dit zijn call centers, die - vanuit het buitenland - een groot aantal gelijktijdige oproepen doet ...
Als er dan toevallig meer mensen de oproep beantwoorden, dan dat er "call takers" aanwezig zijn, worden die overige gesprekken gewoon ingehaakt ...
Om geen argwaan te wekken, worden hierbij (willekeurige) Belgische nummers als caller-id gebruikt.

De gelekte Facebook lijsten met telefoonnummers zal waarschijnlijk ook wel nuttig zijn voor dit soort oplichters, omdat dit "echte" nummers zijn, en dus effecienter zijn om op te bellen, dan een willekeurig nummer te bellen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
mikeyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2011, 13:28
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

devilkin schreef:Onbekende nummers? Niet opnemen en vooral niet terugbellen.
zijn geen onbekende nummers.
zoals gezegd kan het een collega zijn, vriend, uw ziekenkas, overheidsdienst,.........
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Opnemen doe ik altijd, terugbellen nooit.

Er gaan veel cowboyverhalen rond dat je zou betalen bij het opnemen van frauduleuze nummers, maar bij mijn weten is het niet meer dan dat, cowboyverhalen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

mikeyd schreef:zijn geen onbekende nummers.
zoals gezegd kan het een collega zijn, vriend, uw ziekenkas, overheidsdienst,.........
Als de nummers niet in uw telefoonlijst staan zijn het per definitie wèl onbekende nummers, toch? :-)
En als uw vriend, collega, ziekenkas, overheidsdienst, ... jou echt wilt bereiken, dan zullen ze wel terugbellen en niet inhaken.
Ik begrijp echt niet waarom mensen altijd geneigd zijn om terug te bellen naar een nummer dat ingehaakt heeft.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Gisteren de vrouw twee calls gehad van een +216 nummer (Tunesië). Toevallig een klant aan de lijn die mij exact het zelfde wist te melden ongeveer op het zelfde tijdstip.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik krijg ook regelmatig van die rare telefoontjes maar dan vanuit het buitenland, de ene keer vanuit het VK, de andere keer vanuit Duitsland en dan eens vanuit Spanje en als ik opneem dan wordt er onmiddellijk ingehaakt en het gekke is dat dat alleen op mijn vaste telefoon gebeurt nooit op mijn GSM.
De laatste tijd is dat verminderd.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hier de laatste week van Palermo. Like I'll call back to that.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier de laatste dagen verschrikkelijk weer.
Maar enkel BE-nummers.
2-3 keren rinkelen en dan neerleggen.
Op de vaste lijnen bellen maar enkel familie en de rest is dus eigenlijk reclame en andere zever :lol:
mikeyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jan 2011, 13:28
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

philippe_d schreef:
mikeyd schreef:zijn geen onbekende nummers.
zoals gezegd kan het een collega zijn, vriend, uw ziekenkas, overheidsdienst,.........
Als de nummers niet in uw telefoonlijst staan zijn het per definitie wèl onbekende nummers, toch? :-)
En als uw vriend, collega, ziekenkas, overheidsdienst, ... jou echt wilt bereiken, dan zullen ze wel terugbellen en niet inhaken.
Ik begrijp echt niet waarom mensen altijd geneigd zijn om terug te bellen naar een nummer dat ingehaakt heeft.

als nummers niet in mijn contactenlijst staan zijn ze nier per definitie onveilig als ze me bellen.
en zeker niet als "european aviation safety agency" u belt
het terug bellen heb ik gedaan omdat die persoon steeds inhaakte en ik eens wou zien of die opnam terug om hem eens te vragen wat er leuk is aan 3 keer te bellen en in te haken
wees gerust heb ik vroeger nooit gedaan terug bellen en zal ik nu nooit meer doen
we zijn nu wel aan het afwijken....
wat ik mij eigenlijk af vraag is hoe het komt dat met random nummers kan bellen zonder tussenkomst van operatoren en hiermee mensen lastig kan vallen?

heb gisteren gebeld naar de phishing SMS van BPOST en dat blijkt een gsm nummer te zijn van een gewone persoon die niet wist dat in zijn naam die sms gestuurd was. M.a.w. zijn die criminelen in staat om via software in gelijk wiens nummer te bellen of te sms'en naar iemand anders.
Er zijn mensen die er in trappen in de whatsapp fraude (met een ander nummer), maar zie je nu wat ik bedoel als ze uw zoon of dochters gsm nummer gebruiken en zo beginnen te whatsappen, dan kan je toch niet meer zo achterdochtig zijn als je een wathsapp ontvangt van uw zoon met de vraag "Pa stort eens 20 euro". En als het niet zou lukken via Whatsapp dan via sms

gr
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

mikeyd schreef:"Pa stort eens 20 euro".
Ik zou dat doen, maar op het haar rekening. Hun rekening staat in mijn bankapp.

Ik versta niet dat mensen geld storten op een onbekende rekening na een berichtje... Mocht het dan nog beperkt zijn tot €20...
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

Blijkbaar ben ik erg populair geworden in het buitenland ;-)
Regelmatig ontvang ik op mijn gsm oproepen van volgende nummers.
+44 1368 820066 (Dunbar, Schotland); deze is een topper. Belt iedere week.
+49 2904 8337 (Bestwig, Noordrijn-Westfalen)
+49 2634 84375 (Rengsdorf, Rijnlandt-Palts)
+49 291 948945 (Meschede, Noordrijn-Westfalen)
+49 2689 0251 (Duitsland)

Eén keer per abuis opgenomen en niets speciaals gehoord (stilte).

Zijn er nog gelukkigen in de zaal die oproepen van deze nummers krijgen? 'k Vraag mij af van wie ze zijn. Is er ergens een mogelijk om het adres te vinden die hoort bij het nummer? Tante Google liet mij hier in de steek.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Over buitenlandse neptelefoontjes zijn hier al verschillende topics.
Dit zijn meestal onbestaande (of soms bestaande) telefoonnummers die door criminelen/scammers gebruikt worden (zelfs zonder medeweten van de eventuele echte gebruiker van zo'n nummer).

Veel is er niet aan te doen. Advies is:
  • - onbekende nummers negeren
    - zeker niet terugbellen
    - eventueel buitenlnadse nummers, of bepaalde landen blokkeren in uw toestel indien mogelijk.
[Mod]
post samengevoegd met bestaand topic
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
HomeLate
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 jan 2017, 12:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 3 keer

Koelreuteria schreef:Blijkbaar ben ik erg populair geworden in het buitenland ;-)
Regelmatig ontvang ik op mijn gsm oproepen van volgende nummers.
+44 1368 820066 (Dunbar, Schotland); deze is een topper. Belt iedere week.
+49 2904 8337 (Bestwig, Noordrijn-Westfalen)
+49 2634 84375 (Rengsdorf, Rijnlandt-Palts)
+49 291 948945 (Meschede, Noordrijn-Westfalen)
+49 2689 0251 (Duitsland)

Eén keer per abuis opgenomen en niets speciaals gehoord (stilte).

Zijn er nog gelukkigen in de zaal die oproepen van deze nummers krijgen? 'k Vraag mij af van wie ze zijn. Is er ergens een mogelijk om het adres te vinden die hoort bij het nummer? Tante Google liet mij hier in de steek.
+44 1368 820066 belt me ook wekelijks en deze heb ik nu geblokkeerd. Tante Google heeft me al geleerd dat het een scam is: https://who-calls.me.uk/phone/01368820066.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat ik niet begrijp is dat de telecomaanbieders geen telefoon-spamfilter aanbieden. Een controlepaneel om zeer specifiek te kunnen bepalen welke oproepen er door komen en welke behandeling die krijgen.

Eenvoudige zaken als een witte lijst, een zwarte lijst. Geo-blokkeringen, anonieme oproepen. Tijdsgebonden blokkeringen. Spamfilters die men kan actieveren. Andere klanten kunnen een nummer rapporteren en dan zullen andere klanten die oproep niet meer krijgen.

En vooral een autorisatie VDN. Indien aan bepaalde voorwaarden is voldaan krijgt een beller een menu te horen waar die een autorisatiecode moet ingeven. Enkel dan gaat de oproep effectief door. Anders geen contact of voice-mail. Dat is voor de twijfelgevallen. Beller staat niet op de witte lijst, is mogelijk geen spam.

Dan moet de bestemmeling natuurlijk ook autorisatiecodes meegeven wie je het telefoonnummer geeft. Maar dan heb je tenminste de optie.

Door het niet aanbieden van zo'n diensten draaien telecomoperators hun eigen diensten de nek om. Zeker in de VS is vaste telefonie bijna begraven door de overvloed aan spam-oproepen. Bij ons komt dat ook voor natuurlijk maar daar zou daar veel erger zijn.

Via mijn Fritzbox heb ik wel wat opties voor mijn vaste lijn maar ook dat heeft zijn beperkingen.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Ik block ze meestal ook op de Fritzbox, maar een halfuur later kan het weer een ander nummer zijn.

Is er een éénvoudige manier om bijvoorbeeld nog enkel Belgische en Nederlandse oproepen binnen te krijgen? En de rest automatisch blokkeren. Momenteel werkt het omgekeerd.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zover ik weet niet.

De beste manier die ik ken is via een telefoonboek 'geblokkeerde nummers'. Een regel dat als het telefoonnummer in dat telefoonboek staat om dan een bepaalde actie te ondernemen. Bij mij is dat doorschakelen naar antwoordapparaat 'geblokkeerde nummers' met deze boodschap, wat natuurlijk totaal niet nodig is.

In dat telefoonboek kun je ook zoiets vermelden als telefoonnummer;
0049*
0043*
0033*

Ik heb ook een regel voor anonieme oproepen. Die gaan naar antwoordapparaat 'anonieme oproepen' met dit als boodschap
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik ontvang die buitenlandse telefoontjes niet en onbekend kunnen mensen mij ook al niet meer bellen wordt automatisch geblokkeerd :-D Wel enkel gsm gebruiker hier met Hiya premium.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hier ook tevreden over Hiya. (Niet premium)
Niet 100% effectief maar toch al een verbetering.
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 7 keer

HomeLate schreef:
Koelreuteria schreef:Blijkbaar ben ik erg populair geworden in het buitenland ;-)
Regelmatig ontvang ik op mijn gsm oproepen van volgende nummers.
+44 1368 820066 (Dunbar, Schotland); deze is een topper. Belt iedere week.
+49 2904 8337 (Bestwig, Noordrijn-Westfalen)
+49 2634 84375 (Rengsdorf, Rijnlandt-Palts)
+49 291 948945 (Meschede, Noordrijn-Westfalen)
+49 2689 0251 (Duitsland)

Eén keer per abuis opgenomen en niets speciaals gehoord (stilte).

Zijn er nog gelukkigen in de zaal die oproepen van deze nummers krijgen? 'k Vraag mij af van wie ze zijn. Is er ergens een mogelijk om het adres te vinden die hoort bij het nummer? Tante Google liet mij hier in de steek.
+44 1368 820066 belt me ook wekelijks en deze heb ik nu geblokkeerd. Tante Google heeft me al geleerd dat het een scam is: https://who-calls.me.uk/phone/01368820066.
'k Heb ze nu ook geblokkeerd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

WalterB1 schreef:Door het niet aanbieden van zo'n diensten draaien telecomoperators hun eigen diensten de nek om. Zeker in de VS is vaste telefonie bijna begraven door de overvloed aan spam-oproepen. Bij ons komt dat ook voor natuurlijk maar daar zou daar veel erger zijn.
Voor zover ik weet is er in de VS géén onderscheid tussen vaste lijnen en mobiele nummers (wat nummering betreft) ...
joriz schreef:Is er een éénvoudige manier om bijvoorbeeld nog enkel Belgische en Nederlandse oproepen binnen te krijgen? En de rest automatisch blokkeren. Momenteel werkt het omgekeerd.
Ik denk het niet, er bestaat geen echte "whitelist" waar je een nummerreeks (vb 0031, 0032) kan instellen.
Alleen blacklists (vb internationaal - 00)
Je kan wel personen whitelisten, door ze in het telefoonboek te zetten als "Belangrijk persoon".

Als je dus alléén oproepen wilt vanuit BE en NL moet je volgende reeksen blokkeren:
001, 002, 0033, 0034, 0035, 0036 , 0037, 0038, 0039, 004, 005, 006, 007, 008, 009

Eventjes werk, maar dat is éénmalig :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

in een Fritz!box kun je probleemloos nummerreeksen blokkeren; bijv; 004* ... laat ze maar bellen die spammers :banana:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”