Fiber aansluiting: Faxtoestel achter BBox V3?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
guidodejongh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Proximus heeft ons aangeboden - gratis - om te schakelen van koper naar Fiber.

De koperen installatie omvatte - tot vanmorgen - een telefoonlijn, een faxlijn, internet VDSL (scarlet) met fritzbox 7490

Vanmiddag is de technicus geweest. Hij installeerde bijkomend:

een aansluitpunt glasvezel
een glasvezelmodem
B-box 3V

Op de BBox3 zijn de fax- en telefoonlijn aangesloten. Via de oude, koperdraad komt nog steeds het VDSL internet binnen....

Maar zover ik weet, werkt een (VOIP) fax toch niet behoorlijk achter een BBOX 3V?

Wat is nu de "toegevoegde" waarde van het Proximus aanbod?

Ik heb nu extra veel "kastjes" en energieverbruik van transfo's. en de fax werkt niet meer naar behoren.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Waarom nog faxen, ik kan geen enkele economische noch financiële reden bedenken waarbij faxen nog de moeite is.
Is mailen dan nog steeds zodanig moeilijk? :wink:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

guidodejongh schreef: Maar zover ik weet, werkt een (VOIP) fax toch niet behoorlijk achter een BBOX 3V?
Geen ervaring met een fax achter een BBOX V3, maar ik had gehoord dat dit gewoon niet werkte...
guidodejongh schreef: Wat is nu de "toegevoegde" waarde van het Proximus aanbod?
Je maximum internet snelheid halen onafhankelijk hoever je van de centrale zit.
Scarlet is normaal 50/4Mbps
Nu verkoopt scarlet officieel geen fiber. en de traagste fiber verbinding die Proximus aanbied is 120/20Mbps

als je die snelheid hebt gekregen is je download snelheid meer dan verdubbeld en je Upload vervijfvoudigd....

Ik merk dat dit al een relatief oud topic is dus 2 vragen.
- Heb je het probleem met de fax kunne oplossen ?
- Welke snelheden haal je nu over je internet lijn ?
Greetz cyberbug

Afbeelding
guidodejongh
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 jan 2007, 22:10
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

De faxlijn is terug in orde (ook al wordt ze vandaag bijna niet meer gebruikt). Proximus technieker is langs geweest en heeft ze opnieuw op de nog steeds bestaande koperdraad gelegd.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”