Unify centrale op proximus bizzbox

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb hier een oude Siemens ISDN centrale vervangen door een Unify osbiz x1, maar ik heb een probleem om bepaalde nummers te bellen (bezet toon). Concreet heb ik gewoon de wizard gevolgd: countrycode 32 ingevuld (geen abonnee en zonenummer), de 2 MSN's ingevuld (vorm 51XXXXXX) en de mode op PMP. Inkomende telefoongesprekken werken zoals het hoort (komen bij juiste toestel terecht). Uitgaande werkt ook, behalve als je probeert te bellen naar een nummer dat begint met 056 enzo. Ik vermoed dat er nog een parameter moet worden aangepast, maar vind die niet meteen. Iemand een idee of ervaring met die centrales?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Ik kan wel eens inloggen en tracen over de isdn interface, waarom niet als voip instellen
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had die eigenlijk als sip willen instellen, maar de verkoper die de migratie van de oude isdn naar die bizzbox regelde zei dat zoiets niet mogelijk was.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Dit kan wel. Maar dan moet die als nano sbc ingestelt worden, als je wilt pas ik dat aan voor je enigste vraag is dan staat de nano sbc mee in je lan of staat die gewoon achter en bbox en is je lan verschilend
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Moest je dat kunnen aanpassen zou het fantastisch zijn. Die bizz ip box en de centrale zitten in hetzelfde netwerk en kunnen dus via ip babbelen met elkaar.
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jun 2009, 08:34
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

Stuur me dan via pm en telefoon nummer en laat me even weten wanneer het zou passen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”