5G technologie ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dat is eigenlijk toch niks speciaal een band kan toch opgesplitst zijn.
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Het gaat jaren duren voor we vol van het 5G net werk gaan genieten
bij de start is er gekozen voor een paar zones over heel het land
in Oost-Vlaanderen is onder meer gekozen voor Wetteren en Ninove en niet voor Gent, waar je toch meer klanten kan bereiken

Natje
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Misschien net omdat daar minder klanten zijn? Zodoende kan je testen zonder gelijk een hele hoop aan mensen te impacteren.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Al die zever over 5G. Er zijn godverdomme tig gebieden waar er zelfs geen mobiele verbinding is. Dat ze eerst zorgen dat ze minstens een volledig landelijke dekking hebben voor 4G. En dan heb ik het nog niet over gebieden waar er wel dekking is maar die het minder dan 4G moeten stellen.
Voorbeeldjes hebben? (en dan zit ik niet in een of ander boerengat)
De trein van Dendermonde naar Brussel: zwart gat tussen Heizijde tot voorbij Opwijk. Via Proximus totaal geen mobiel internet beschikbaar
Zelfde treinlijn: Jette, bij het buitenrijden richting Dendermonde: geen mobiel bereik.
En her en der zijn er nog zo plekken waar er wel verbinding is maar waar je geen 4G haalt (ik heb het over dezelfde treinlijn).
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:Al die zever over 5G. Er zijn godverdomme tig gebieden waar er zelfs geen mobiele verbinding is. Dat ze eerst zorgen dat ze minstens een volledig landelijke dekking hebben voor 4G. En dan heb ik het nog niet over gebieden waar er wel dekking is maar die het minder dan 4G moeten stellen.
Voorbeeldjes hebben? (en dan zit ik niet in een of ander boerengat)
De trein van Dendermonde naar Brussel: zwart gat tussen Heizijde tot voorbij Opwijk. Via Proximus totaal geen mobiel internet beschikbaar
Zelfde treinlijn: Jette, bij het buitenrijden richting Dendermonde: geen mobiel bereik.
En her en der zijn er nog zo plekken waar er wel verbinding is maar waar je geen 4G haalt (ik heb het over dezelfde treinlijn).
ik denk dat we eerder met de kooi van faraday te maken hebben dan met een slechte dekking
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 817
Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 95 keer

@Nathalie-ken
in Oost-Vlaanderen is onder meer gekozen voor Wetteren en Ninove en niet voor Gent, waar je toch meer klanten kan bereiken

Inderdaad zoals aangestipt door @Devilkin ... de bezetting van de 3G 2100 MHz band in Gent is vermoedelijk (nog steeds) groter in Gent, zodat het niet verstandig zou zijn een deel van de capaciteit aldaar nu reeds een deel voor 5G af te nemen

@Jack Daniels
misschien m.b.t. de mobiele dekking in uw regio de aandacht trekken van de instelling die (systematisch) zegt dat "alles ok is"... het nut en het professionalisme van dit instituut (en zijn management) mag zeker in vraag gesteld worden
https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/mobile
vermoedelijk zijn er ook op andere/vele treintrajecten op sommige locaties gelijkaardige dekkingsproblemen die mogelijks gezien het specifieke karakter slechts op te lossen zijn door plaatsen van bijkomende antennes langs het spoor (metalen omkasting, talud, ....)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Nathalie-ken schreef: ik denk dat we eerder met de kooi van faraday te maken hebben dan met een slechte dekking
Als we met een kooi van Faraday te maken hebben dan zou ik gedurende het volledige traject van Dendermonde naar Brussel geen ontvangst hebben. Maar ik hoor het regelmatig rondom mij. Andere pendelaars die bij Proximus/Scarlet zitten hebben op dezelfde plekken totaal geen ontvangst. Conclusie: heeft niks met Faraday te maken maar alles met zwarte gaten in de (4G) dekking.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:
Nathalie-ken schreef: ik denk dat we eerder met de kooi van faraday te maken hebben dan met een slechte dekking
Als we met een kooi van Faraday te maken hebben dan zou ik gedurende het volledige traject van Dendermonde naar Brussel geen ontvangst hebben. Maar ik hoor het regelmatig rondom mij. Andere pendelaars die bij Proximus/Scarlet zitten hebben op dezelfde plekken totaal geen ontvangst. Conclusie: heeft niks met Faraday te maken maar alles met zwarte gaten in de (4G) dekking.
Er staan 3 installaties in de buurt van station Jette ten zuiden van het station, in het noorden en naar het westen toe
zo goed als naast het spoor is dan eerst Zellik industrie, op de grens met Opwijk en heizijde staat de antenne in vogelvlucht 200 meter van de stop plaats
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik heb op dat stukje spoorlijn rond Jette-Asse idd ook problemen met Proximus.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

@nathalie-ken: welk deel van de zin "tussen heizijde en Opwijk en juist voor Jette komende van Dendermonde is er geen dekking" begrijp je niet?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:@nathalie-ken: welk deel van de zin "tussen heizijde en Opwijk en juist voor Jette komende van Dendermonde is er geen dekking" begrijp je niet?

ik pendel (nu niet) van Gent naar de campus Heverlee, heb al gemerkt dat het type van rijtuig belang kan hebben.
soms heb ik van Leuven station tot Gent constant 4G en voldoende om men werk in de trein online te kunnen doen, soms weer niet
en ook als er heel veel studenten in de trein zitten gaat het moeilijker
in de buurt van een industriepark in Aalst , ging de dekking vaak achter uit,,maar sinds een tijdje hebben we vol 4G.

Natje.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Nathalie-ken schreef: ik pendel (nu niet) van Gent naar de campus Heverlee, heb al gemerkt dat het type van rijtuig belang kan hebben.
... en ook als er heel veel studenten in de trein zitten gaat het moeilijker
De ene dag neem ik de rechtstreekse trein, de volgende dag een stoptrein. De ene dag zit de trein vol, de andere dag zit ik zo goed als alleen. Het is elke dag hetzelfde probleem, in beide richtingen. En of ik nu vooraan zit, in het midden, een moderne trein, een dubbeldekker (zowel boven als beneden), een oud gammel treinstel... dat heeft er allemaal niks mee te maken. Er is totaal geen ofwel een belabberde dekking op die vaste punten. Toch niet zo moeilijk om te begrijpen??? Wat gaat je volgende non-argument zijn? Mijn smartphone?? Ik heb het met mijn huidige en ik had het met mijn vorige. Een tunnel? Neen, volledig open vlakte.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Zowel de manier van schrijven als uw bijdrage over uw ervaring en deze de enige juiste zou zijn gaat totaal niet over 5G (elk andere volledig commercieel gelanceerde technologie dat bijkomend door uw toestel wordt ondersteund tot daar aan toe).
Ik meen het, ik heb echt lak aan zo'n bijdragen. Iedereen heeft wel zo ervaringen, ik kan ook zo ervaringen aanhalen die dan weer wel deels stroken met wat Nat. zegt en dat waarschijnlijk over een nog langer dagelijks traject.

Maar de manier hoe jij anderen hier aanvalt amai... en da's al jaren om de haverklap zo. Stop daar nu eens gewoon mee?

En nu weer graag on topic.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

On topic: waarom 5G als er nog geen deftige landelijke 4G dekking is?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb vernomen dat Gent niet vergeten is ,zou voor binnen kort zijn .......
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ook in het verre Tongeren en Zottegem in Oost-Vlaanderen komt er 5G
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Leuke weetjes :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:On topic: waarom 5G als er nog geen deftige landelijke 4G dekking is?

dat is net hetzelfde om met vast internetnet. Niet iedereen kon adsl hebben en ze begonnen met vdsl. Als er nieuwe technologie komt gaan ze daar gaan investeren ipv verder te doen met de oude. Hier ook.

Het belangrijkste da zijn de mensen zelf, eerste plaats op wie je stemt als ge stemt op partijen die overal tegen zijn heb je een probleem, kijk maar in brussel. En dan nog de groeperingen. Iedereen wilt vlot mobiel internet maar tmag niet in hun omgeving, en in iedere gemeente heb je wel zo een paljassen die alles tegen houden. Laat de providers hun werk doen met geen enkele moeienis ben ik zeker dat er binnen de 2 a 3 jaar een zeeeeeeeeeeer goede dekking is, maarja helaas een droom en dat zal altijd zo zijn. :-D
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

proximusboyke schreef:Laat de providers hun werk doen met geen enkele moeienis ben ik zeker dat er binnen de 2 a 3 jaar een zeeeeeeeeeeer goede dekking is, maarja helaas een droom en dat zal altijd zo zijn. :-D
Gelukkig maar. De tabaksindustrie heeft men ook laten doen en daar is de bemoeienis van de overheid (veel) te laat gekomen. Het resultaat is bekend. Hetzelfde met de industrie en auto's waar men de uitstoot aan banden legt.

Ik ben wel akkoord dat men de stralingsnormen zoals ze nu vastgesteld zijn beter had moeten organiseren, namelijk op EU niveau waarbij dezelfde norm moet nageleefd worden over het hele EU gebied, zonder strengere normen in bepaalde regio's zoals nu.


BTW, kan een mod die verschrikkelijke typo in het onderwerp eens corrigeren? "techonologie" is een vreemd woord :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

satsurfer schreef:https://www.hln.be/ihln/internet/hoe-sn ... ~a17fb9bc/
speeds:
281/60 (4G+)
498/14 (5G)

En volgens de journalist zou 5G 100x sneller zijn, dus 28.100 mbit / 6.000 mbit (dus 28 gbit down en 6 gbit up). Ik geloof er werkelijk NIKS van dat dit kan en dat dit relevant is voor een telefoon.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Telefoons niet, maar misschien wel in de (nabije) toekomst om info van wagens door te sturen op de baan - kan serieus wat bandbreedte vragen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ub4b schreef:
satsurfer schreef:https://www.hln.be/ihln/internet/hoe-sn ... ~a17fb9bc/
speeds:
281/60 (4G+)
498/14 (5G)

En volgens de journalist zou 5G 100x sneller zijn, dus 28.100 mbit / 6.000 mbit (dus 28 gbit down en 6 gbit up). Ik geloof er werkelijk NIKS van dat dit kan en dat dit relevant is voor een telefoon.
Die journalist maakt wel een foutje hij gaat net onder de zendmast staan, daar heb je veel minder resultaat dat er een eindje van af staat
de straling valt in een hoekwaarde naar beneden,
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Nathalie-ken schreef: Die journalist maakt wel een foutje hij gaat net onder de zendmast staan, daar heb je veel minder resultaat dat er een eindje van af staat
de straling valt in een hoekwaarde naar beneden,
Is wel een groot "foutje"! Jammer genoeg heeft die journalist dus weer noppes research gedaan op voorhand en zo wordt er weer "fake news" verspreid.
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Hoelang zou we nog moeten wachten op de S20 als 5G compatibel , hij is al te koop maar blijkbaar nog niet klaar voor 5G van Proximus .
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Is er hier intussen iemand die reeds zo'n abonnement nam met al dan niet een toestel dat 5G ondersteund?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Zijn het de zelfde frequentiebanden van 4.5G die Proximus gebruikt voor zijn 5G Light?
Nathalie-ken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jan 2014, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

jackho schreef:Zijn het de zelfde frequentiebanden van 4.5G die Proximus gebruikt voor zijn 5G Light?
Als ik goed geinformeerd ben gebruiken ze de NR NEW RADIO BAND 2100 UIT DE 3G 2100 Frequentie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

off-topic: kan de taalfout techOnologie aangepast worden? :bang:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Dan zou het eigenlijk moeten werken dan met de Galaxy S20 5G aangezien deze frequentieband ook ondersteund word
LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 12(700), 13(700), 14(700), 18(800), 19(800), 20(800), 25(1900), 26(850), 28(700), 29(700), 30(2300), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500), 46(5200), 48, 66(1700/2100), 71(600) - SM-G981U
bron: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s20_5g-10044.php
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

satsurfer schreef:off-topic: kan de taalfout techOnologie aangepast worden? :bang:
Ik had een nieuw topic gestart met onderwerp Proximus 5G omdat het ging over de nieuwe commerciële lancering en het dus ook een ongetwijfeld groter topic zou worden, meer dan ergens ten velde een mast die al dan niet 5G technologie blijkt te hebben. Jammer genoeg werd deze gewoon samengevoegd en is dit blijkt dan een goede titel voor komende evoluties in dit onderwerp...
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

https://datanews.knack.be/ict/nieuws/pr ... 88347.html

En dat allemaal door mensen met absoluut geen kennis hierover maar die gretig conspiracy crap delen.
Het gaat dan nog over een band die al jarenlang gebruikt werd voor 3G :bang:
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

De 3 operatoren moeten gewoon samenspannen en beslissen om GEEN 5G uit te rollen in Wallonië en Brussel. dit met de melding commercieel nie haalbaar wegens:1) onwil vd gemeente en te dun bevolkte, 2) te strenge stralingsnormen. (maar onze regering zal hier wel weer een wetgeving voor hebben uitgevonden die de providers verplicht ook Brussel en Wallonië van een minimale 5G dekingsgraad te voorzien)

Dan is het probleem voor de 5G veiling ineens van de baan, al het geld kan naar Vlaanderen want in Brussel en Wallonië komt geen 5G (en toch zal de politiek vooral PS op hun achterse poten staan dan)
Wedden dat dan 5G ineens geen probleem meer is...
Greetz cyberbug

Afbeelding
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Niet alles moet communautair gemaakt worden :nono: nog meer fragmentatie...
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

satsurfer schreef:off-topic: kan de taalfout techOnologie aangepast worden? :bang:
Naar techoncologie? Het verbaast me dat we nog niet in een discussie over schadelijkheid van straling gesukkeld zijn.

(Edit: DT fout :bang: )
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://vtm.be/vtmgo/afspelen/eeda51e45 ... a0e35f6e8e
ga naar 26'40"

diene mijnheer Lepla ziet er mij niet zo snugger uit....
'voor samenzweringstheorieën is er geen plek' zegt hij

theorie bij elkaar gefantaseerd:
"een vaccin tegen corona die via 5G geactiveerd kan worden zodat zich een computerchip vormt in ons lichaam en de overheid ons dan op afstand kan controleren"

conclusie: fake news of verkeerd geïnterpreteerd.

Is dat niet strafbaar zo'n onzin uitkramen en mensen desinformeren? Tja? Trump doet al jaren hetzelfde... :?

Moeten maar paar zotten zijn bullshit lezen, en dan overgaan tot zendmasten in brand steken. En wie betaalt het uiteindelijk? Niet die margi's hoor.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

satsurfer schreef:Is dat niet strafbaar zo'n onzin uitkramen en mensen desinformeren? [...] En wie betaalt het uiteindelijk?
Het probleem is dat het "maatschappelijk goed" zo moeilijk aan te tonen is.
Er is niet alleen schade (de verbrandde materialen in de zendmast) maar de brandweer is elders onbeschikbaar, alle zendmasten moeten versterkt/beveiligd worden, de verzekeringspremie stijgt, de rollout wordt vertraagd of spelers komen helemaal niet meer naar ons landje waardoor we decennia lang teveel betalen, perifere innovatie en adoptie van nieuwe technologie gaat langzamer.
Die acties steunen rechtstreeks op van die loudmouth-propaganda.

Als al het faire aandeel van de kost van die gevolgen van één enkele brandstichting nu pakweg 10 miljoen is wil dat zeggen dat elke keer een euro uit uw portefeuille gestolen wordt. Als ze dat elke drie weken doen ga je het ook snel niet meer grappig vinden.

Hetzelfde voor politiek en maatschappelijke issues, vaccins of (god forbid) een pompoenpresident, ...

<bitbite stapt van zijn kratje af en veegt het zweet van zijn voorhoofd>
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Die complot theorieën achter 5g zijn vrij makkelijk te verklaren. Het gros van de (wereld) bevolking is niet al te snugger en die kan je om het even wat op de mouw spelden. Ooit een reportage gezien over Loch Ness. Een groep toeristen ging daar op bezoek maar onder hen zat 1 persoon die betrokken was in een complot om de hele groep in de maling te nemen. Zijn compagnon had zich ergens verder verborgen langs de oever, een stok in de modder geplant en daar een touwtje rond. Het enige deed wat hij deed was af en toe aan het touw trekken zodat die stok bewoog. Heel toevallig ziet dan die andere betrokkene in die groep toeristen dat en wijst de andere mensen op "beweging in het water". De toeristen kijken dan die kant uit en je raadt al. Het heeft geen kwartier geduurd of iedereen had het monster van Loch Ness gezien. En je wilt echt niet weten wat er nog allemaal bij gefantaseerd werd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

En dan moet je weten dat de link 5G-corona allemaal hier in België begonnen is door een interview in een lokale versie van HLN. Bron: https://www.wired.co.uk/article/5g-coro ... acy-theory, deze hadden ze het over in de Nerdland podcast van april. In dat Wired artikel hebben ze dus heel die conspiracy kunnen back tracken tot dat artikel in HLN :bang:
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”