Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gegevens

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gegevens

Berichtdoor iRockabizzydilly » 21 Jan 2015, 12:13

Korte situatieschets:

Gisterenavond zag ik een update van de mobiele Chrome browser (met Material Design overhaul) op m'n iPhone en wou deze even uitproberen. Ik zat op dat moment op 4G.
Ik surfte naar allerlei nieuwssites en technologiesites en op een er van kreeg ik een banner te zien onderaan. Ik heb de gewoonte om banners altijd weg te klikken met de daarvoor voorziene 'X-knop'.
Soms durft dat wel eens verkeerdelijk geïnterpreteerd worden als een klik op de banner zelf (dikke vingers zeker...) zoals gisteren ook gebeurde.

Plots kreeg ik een sms met bevestiging van een wekelijks abonnement op bepaalde content (en voor de grappen komen, ik zat echt niet op dergelijke sites, en dan nog), zonder ook maar één keer op iets te klikken ter bevestiging of zonder ook maar één iets van m'n gegevens in te geven laat staan mijn gsm nummer of dergelijke.

In de sms stond een nummer om te bellen indien je wou unsubscriben maar dat ging gewoon over en voor de rest niks (een 02 880 ... nummer). De link via welke je ook kon unsubscriben volgens sms komt gewoon op een site met pornoclipjes en nergens vind je ook maar iets om uit te schrijven.

Ik zei het al, laat de grappen even achterwege, want grappig is het niet gezien ik echt wel niks deed of aanvroeg, helemaal niks ingaf van mijn gegevens.

Ik heb wel al eerder gehoord over operatoren die uw nummer in de hyperlink of in plain text zouden verzenden via mobiel internet, maar of dat hier het geval was ben ik niet zeker maar het kan haast niet anders? Hoe kan men anders vanuit m'n browser over 4G direct een sms bevestiging sturen van iets waar je niks voor ingaf... Ook in de MyProximus app staat trouwens dat 'abonnement' en kost vermeld. 4.99 EUR/week, what the hell.

In ieder geval is de Proximus klantendienst gecontacteerd, hopelijk nemen ze het serieus.

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 Aug 2012
Bedankt: 268 keer
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor AndRo555 » 21 Jan 2015, 12:48

Dus de advertentie in Chrome moet op een of andere manier toegang hebben gehad tot jouw nummer om die sms te sturen? Of misschien zelfs de rechten om zelf een sms te sturen waar dan een sms reply op kwam. (Kan dat zelfs op iOS?)

Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16206
Lid geworden op: 18 Feb 2003
Twitter: meon
Locatie: Bree
Bedankt: 636 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 522 keer
Contact:

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor meon » 21 Jan 2015, 12:50

Sites kunnen via carrier billing over 4G dit soort dingen doen ja... Of dit helemaal netjes is gebeurd of niet betwijfel ik, het doet me aan dit denken: viewtopic.php?p=546523
http://www.gva.be/cnt/dmf20140927_01290 ... foonfraude

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 21 Jan 2015, 13:42

Lijkt er inderdaad wel op... Verdorie zeg wat een onzin, zoiets zou toch gewoon niet mogen kunnen!

Proximus antwoord (via twitter):
Volgende procedure : voor uitschrijving STOP sturen naar 8850. Voor klacht : +3222555050 CM Telecom

En op mijn vraag wat er moet gebeuren met de al aangerekende kosten en hoe dit kan:
Zij moeten die kost terug annuleren want ze hebben de inschrijvingsprocedure niet gevolgd. Je gsm nummer is gelinkt met je IP-adres van gsm

Mijn reactie:
Ik vermoedde al zoiets, maar hoe hoe kunnen zij zien welk nr aan een ip gelinkt is? Dit zou toch niet mogen kunnen?
En "t antwoord:
dat is nu éénmaal de situatie met Smartphones. Eigenlijk zou de term zakcomputer met belfunctie beter zijn.


Blijkbaar moeten we dat normaal vinden... :bang:

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 24 Jan 2015, 16:21

Het wordt beter:

Bij 'CM Telecom' vinden ze helemaal niks terug op mijn nummer nog enige geschiedenis van eerdere aanvragen (dus volledig clean). De MyProximus app maakt echter wel duidelijk melding van 4.99 EUR/week kosten. Ik vrees een beetje een kastje en muur verhaal.

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor nickz » 24 Jan 2015, 16:48

Voor zover ik weet werkt STOP sms'en enkel voor sms-abonnementen (waarbij de inschrijving dus ook via sms gebeurt).

Dit abonnement werkt echter via Proximus M-Pay. Vanwege hun overeenkomst met Proximus voor gebruik van de M-Pay dienst, wordt je gsm-nummer meegestuurd in de HTTP headers wanneer je hun website bezoekt via mobiel internet. 'MSISDN Forwarding' is de naam van dit systeem.

Om een dergelijk abonnement op te zeggen en eventueel aangerekende kosten terug te vorderen, dien je contact op te nemen met de firma in kwestie. Wat was het volledige telefoonnummer dat in de sms vermeld stond en de URL van de website?

Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1228
Lid geworden op: 10 Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor Devilzown » 24 Jan 2015, 16:52

Van provider wisselen lijkt me aangewezen.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 24 Jan 2015, 18:24

nickz schreef:Voor zover ik weet werkt STOP sms'en enkel voor sms-abonnementen (waarbij de inschrijving dus ook via sms gebeurt).

Dit abonnement werkt echter via Proximus M-Pay. Vanwege hun overeenkomst met Proximus voor gebruik van de M-Pay dienst, wordt je gsm-nummer meegestuurd in de HTTP headers wanneer je hun website bezoekt via mobiel internet. 'MSISDN Forwarding' is de naam van dit systeem.

Om een dergelijk abonnement op te zeggen en eventueel aangerekende kosten terug te vorderen, dien je contact op te nemen met de firma in kwestie. Wat was het volledige telefoonnummer dat in de sms vermeld stond en de URL van de website?



Kan zeker goed zijn, maar ik volgde dus wat men bij Proximus zei om te doen. Het nummer waarheen ik kon bellen om uit te schrijven (hoewel ik enkel een overgaande toon hoorde en niks meer) is
02 880 78 95 en dat heb ik ook aan Proximus doorgegeven.

Eerste resultaat op Google met dit nummer als zoekterm is al duidelijk: https://nl-nl.facebook.com/proximusBe/p ... 9989455231

Godverdomme.

liber!
Premium Member
Premium Member
Berichten: 730
Lid geworden op: 09 Apr 2006
Twitter: nathan_gs
Bedankt: 52 keer
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor liber! » 24 Jan 2015, 18:38

Is er een opt-out voor M-PAY?

Wordt je MSISDN naar elke site doorgestuurd, is wel de ideale manier om mensen te tracken...:S

Heb je soortgelijke diensten bij Mobistar of Base?

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor nickz » 24 Jan 2015, 18:42

Dat is hetzelfde telefoonnummer als in dit bericht: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=560893#p562041
Je zal wellicht moeten bellen tijdens de kantooruren.
Indien de URL ook ero247.mobi is, dan heb je met het volgende frauduleuze bedrijf te maken:

Odori Tech
Dimonikou 5
6016 Larnaca
Cyprus
Kvk: 286783
BTW: CY10286783F
E-mailadres: [email protected]


EDIT: volgens Mobistar is dit telefoonnummer van Wister (http://www.wister.fr/ - [email protected])
Het nummer staat inderdaad ook onderaan op hun website.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 24 Jan 2015, 20:37

Ha! Nog ervaringen hier, ik had beter eerst eens gezocht blijkbaar. Opmerkelijk dat het hetzelfde nummer is maar wel een 'nieuwe'/andere naam.
Ook opmerkelijk dat Mobistar die info wel ter beschikking stelt, en ze bij Proximus u met een kluitje in het riet sturen en eigenlijk zelfs helemaal niet helpen (je moet het blijkbaar allemaal zelf zien te regelen). Je zou nog kunnen gaan denken dat de operatoren nieuwe verdienmodellen testen. :?

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor nickz » 24 Jan 2015, 21:28

Het kan natuurlijk ook zijn dat dat bericht van die gebruiker niets met die ero247 te maken had.

Proximus heeft hieromtrent eveneens een pagina op haar website en een lijst van derde partijen, echt staat deze firma daar niet tussen. Meer nog, op de huidige website van Mobistar staat deze firma ook niet meer vermeld. De pagina die ik had gevonden komt van http://mc-3274-1914926253.eu-west-1.elb.amazonaws.com/ en dat is blijkbaar nog een oude versie van die Mobistar-website.

Nieuwe verdienmodellen testen zou ik niet zeggen, maar ongetwijfeld pikken ze wel een graantje mee door middel van een commissie op de betalingen en klaarblijkelijk kan het hen niet veel schelen dat er bedrijven zijn die hun klanten in 't zak zetten door misbruik te maken van hun betaalsysteem.

proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 Feb 2005
Locatie: BE
Bedankt: 52 keer
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor proz » 25 Jan 2015, 10:28

Als zo'n malafide bedrijven zelfs ervaren gebruikers als iRockabizzydilly geld afhandig kunnen maken via MPAY, dan gaat er hier nog wat volgen.
Ik snap niet dat Proximus met dit soort bedrijven (ero247, enz.) blijft samenwerken. Het geld dat er mee verdiend kan worden, verliezen ze aan de andere kant aan imagoschade.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 25 Jan 2015, 11:35

Het heeft hen alleszins niet veel moeite gekost, 1 'click' op een banner in Google Chrome op iPhone en binnen een seconde kreeg ik een sms. Intussen heb ik wel eens een andere site geopend en een andere banner proberen sluiten in Chrome en effectief; de banner sloot niet maar werd zogezegd aangeklikt. Diezelde site in Safari op iPhone gaf uiteraard ook een banner, maar die sloot wel af toen ik op de daarvoor voorziene 'X-knop' klikte.

Trouwens, Chrome werkt hier altijd via de proxy van Google gezien de datacompressie die aan staat, dat heeft niks tegengehouden dus (uiteraard). VPN zou hier dus ook niet aan helpen mag ik veronderstellen? Hoewel, ander IP adres krijgt normaliter niet die 'headers' met m'n nummer...

leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 Mei 2013
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor leohein » 25 Jan 2015, 12:15

Waarom moeten dit soort dingen eigen altijd standaard aan staan. Gewoon om de providers nog meer geld te laten verdienen, schandalig gewoon !

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor nickz » 25 Jan 2015, 14:56

iRockabizzydilly schreef:Trouwens, Chrome werkt hier altijd via de proxy van Google gezien de datacompressie die aan staat, dat heeft niks tegengehouden dus (uiteraard). VPN zou hier dus ook niet aan helpen mag ik veronderstellen? Hoewel, ander IP adres krijgt normaliter niet die 'headers' met m'n nummer...

Waarschijnlijk werkt die (frauduleuze) website via HTTPS en dan is de instelling 'Gegevensgebruik beperken' van Google Chrome niet van toepassing.

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15650
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2761 keer
Recent bedankt: 15 keer
Uitgedeelde bedankjes: 753 keer
Contact:

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor philippe_d » 25 Jan 2015, 20:07

iRockabizzydilly schreef:VPN zou hier dus ook niet aan helpen mag ik veronderstellen? Hoewel, ander IP adres krijgt normaliter niet die 'headers' met m'n nummer...

Dat zou natuurlijk wel helpen, want dan ga je zelfs geen toegang krijgen tot die bepaalde websites (met het IP van de VPN).
Die sites zijn alleen toegankelijk vanaf een 3G/4G verbinding, en ook nog beperkt tot de providers die m-pay ondersteunen (Proximus en Mobistar?).

proz schreef:Ik snap niet dat Proximus met dit soort bedrijven (ero247, enz.) blijft samenwerken. Het geld dat er mee verdiend kan worden, verliezen ze aan de andere kant aan imagoschade.

Volkomen met je eens. Een echte schande.
Ook betalen voor ontvangen van sms-en mogen ze voor mijn part gerust afschaffen, zoals dat al in sommige landen / bij sommige providers al gebeurt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.20, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1228
Lid geworden op: 10 Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor Devilzown » 25 Jan 2015, 20:32

Onmiddelijk van provider wisselen met dit als reden durft meestal wel iets in gang zetten.
Anders blijf je altijd in de eerste lijn helpdesks hangen. Retention krijgt veel meer gedaan.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 26 Jan 2015, 21:05

Intussen sinds vrijdag geen antwoord meer van Proximus, vandaag nog opnieuw antwoord van CM Telecom waarin ze het eerder gezegde herhalen (niet onverwacht gezien het feit dat Proximus helpdesk volledig de bal mis sloeg).

Ik vrees dat dat weer eens ombudsdienst wordt. En ik hoop dat ik deze week niet opnieuw een wekelijkse kost krijg aangerekend.

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 Dec 2011
Locatie: Gent
Bedankt: 217 keer
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor nickz » 26 Jan 2015, 21:14

Heb je vandaag nog naar die 02 880 78 95 proberen bellen om het abonnement op te zeggen? Dat is in dit geval nu eenmaal de geijkte procedure, hoe schandalig het ook mag zijn.

Sent from my Xperia Tablet Z using Tapatalk

webside007
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 Jan 2011
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor webside007 » 27 Jan 2015, 17:49

ik heb juist gebeld en ze hebben opgenomen op het 02 nummer. Ik heb dan ingehaakt.
Er zit dus wel degelijk iemand achter dat nummer.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 03 Feb 2015, 23:24

Update:

Intussen krijg ik geen nieuwe wekelijkse kosten, uitschrijven via sms ("STOP" naar het verkorte nummer) lijkt dus toch te werken ook voor niet sms-diensten? Maar via dat fameus 02 nummer geraak ik wel binnen, maar voor terugbetalingen of ongedaan maken van de kosten moet ik volgens hen bij de provider zelf zijn. En Proximus zelf: geen antwoord meer sinds mijn laatste bericht van vrijdag intussen twee weken geleden (23 januari).

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 Mei 2007
Bedankt: 390 keer
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor Lord Utopia » 04 Feb 2015, 11:32

Jij weet dat toch dat je voor derde diensten bij die derde diensten-leverancier moet zijn?

TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5605
Lid geworden op: 27 Feb 2007
Locatie: Antwerpen 2
Bedankt: 463 keer
Uitgedeelde bedankjes: 695 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor TiTanium » 04 Feb 2015, 13:06

Ik vind dit persoonlijk een grote pest, heb dit al lang laten blokkeren, was wel bij proximus zelf te doen dacht ik.
Computer: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Samsung EVO 960 500GB
Monitor: Samsung S27A950D & S27B750V
Smartphone: Samsung Galaxy Note9 Ultimate 1TB
Internet: Telenet Wigo 35 @ 300/20 ~ TV box ~ Docsis 3.1 HGW
Unifi: Dream Machine ~ Switch 8 POE-60W ~ 3x Switch Flex Mini ~ AP-Flex-HD

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 23 Feb 2015, 20:34

Kleine update:

Vandaag eens tijd gehad om de nieuwe factuur grondig na te kijken en tot mijn grote spijt zie ik daar 3x die betaaldiensten aangerekend. Ondanks snelle reactie naar Proximus (met als reactie: STOP sms sturen naar verkort nummer) toe en allerhande pogingen om via het obscure bedrijf (met zeer eigenaardige telefoondienst) en de bevestiging langs beide kanten dat de dienst niet meer liep (en bijkomend MyProximus die maar 1 betaalmelding gaf van die dienst) is de dienst dus nog steeds actief en zijn er voor de huidige nog lopende factuur alweer tot nu 3 nieuwe aanrekeningen van die onzin. Intussen heb ik echter niks van sms of eender wat van die dienst ontvangen en zou ik al niet eens weten hoe ik ook maar enigszins aan die betaalcontent moet geraken. Het lijkt er dus op dat het sturen van STOP naar het verkort nummer u wel uitschrijft voor alle sms meldingen van dat nummer, maar niet van de achterliggende dienst in dit geval.

Dergelijke diensten blokkeren zou volgens een Proximus medewerker niet mogelijk zijn zonder sms tickets voor de lijn en sms parkeren ook te blokkeren en dat is een NO GO.


Huidige balans tot nu toe is 30 EUR, overmorgen komt daar volgens het wekelijks principe weer eens 5 EUR bij (4.99 EUR, maar who's counting).

SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 Aug 2009
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor SvenV » 23 Feb 2015, 21:06

1. Als iemand deze banners zou tegenkomen, gelieve deze hier te posten en/of via PM naar mij te sturen.
Dan kan ik deze gebruiken om de dubieuze content providers te laten blokkeren vanuit Proximus

2. Die "STOP SMS" is enkel geldig voor Premium SMS Services (SMS zelf is dus betalend).
In dit geval zijn de SMS'en gratis en verstuurt de content provider een payment request naar Proximus (al dan niet via een derde partij).

3. Zoals in eerdere posten al vermeld, word er een onderscheid gemaakt tussen Premium (adult / apps / ...) en Payment (De Lijn / Parking) services.
Het is dus wel degelijk mogelijk om je enkel voor Premium Services te laten blokkeren terwijl je wel nog Payment services kan gebruiken.
(Let wel, Parking is enkel mogelijk voor abonnementen, De Lijn zowel abo als prepaid)
Spijtig genoeg zijn veel helpdesk operatoren hiervan niet op de hoogte terwijl het wel degelijk is vermeld in hun procedures.

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 Jun 2013
Bedankt: 172 keer
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor iRockabizzydilly » 23 Feb 2015, 21:11

OK, dus er is wel een onderscheid, maar wat dan met apps bijvoorbeeld in google play store aankopen met je gsm nummer?

SvenV
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 28 Aug 2009
Locatie: Wambeek
Bedankt: 7 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor SvenV » 23 Feb 2015, 21:22

Google Apps is ook Premium services

Vincent_Wister
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 Sep 2020
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gege

Berichtdoor Vincent_Wister » 23 Sep 2020, 12:15

nickz schreef:Dat is hetzelfde telefoonnummer als in dit bericht: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=560893#p562041
Je zal wellicht moeten bellen tijdens de kantooruren.
Indien de URL ook ero247.mobi is, dan heb je met het volgende frauduleuze bedrijf te maken:

Odori Tech
Dimonikou 5
6016 Larnaca
Cyprus
Kvk: 286783
BTW: CY10286783F
E-mailadres: [email protected]


EDIT: volgens Mobistar is dit telefoonnummer van Wister (http://www.wister.fr/ - [email protected])
Het nummer staat inderdaad ook onderaan op hun website.


Hallo,

Dit e-mailadres is niet meer geldig.
Stuur uw bericht opnieuw naar een van deze adressen:
Voor België Support : [email protected]
Voor Franse Support : [email protected]

Met vriendelijke groet,


Support & QOS -
Wister

tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Locatie: Attenhoven (Landen)
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gegevens

Berichtdoor tien » 23 Sep 2020, 12:48

yup, ook effe je mail doorgeven aan die spammers :lol:

Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 5885
Lid geworden op: 29 Jun 2005
Locatie: Tienen
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gegevens

Berichtdoor selder » 23 Sep 2020, 14:39

Ik begrijp niet dat zo'n bedrijven denken dat ze "goed bezig zijn", ik kan me niet inbeelden dat er iemand zich moedwillig op zo'n diensten inschrijft.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset

tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 919
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Locatie: Attenhoven (Landen)
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gegevens

Berichtdoor tien » 23 Sep 2020, 14:41

De normale reactie is dan "we doen wettelijk niks mis" en ze als een russische spammer de kop in kloppen mag dan weer niet.

M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 Aug 2017
Bedankt: 50 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gegevens

Berichtdoor M_016 » 23 Sep 2020, 14:57

Wetgeving diensten van/door derden
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
o.a.
art 2 categorieën
art 8 - 9 - 10 klantendienst - klachtenprocedure
art 12 -13 - 14 intekening - registratie
art 17 -18 -19 einde verstrekking

P.S. Mijns inziens nog voor verbetering in het kader van consumentenbescherming vatbaar (verantwoordelijke minister P. DE Backer VLD)

Gebruikersavatar
sandbert
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 16 Feb 2020
Bedankt: 15 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Re: Mobiele betaalcontent 'ingeschreven' zonder ingeven gegevens

Berichtdoor sandbert » 23 Sep 2020, 18:06

Geen idee of een mod dit kan, maar is het niet beter dat zo een post gewist wordt? Of als spam gemarkeerd wordt? Of dat die gebruiker geblokkeerd wordt?

Je hoeft hem natuurlijk niet te lichten daarover want zijn reactie zou toch maar zijn: "Jaja, ik Wist-er al van" :-D


Terug naar “Proximus (Belgacom)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Feedfetcher en 2 gasten