Caller ID op NT1 ISDN

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Wij hebben hier 3 NT1 kastjes met 6 lijnen die in groep staan. (Het nummer kan via elke NT1 binnenkomen)

Het rare is dat als bv het nummer 015663300 belt dat we soms 015663300 (wat klopt) binnenkrijgen als callerid en soms 15663300, dus zonder de 0. Ik veronderstel dat het soms dus via een NT1 binnenkomt die de callerID anders doorgeeft.

Is dat iets dat Proximus kan wijzigen en aan wat ligt dat juist of... ? Ik heb nog niet naar de helpdesk gebeld aangezien ik niet zeker weet of dat iets is dat de helpdesk direct gaat snappen of ze het (de eerste lijns helpdesk) in keulen gaan horen donderen. Aangezien ik zelf niet zeker ben van mijn stuk kom ik eerst hier eens horen.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 13 keer

normaal kan dit niet, proxiumus stuurt de nummer altijd zonder 0 binnen, dus in uw geval 15663300 bvb
De 0 word door uw pabx er bij gezet. Dus zou ik eerst zien naar de lijnconfig van uw pabx vooraleer naar proximus te bellen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

sander19 schreef:Het rare is dat als bv het nummer 015663300 belt dat we soms 015663300 (wat klopt) binnenkrijgen als callerid en soms 15663300, dus zonder de 0. Ik
In jouw voorbeeld gebruik je hetzelfde nummer, dat je een keer met "0" ziet, de andere keer zonder "0".
Krijg je echt verschillen te zien met hetzelfde nummer, of hangt dit af van het gebelde nummer?
  • - in het eerste geval zou ik ook richting NT-1 denken, of een instelling bij Belgacom?
    - in het tweede geval kan het verschil afkomstig zijn van de provider van de correspondent (vb VoiP) ?
Welke hardware zit er achter die 3 ISDN lijn? Een ISDN centrale met verschillende poorten? Misschien een verschil in de configuratie van die 3 poorten op jouw pabx?
Als het gewone NT-1 bakjes zijn (geen NT1-2ab), dan kan er in het bakje zelf niets geconfigureerd worden, toch niet door de klant (Proximus misschien wel vanop afstand).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Het enige wat een NT-1 kan is:
1 - het omzetten van 2 draads naar 4 draads ===> 1 paar dan voor Receive (RX) en 1 paar dan voor Transmit (Tx).
2 - de kanalen bundelen (Mux'en)
3 - de klok gelijk zetten met de LEX (Syncro)
4 - voor storingen te meten op de lijn kunnen ze enkel meten of er iets gekoppeld is of niet aan de NT1,
VB: een open S0 poort op een NT-1 .... en dat zal ver alles zijn !

Het is de PABX/toestel/applicatie die alles moet doen en zorgen dat alles netjes word afgewerkt.
Met andere woorden de NT-1 is transparant en doet niets met Layer2 en hoger !

Je drie lijnen staan in cascade wat betekend dat het lijnen zijn in Point To Multipoint !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”