SMS komt niet toe

freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 Feb 2011
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

SMS komt niet toe

Berichtdoor freakske_b » 3 weken 5 dagen 4 uur geleden (31 Mei 2022, 21:34)

Dag forumleden,

Ik heb iets bizars aan de hand. Ik kan smsjes van mijn vader ontvangen, maar hij ontvangt er nooit van mij. We zitten allebei bij Proximus. Van andere mensen (zowel Orange, Base als Proximus) ontvangt hij wel berichtjes. Naar elkaar bellen lukt wel gewoon. Als ik naar andere personen sms ontvangen zij wel gewoon mijn berichtjes. Het doet zich dus alleen voor als ik naar mijn vader SMS.

Wat ook raar is, is dat wanneer ik op berichtdetails van het smsje klik dat bij "van" mijn telefoonnummer foutief staat met 1 cijfer verschil van het juiste nummer. Ik heb gezien dat dit bij andere smsjes naar andere contactpersonen ook het geval is, maar met hen kan ik wel perfect SMSen.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Thanks!

Gebruikersavatar
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19652
Lid geworden op: 07 Nov 2006
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Bedankt: 1004 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Contact:

Re: SMS komt niet toe

Berichtdoor krisken » 3 weken 3 dagen 16 uur geleden (02 Jun 2022, 10:09)

Is één van beide onlangs van provider veranderd?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6688
Lid geworden op: 20 Jun 2016
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: SMS komt niet toe

Berichtdoor CCatalyst » 3 weken 3 dagen 9 uur geleden (02 Jun 2022, 16:32)

Allebei een iPhone? Heeft vader vroeger een iPhone gehad en nu overgeschakeld naar Android?

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1720
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 68 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer

Re: SMS komt niet toe

Berichtdoor buthead » 3 weken 3 dagen 9 uur geleden (02 Jun 2022, 16:43)

Zet eventueel wifi eens aan, klinkt "raar" maar hier met men nieuwe tel stond er soort instelling actief dat het werkte als chatten zoals messenger etc.

Ondanks dat zou je nog altijd moeten kunnen verzenden .

Indien jou vader van provider veranderd is, moet je PX vragen even zijn nummer opnieuw te laten aankondigen ,heb dit ook voorgehad met PX vorig jaar rond deze tijd. kan zijn dat bvb het nummer van je vader denkt dat het nog bij provider B zit terwijl je nu bij provider A zit :beerchug:
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+

freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 Feb 2011
Bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer

Re: SMS komt niet toe

Berichtdoor freakske_b » 2 weken 2 dagen 6 uur geleden (10 Jun 2022, 19:31)

buthead schreef:Zet eventueel wifi eens aan, klinkt "raar" maar hier met men nieuwe tel stond er soort instelling actief dat het werkte als chatten zoals messenger etc.

Ondanks dat zou je nog altijd moeten kunnen verzenden .

Indien jou vader van provider veranderd is, moet je PX vragen even zijn nummer opnieuw te laten aankondigen ,heb dit ook voorgehad met PX vorig jaar rond deze tijd. kan zijn dat bvb het nummer van je vader denkt dat het nog bij provider B zit terwijl je nu bij provider A zit :beerchug:
CCatalyst schreef:Allebei een iPhone? Heeft vader vroeger een iPhone gehad en nu overgeschakeld naar Android?


Mijn vader heeft nog een "domme" telefoon, vandaar dat ik SMS gebruik.

Mijn vader is recent overgeschakeld van Base naar Proximus. Bij Base stelde dit probleem zich ook al. Ik had gehoopt dat dit door de overstap naar Proximus opgelost zou zijn. Niet dus.

M_016
Premium Member
Premium Member
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 Aug 2017
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Re: SMS komt niet toe

Berichtdoor M_016 » 2 weken 1 dag 14 uur geleden (11 Jun 2022, 12:17)

Zoals reeds aangestipt door anderen kan het probleem inderdaad eventueel verband houden met een niet correct uitgevoerde nummeroverdracht van één van beide nummers
Bovenstaande vormt evenwel mijns inziens op het eerste zicht geen verklaring voor onderstaande
Wat ook raar is, is dat wanneer ik op berichtdetails van het smsje klik dat bij "van" mijn telefoonnummer foutief staat met 1 cijfer verschil van het juiste nummer
Mogelijks is er dus iets anders aan de hand bv. op niveau van de instellingen (toestel of operator), vermits dit blijkbaar ook voor andere bestemmelingen het geval is, lijkt het mijns inziens op het eerste zicht te maken hebben met uw toestel/instellingen/app/operator


Terug naar “Proximus (Belgacom)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten